Zakończone przetargi

Usługa polegająca na obsłudze technicznej urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych w obiektach UJK

Usługa polegająca na obsłudze technicznej urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych w obiektach UJK

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.12.23 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.12.23 11:15
  • Termin związania ofertą: się wraz z upływem terminu składania ofert. w przypadku wniesienia odwołania, bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5, SEKRETARIAT KANCLERZA UJK pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Termin obowiązywania umowy: 36 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy. Obsługa techniczna polegać będzie na bieżącej konserwacji, regulacji, okresowej obsłudze.
  • Wymagania: ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH
  • Warunki udziału w postepowaniu: I.INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. II.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wyko-nawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: wykażą się minimum jedną usługą polegającą na okresowej konserwacji lub serwisie instala-cji objętych przedmiotem zamówienia, którą Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wy¬konuje, o war¬tości nie mniejszej niż: 100 000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dokumenty po-twierdzające, że te usługa została wykonane należycie; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:  dysponują osobą/osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje (potwierdzone świadec-twem kwalifikacyjnym) na stanowisku Dozoru gr. „D” grupa 1 i 2 (minimum 2 osoby) oraz świadectwo kwalifikacyjne na stanowisku Eksploatacji grupa „E” 1 i 2 (minimum 2 osoby), w zakresie: obsługi, konserwacji, remontów, montażu, kontrolno-pomiarowym dla: GRUPA 1: urządzenia i instalacje elektroenergetyczne, a w tym: urządzeń i instalacji o napięciu nie wyższym niż 1 kV, aparatury kontrolno– pomiarowej oraz urządzeń instalacji automatycznej regulacji sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych powyżej; obsługi, konserwacji i remontów, montażu, kontrolno-pomiarowym dla: GRUPA 2: urządzeń wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywają-cych ciepło oraz innych urządzeń energetycznych, takich jak: sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi o przesyłce ciepła powyżej 50kW urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze, o mocy powyżej 50kW pompy, wentylatory i dmuchawy o mocy powyżej 50kW sprężarki o mocy powyżej 20kW oraz instalacje sprężonego powietrza i gazów technicznych aparatura kontrolno– pomiarowa i urządzenia automatycznej regulacji i instalacji wymienionych powyżej. oraz dysponują minimum po 1 osobie, które posiadają: świadectwa kwalifikacyjne w zakresie naprawy i obsługi technicznej urządzeń i in-stalacji chłodniczych zawierających substancje kontrolowane oraz obrotu tymi sub-stancjami, ukończone kursy/szkolenia z programowania automatyki budynkowej. Uwaga!!! Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach na zasadach okre-ślonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lica 1994 r. prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pań-stwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. z późn. zm.) oraz na pod-stawie art. 20a) ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynie-rów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z dnia 24 stycznia 20112 r. z późn. zm.) d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 100 000 PLN. UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikają-ce z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wyko-nawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art.24 ust.1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od cha-rakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inne dokumenty określające: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu za-mówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 3 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależ-nie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że podmiot, na za-sobach którego polega Wykonawca, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszcze-gólnionych w pkt. IX SIWZ. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. III.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. III.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, głównych usług (co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem, usłudze sta-nowiącej przedmiot zamówienia), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu skła-dania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z poda-niem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana (sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy usługi zo-stały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!! Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). Załączone dokumenty win-ny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane usługi oraz potwierdzać ich należyte wyko-nanie W przypadku usług realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są usługi zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykona-nych/zrealizowanych usług w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 4) Oświadczenie, że osoby, które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wy-magane uprawnienia do wykonywania czynności wykazanych w wykazie osób, sporządzone-go wg zał. Nr 6 do SIWZ. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. III.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wy-konawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. do oferty należy dołą-czyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 7 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności go-spodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykaza-nia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. III.