Zakończone przetargi

dostawa sprzętu komputerowego (DP/ 2310/65/13)

dostawa sprzętu komputerowego (DP/ 2310/65/13)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.05.16 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.05.16 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : 25-369 Kielce ul. Żeromskeigo 5 pokój nr 5. Oferty zostraną otworzone w pokoju nr 5a.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: VI. TERMIN REAZLIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówie¬nia na własny koszt oraz transportem własnym, w terminie: Część I – sukcesywnie począwszy od maja 2013 roku do końca czerwca 2013 roku; Część II - 30 dni licząc od daty zawarcia umowy;
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Dopuszcza się składanie ofert częściowych.Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną kilka lub wszystkie części zamówienia. VI. TERMIN REAZLIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówie¬nia na własny koszt oraz transportem własnym, w terminie: Część I – sukcesywnie począwszy od maja 2013 roku do końca czerwca 2013 roku; Część II - 30 dni licząc od daty zawarcia umowy; X. WADIUM Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : część I 35.000 zł (słownie złotych : trzydzieści pięć tysięcy 00/100) ; część II 30.000,00 zł (słownie złotych : trzydzieści tysięcy 00/100); łącznie wadium wynosi 65.000 zł (słownie złotych: sześćdziesiąt pięć tysięcy 00/100) Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318 Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 65 /13 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy. zamawiajacy nie będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1. Podstawą do wystawienia faktury VAT na płatnika - Zamawiającego jest należyte wykonanie umowy, w tym uruchomienie sprzętu i przeszkolenie w zakresie obsługi sprzętu potwierdzone pisemnym protokołem odbioru stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, podpisanym przez komisję składającą się z: - imiennie upoważnionych przez Zamawiającego osób, tj.: z użytkownika sprzętu: …………… oraz ……………………….,  upoważnionego pisemnie przedstawiciela Wykonawcy. 2. Dane płatnika - Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach, 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, NIP 657-02-34-850. 3. Zamawiający zobowiązuje uregulować fakturę VAT Wykonawcy w terminie 30 dni licząc od daty jej doręczenia do Działu Funduszy Europejskich w siedzibie Zamawiającego pokój nr 12- przelewem na nr konta bankowego ………………………………. 4. Osobą upoważnioną do odbioru faktury VAT jest: Łukasz Żuchowski. 5. Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej);  osób realizujących przedmiot zamówienia;  parametrów technicznych zamawianego sprzętu jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy;  typu zamawianego sprzętu jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem że spełnia on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne); - ceny oferty, w przypadku kiedy zamawiający nie otrzyma dokumentu upoważniającego do obniżonej stawki podatku VAT na podstawie art. 83 ust 1 pkt. 26 ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r. Nr 54 poz. 535 ze zm.), w takim przypadku do ceny oferty uwzględniającej 0% stawkę podatku Vat zostanie doliczony Vat w wysokości 23%. Zamawiajacy nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniajacego
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy sprzętu o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż : część I 900.000,00 zł brutto każda; część II 900.000,00 zł brutto każda; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje do instalacji, uruchomienia i przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu będącego przedmiotem zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancji min 1 osoba; (dotyczy każdej części) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : część I 900.000 PLN; część II 900.000 PLN; 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dowodów czy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 4) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 7) składa : a) pkt.2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 4) pkt. 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p.1 ppkt.2). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Specyfikację techniczną oferowanego sprzętu, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy. 3) W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy złożyć:  oświadczenie, że oferowany sprzęt: jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa świadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp., spełnia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeństwa obsługi oraz zobowiązanie Wykonawcy, do dostarczenia Zamawiającemu przy realizacji przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów potwierdzających spełnienie powyższych wymogów. 4) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania
  • Wadium: 65000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100 %
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w wersji elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia. Można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym- w tym pzrypadku do ceny za SIWZ nalezy doliczyć koszt pzresyłki. UWAGA: podana wyżej cena jest wartością netto, nalezy do niej doliczyć 23% Vat.
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

pomiędzy 1.900.000 a 2.200.000 PLN
Przedmiotem zamówienia jest dostawa tzn. przywiezienie do miejsca użytkowania sprzętu, jego wniesienie, ustawienie, instalacja i uruchomienie :