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wy-konawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lu-tego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub in-formacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 8 do SIWZ; Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol-skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1. pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 mie-siące przed upływem terminu składania ofert, B. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do re-prezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo or-ganem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariu-szem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. IV.4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca bę-dzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia sta-nowi zał. Nr 9 do SIWZ). Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świadczo¬nych za zgod-ność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnio-nego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomoc-nictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez udziela-jącego pełnomocnictwo. W przypadku oferty wspólnej należy w formularzu ofertowym wymienić z nazwy, z określeniem siedziby- wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem lidera. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 4000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca ponosi koszty ewentualnej przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej http://ujk.edu.pl, jest bezpłatna
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Kod CPV i nazwa:
50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
50721000-5 Obsługa instalacji grzewczych
50730000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze technicznej urządzeń grzew-czych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych w obiektach UJK.
Szczegółowy opis dot. przedmiotu zamówienia oraz zestawienie urządzeń i ich rozmieszczenie za-wierają załączniki nr 1 do SIWZ i nr 1 do formularza ofertowego Wykonawcy.
Oprócz czynności wymienionych ww. załączniku Wykonawca zobowiązany będzie do:
-pisemnego powiadamiania o konieczności wymiany lub naprawy uszkodzonych części lub urządzeń oraz o kosztach ich naprawy lub wymiany, po uzyskaniu oddzielnego zlecenia,
-podejmowania wszelkich działań mających na celu obniżenie kosztów dostawy ciepła do celów c.o. i c.c.w.,
-w przypadku wystąpienia awarii do niezwłocznego wykonania prac zabezpieczających i poinformowania o zaistniałej awarii Inspektora Nadzoru Zamawiającego oraz do uporządkowania miejsca po awarii. Koszty usunięcia awarii będą pokrywane przez Zamawiającego na podstawie odrębnej wyceny przedstawianej każdorazowo Zamawiającemu do akceptacji. Wykonanie naprawy nastąpi nie wcześniej niż po otrzymaniu odrębnego zlecenia od Zamawiającego.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 4 000,00 zł (słow-nie: cztery tysiące złotych) przed upły¬wem terminu składania ofert zgodnie z art. 45 ust 3. Ustawy Pzp.
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien przelać ww. kwotę: przed upły-wem terminu składania ofert na konto, Zama¬wiającego:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium– Znak sprawy DP/2310/46/13”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu dokonania przelewu wadium należy dołączyć do oferty.
Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku banko-wym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W myśl art. 63 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z póź. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego pole-cenie przelewu stanowi udzieloną bankowi, z zastrzeżeniem art. 63g tej ustawy, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanej ustawy.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo za-mó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument w formie oryginału dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Brak którejkolwiek z przesłanek w treści gwarancji spowoduje uznanie wadium za wniesione nieprawidłowo, co będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń, winno być sporządzone zgodnie z obowiązują-cym prawem i zawierać:
1) nazwę i adres:
a) dającego zlecenie tj. Wykonawcy,
b) beneficjenta gwarancji tj. Zamawiającego,
c) gwaranta tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp
6) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta- Zamawiającego w przypadku spełnienia przesłanek, o których mowa powy-żej (pkt. 5)).
Wnoszona gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz płatny na każde żądanie Zamawiającego.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy ra-chunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wy-brana:
 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer-cie;
 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy.

Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w sytuacji:
a) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem po-siadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wy-kazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
b) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonaw-ców, co najmniej takich samych właściwości, kalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy).
c) zmiany terminu wykonania usługi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (z przyczyn, na które Wykonawca nie miał wpływu np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycz-nych, siły wyższej itp.).
d) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do ak-tualnego stanu prawnego.
e) ustawowej zmiany stawek podatku VAT w okresie obowiązywania umowy.
f) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą (na pisemny wniosek jednej ze stron),
g) rezygnacji dot. konserwacji lub obsługi technicznej urządzenia ujętego w opisie przedmiotu zamówienia.

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 13/12/2013 r. pod numerem 272331 - 2013;
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 13/12/2013 r.

Uwaga z dnia 19.12.2013 r.!!!
Zamawiający w pliku o nazwie "Pytania i Odpowiedzi" zamieszcza treść pytań jednego z Wykonawców wraz z udzielonymi odpowiedziami Zamawiającego.

Termin składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. (041) 349 72 76