CZĘŚĆ I :

nazwa Ilość sztuk
Profesjonalny tablet LCD 2
Zestaw komputerowy z oprogramowaniem multimedialnym 20
Projektor 2
Tablica interaktywna do sali konferencyjnej 1
Panel LED do sali wystawowej 1
System Hi-Fi do sali wystawowej 1
Tablica samokopiująca przenośna do sali seminaryjnej 1
Aparat cyfrowy 1
Zestaw komputerowy do zadań projekcyjnych z oprogramowaniem 1
Ekran projekcyjny stacjonarny rozwijany elektrycznie do sali seminaryjnej 1
Ekran projekcyjny stacjonarny rozwijany elektrycznie do sali konferencyjnej 1
Przenośny rzutnik pisma 2
Zestaw komputerowy do prac bibliotecznych z oprogramowaniem 52
Zestaw komputerowy do prac bibliotecznych z systemem bibliograficzno-bibliometrycznym 1
Skaner płaski A4 książkowy z oprogramowaniem 1
Drukarka laserowa kolor, ethernet, duplex 4
Czytnik kart chipowych 20
Laptop do prac bibliotecznych 4
Interaktywna tablica informacyjna 2
Netbook ze specjalistycznym oprogramowaniem do tworzenia kopii zapasowych danych komputerowych 1
Kamera cyfrowa HD 1
Stacjonarna nagrywarka DVD 1
Zestaw komputerowy do prac webmasterskich ze specjalistycznym oprogramowaniem 1
Zestaw komputerowy do prac graficznych ze specjalistycznym oprogramowaniem 1
Drukarka wielkoformatowa 1
Laptop do druku etykiet na czasopisma i książki 1
Duplikator cyfrowy 4
Duplikator DVD 1
Drukarka igłowa do wydruku rewersów 2
Zestaw komputerowy z oprogramowaniem-stanowisko terminalowe 44
Stanowisko samodzielnego wypożyczania RFID wolnostojące przystosowane dla osób niepełnosprawnych 1
Skaner A3 1
Multimedialny tablet internetowy 9
Netbook 6
Stacjonarna nagrywarka Blu-ray 1
Zestaw komputerowy z oprogramowaniem przeznaczonym dla osób z dysfunkcjami wzroku 1
Powiększalnik przenośny USB 3
Aparat fotograficzny 1
Drukarka brajlowska w zestawie z szafą dźwiękochłonną do drukarki brajlowskiej 1
Drukarka brajlowska do etykiet 1

CZĘŚĆ II

nazwa Ilość sztuk
Skaner i konwerter do prac digitalizacyjnych 1
Skaner do mikrofilmów i mikrofisz 1
Zautomatyzowany czytnik do mikrofilmów 2
Przewijarka mikrofilmów 1
Przepływowa wywoływarka mikrofilmów 1
Skaner książkowy kolorowy 1
Wielofunkcyjne, kompaktowe urządzenie umożliwiające skanowanie 2

Wykonawcom przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych art
179 do 198 Terminy na wniesienie odwołania zawiera art 182 wc. Ustawy art 182 ust 1 pkt 1:10 dni od dnia
przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiacej podstawę do jego wniesienia - jezeli zostały
przesłane w sposób określony w art 27 ust 2 ( fax, droga elektroniczna) albo w terminie 15 dni jezeli zostały
przesłane w inny sposób. W odniesieniu do treści ogłoszenia 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej. Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności niż ww. w terminie 10 dni licząc od dnia
w którym powzieto lub zachowaniu nalezytej staranności mozna było powziąc wiadomość o okolicznościach
stanowiacych podstawę do wniesienia odwołania

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 4.04.2013r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 6.04.2013r. pod numerem 2013/S 068-113218.
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 6.04.2013r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania:
Pytania i odpowiedzi dot. sprzętu komputerowego dla BU

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia str.122 zamawiający wyspecyfikował :
Klawiatura dla osób z dysfunkcją wzroku:
-interfejs USB
- powiększona czcionka
- klawisze z dużym kontrastem
- współpraca z oferowanym oprogramowaniem udźwiękowiającym, powiększającym i ubrajlawiającym
- Linijka brajlowska:40 znakowa linijka brajlowska
- 40 przycisków przywoływania kursora
- 8-punktowa brajlowska klawiatura
- interfejsy: Bluetooth, USB
- współpraca z oprogramowaniem JAWS
- futerał do przenoszenia urządzenia
- oprogramowanie, instrukcja obsługi, kabel USB
Pytanie 1 :
Wg najlepszej wiedzy Wykonawcy linijka brajlowska nie jest integralną częścią klawiatury dla osób z dysfunkcją wzroku. Czy jest to wynik pomyłki zamawiającego i przedmioty te powinny być specyfikowane osobno?
Propozycja specyfikacji dla klawiatury dla osób z dysfunkcją wzroku:
-interfejs USB
-powiększona czcionka
-klawisze z dużym kontrastem
-współpraca z oferowanym oprogramowaniem udźwiękowiającym, powiększającym i ubrajlawiajacym
-rolka przewijająca do sterowania poziomem powiększania
- 22 specjalne klawisze, zapewniające szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji
Odpowiedź :
w SIWZ zamawiający wyspecyfikował :
interfejs USB
- powiększona czcionka
- klawisze z dużym kontrastem
- współpraca z oferowanym oprogramowaniem udźwiękowiającym, powiększającym i ubrajlawiającym

Linijka brajlowska:40 znakowa linijka brajlowska
- 40 przycisków przywoływania kursora
- 8-punktowa brajlowska klawiatura
- interfejsy: Bluetooth, USB
- współpraca z oprogramowaniem JAWS
- futerał do przenoszenia urządzenia
- oprogramowanie, instrukcja obsługi, kabel USB
Linijka brajlowska nie jest wpisana od „myślnika” stanowi więc odrębny element
Zapisy dotyczące parametrów pozostają bez zmian.
Pytanie 2:
Cechy linijki wskazane przez zamawiającego są bardzo ogólne i pozwalają na zaoferowanie przestarzałych modeli tych urządzeń, nieposiadających funkcjonalności niezbędnych do korzystania z nowoczesnych rozwiązań tyfloinformatycznych takich jak: wsparcie dla telefonów komórkowych oraz innych urządzeń mobilnych obsługiwanych, możliwość używania trybu szybkiego czytania do przeglądania plików, minimum 20 godzinn6y tryb pracy na wbudowanych akumulatorach, niewielka waga (do 600 gram).
Czy zamawiający zmieni opis przedmiotu na np.:
- 40 komórek brajlowskich. Moduły brajlowskie osadzone bez przerw na powierzchni wyświetlacza (gładka powierzchnia dająca wrażenie czytania jak z papieru)
- przyciski przywoływania kursora nad każdą komórką brajlowską
- 8 klawiszowa klawiatura brajlowska w stylu z dwoma klawiszami Shift
- nawigacyjny przycisk biegunowy
- połączenie z komputerem przez USB
- tryb nauki brajla
- połączenie bezprzewodowe Bluetooth®
- wsparcie dla telefonów komórkowych oraz innych urządzeń mobilnych obsługiwanych przy pomocy aplikacji trzecich
- - minimum 20 godzinny czas pracy na baterii, ładowanie baterii przez USB
- waga : nie więcej niż 600 gram
Co zapewni dostęp do nowoczesnych rozwiązań tyfloinformatycznych, zapewniając równocześnie mobilność i komfort pracy
Odpowiedź :
Zapisy w SIWZ pozostają bez zmian.

W specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia str. 123 zamawiający wyspecyfikował :
Oprogramowanie:
syntezator mowy + program powiększający
- tryby pracy z brajlem: ośmiopunktowy, sześciopunktowy, tryb strukturalny, liniowy
- wykorzystanie klawiatury brajlowskiej do pełnej obsługi komputera (pisanie dokumentów, wiadomości, wydawanie poleceń systemowych)
- konfigurowalne tryby brajla do preferencji użytkownika
- zintegrowany polski syntezator mowy
- podpowiedzi dotyczące skrótów klawiszowych
- konfigurowalne skróty klawiszowe, ustawienia HTML, własne głosy
- zarządzanie słownikiem – dostosowanie wymowy zdań, wyrazów

Pytanie 3:
Wg najlepszej wiedzy Wykonawcy cechy, jakie zostały podane do opisu programu powiększającego są cechami programu udźwiękowiająco-ubrajlawiającego. Czy zamawiający pomylił się i żąda zaoferowania pakietu : programu udźwiękowiającego ze zintegrowanym syntezatorem mowy oraz programem powiększającym o specyfikacji np.?
Program udźwiękowiająco-ubrajlawiający:
- pełne udźwiękowienie systemu operacyjnego komputera w wersji 32 i 64 bit
- obsługa pakietu biurowego IBM Lotus Symphony
- obsługa pakietu biurowego Microsoft Office 2003, 2007, 2010 i 2013 (w tym obsługa systemu „menu wstęg”)
- obsługa Microsoft Visual Studio 2010
- obsługa przeglądarek internetowych : IE, Mozzilla FireFox oraz programu pocztowego Mozzilla ThunderBird
-obsługa aplikacji napisanych w środowisku Java
- pełna wersja programu do odczytu publikacji w formacie DAISY
- posiada funkcję umożliwiającą łączenie się z innym komputerem i wykonywanie konfiguracji programów i systemu
- posiada zintegrowany syntezator mowy, mówiący w 20 językach i z 46 głosami
- pozwala wykorzystywać dowolną zainstalowaną w systemie kartę dźwiękową
- posiada własny język skryptowy, umożliwiający pisanie w nim podprogramów umożliwiając w ten sposób obsługę nawet bardzo nietypowych aplikacji metodami bezwzrokowymi
- współpracuje ze specjalną klawiaturą z powiększonymi etykietami klawiszy oraz specjalnymi klawiszami
- posiada wbudowany program OCR do rozpoznawania grafiki

Program powiększający:
- współpracuje z programem udźwiękowiającym
- program powiększający obsługujący minimum 45 poziomów powiększania
- powiększenie do 36x

W Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia zamawiający wyspecyfikował :
Oprogramowanie :
przekształcanie dokumentów z formatów: DOC, RTF, PDF, HTML, TXT, DAISY XML do postaci: DAISY, MP3, AUDIO CD, druku powiększonego, druku brajlowskiego, TXT

Odpowiedź :
Zamawiający wymaga programu udźwiękowiająco-ubrajlawiającego + programu powiększającego. Zapisy dotyczące parametrów pozostają bez zmian.

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia str.123 zamawiający wyspecyfikował:
Powiększalnik przenośny USB
minimum: ekran o przekątnej 4,3”, 5 trybów obrazu, autofocus, funkcja zamrażania obrazu, 2 godziny ciągłej pracy, pokrowiec ochronny

Pytanie 4: Wg najlepszej wiedzy Wykonawcy nie istnieje urządzenie spełniające wszystkie podane warunki. Powiększalniki korzystające ze złącza USB wyświetlają powiększony obraz na zewnętrznym monitorze/telewizorze – nie posiadają więc własnego ekranu, a co ważniejsze, nie są to urządzenia przenośne, lecz stacjonarne. Natomiast powiększalniki przenośne ze zintegrowanymi wyświetlaczami nie posiadają złącz USB, bo z definicji służą użytkownikowi w bardzo różnych sytuacjach, często np. w sklepach czy na przystankach komunikacji gdzie nie ma możliwości użycia dodatkowego ekranu. Czy zamawiający pomylił się w nazwie urządzenia i żąda zaoferowania powiększalnika przenośnego?
Odpowiedź: zamawiający skreśla słowa „USB” (błąd poisarski)

Pytanie 5 :
Jeśli Zamawiający wymaga zaoferowania powiększalnika przenośnego to wg najlepszej wiedzy Wykonawcy urządzenia takie, by służyło jak najlepiej użytkownikom końcowym i jak najbardziej niwelowało skutki słabego widzenia, a tym samym umożliwiało pracę z różnego rodzaju materiałami drukowanymi, powinno (poza cechami wymienionymi przez zamawiającego) być wyposażone w wyświetlacz o przekątnej co najmniej 5 cali, kamerę, co najmniej 8 megapikseli o rozdzielczości HD, z mechanizmem rozkładania ekranu pozwalającym na czytanie w ergonomicznej pozycji i oświetlanie za pomocą lustra (co likwiduje odbicia światła od tekstu wydrukowanego na błyszczącym papierze). Ponadto urządzenie takie, powinno być lekkie (waga poniżej 300g), ale równocześnie powinno posiadać duże, wyraźne przyciski funkcyjne. Czy zamawiający zmieni na np.:
Powięszalnik przenośny:
- powiększa od 1,5 do 18 razy
- przekątna ekranu 12,7 cm (5 cali)
-autofokus gwarantujący czysty i ostry obraz z każdej odległości
- funkcja zamrażania obrazu
- podświetlenie pozwalające czytać bez lustrzanych odbić na błyszczących
- rozkładany ekran zapewniający podczas czytania przyjęcie wygodnej postawy
Odpowiedź : zapisy dotyczące powiększalnika pozostają bez zmian. Zaproponowany przez pytającego zapis jest zbyt zawężający (ograniczający konkurencję).

Ponadto wyjaśniamy, że na stronie 115-116 dwukrotnie wpisana jest pozycja 35. W ofertach należy uwzględnić ją tylko jeden raz.

Barbara Kotras

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.