Zakończone przetargi

Roboty remontowo - modernizacyjne dźwigu osobowego w budynku Domu Studenta „Odyseja” przy ul. Śląskiej 11a w Kielcach

Roboty remontowo - modernizacyjne dźwigu osobowego w budynku Domu Studenta „Odyseja” przy ul. Śląskiej 11a w Kielcach

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.08.09 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.08.09 10:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5, SEKRETARIAT KANCLERZA UJK, pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Śląska 11a
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest zrealizować wszystkie czynności objęte SIWZ oraz umową, w terminie: 4 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy. Warunkiem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie bezusterkowego protokołu odbioru, przez obie strony umowy oraz uzyskanie dokumentacji UDT dopuszczającej dźwig do eksploatacji. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej, na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego wniosku Wykonawcy, zawierającego uzasadnienie zmiany terminu, w trakcie realizacji umowy.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn.:  posiadają ważne uprawnienie wydane w formie decyzji administracyjnej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego w zakresie modernizacji i naprawy dźwigów, o którym mowa w art. 9 ust.1 i ust. 1a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U. z 2000 r. Nr 122 poz. 1321 z późn. zm.); b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: - wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty remontowo-budowlane o zakresie objętym przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto każda; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.:  dysponują osobą/osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do: kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego tj.: min. po 1 osobie do kierowania i sprawowania nadzoru robót budowlanych, posiadającą uprawnienia w branży: budowlanej (1 osoba), elektrycznej (1 osoba) oraz min. 1 osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do naprawy i modernizacji dźwigu wynikające z ustawy o dozorze technicznym. Uwaga!!! Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lica 1994 r. prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. z późn. zm.) oraz na podstawie art. 20a) ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z dnia 24 stycznia 2011 r. z późn. zm.) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.:  są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 100 000 zł. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. IX SIWZ. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. nr 1 do SIWZ. 2) Decyzję administracyjną wydaną przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego w zakresie modernizacji i naprawy dźwigów, o którym mowa w art. 9 ust.1 i ust. 1a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U. z 2000 r. Nr 122 poz. 1321 z późn. zm.) 3) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. nr 2 do SIWZ oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; Uwaga!!! Zamawiający nie będzie oceniał wykonanych robót o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych robót nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane roboty oraz potwierdzać ich należyte wykonanie. 4) Wykaz osób - kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za:  kierowanie robotami budowlanym i elektrycznymi, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikających z przepisów prawa budowlanego,  naprawy i modernizację dźwigów, posiadającymi stosowne zaświadczenia kwalifikacyjne, wynikające z przepisów ustawy o dozorze technicznym, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. nr 3 do SIWZ. Uwaga!!! Należy wskazać, która z wymienionych w wykazie osób będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy. Kierownik budowy może być jednocześnie kierownikiem robót w jednej lub w kilku branżach. 5) Oświadczenie, że osoby, które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz kwalifikacje do wykonywania napraw i modernizacji dźwigów, sporządzonego wg zał. nr 4 do SIWZ. 6) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 9. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie IX.2a Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, żąda dołączenia do oferty: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2a. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg załącznika nr 5 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt VIII 2a., składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument, o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2b. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone wg załącznika nr 6 do SIWZ. 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wypełniony druk „OFERTA”, stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ 2) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty, w przypadku gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika - pełnomocnictwo. 3) Specyfikację techniczną/materiały producenta, potwierdzające parametry techniczne oferowanego dźwigu (wymagane w języku polskim) 4) Dowód wpłaty wadium. 5) Oświadczenie o akceptacji karty gwarancyjnej, stanowiącej załącznik do projektu umowy. Uwaga!!! Wybrany Wykonawca zamówienia zobowiązany będzie do posiadania uprawnień, z terminem ważności min. do końca terminu realizacji zamówienia, wydanych w formie decyzji administracyjnej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego w zakresie modernizacji i naprawy dźwigów, o którym mowa w art. 9 ust.1 i ust. 1a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U. z 2000 r. Nr 122 poz. 1321 z późn. zm.); Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świadczo¬nych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 3500 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie od¬rzuco¬nych, wg poniżej podanego kryterium: Kryteriami wyboru oferty będą: - cena - 100% Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty otrzymają punkty liczone według wzoru: najniższa oferowana cena ---------------------------------- x 100 % = .......... pkt cena oferty badanej Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która spośród ofert nie odrzuconych, uzyska największą liczbę punktów za kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać odpłatnie w siedzibie zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, lub za pobraniem pocztowym, lub bezpłatnie pobrać ze strony internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl
  • Cena specyfikacji: 5 PLN

Przedmiotem zamówienia są roboty remontowo - modernizacyjne dźwigu osobowego w budynku Domu Studenta „Odyseja” przy ul. Śląskiej 11a w Kielcach.

1. Zakres robót/prac:
 wykonanie projektu wykonawczego;
 wykonanie demontażu starego dźwigu, oraz złożenie go w miejscu wskazanym przez użytkownika;
 prace związane i niezbędne do wykonania demontażu starych elementów dźwigu i montażu fabrycznie nowego dźwigu;
 przetestowanie kompletnego, fabrycznie nowego dźwigu, zgodnie z przedstawioną i zatwierdzoną dokumentacją projektową, w istniejącym szybie i pomieszczeniu maszynowni;
 prace budowlane i malarskie związane z montażem dźwigu;
 prace niezbędne do wykonania zabezpieczenia terenu budowy;
 wykonanie pomiarów elektrycznych.
2. Wymogi związane z projektem wykonawczym.
Wykonawca zobowiązany jest do:
 Wykonania inwentaryzacji dźwigu i maszynowni;
 Opracowania dokumentacji projektowo-montażowej;
Dokumentacja winna być sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami dla dźwigów elektrycznych.
Zamawiający wymaga, aby dokumentacja, atesty, poświadczenia i wszelkie instrukcje były napisane w języku polskim.
3. Sporządzona dokumentacja powinna zawierać:
 Dokumentację techniczno rozruchową (DTR);
 Dokumentacje dla konserwatora (wykaz czynności konserwacyjnych dla zamontowanego dźwigu uwzględniającego czasookres wykonania tych czynności);
 Schematy elektryczne wraz z instrukcją sporządzone w języku polskim.
Odzyskane materiały z demontażu dźwigu staja się własnością Zamawiającego i muszą być składowane w miejscu wskazanym przez użytkownika.
Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych/modernizacyjnych, jakie należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia oraz sposób prowadzenia prac remontowych, zawiera opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ.
Całość robót należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót
(załącznik nr 11 do SIWZ).
Prace remontowo- budowlane realizowane będą w budynku czynnym.
Z uwagi, że prace będą prowadzone w obiekcie czynnym, wymaga się, aby na czas wymiany Wykonawca zapewnił osłonięcia drzwi na wszystkich przystankach, sztywną do wysokości 2 m obudową, którą należy odpowiednio zabezpieczyć
i oznakować.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz.1623), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Wykonawca jest zobowiązany do ścisłego stosowania i respektowania przepisów ujętych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zm.) oraz z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126 ze zm.).
Zgodność przedmiotu zamówienia z nw. przepisami:
- oferowany dźwig musi spełniać krajową normę PN-EN 81-1;
- przepisy bezpieczeństwa dot. budowy i instalowania dźwigów Część 1: Dźwigi elektryczne;
- Krajową normę PN-EN 81-70;
- przepisy bezpieczeństwa dot. budowy i instalowania dźwigów, Dźwigi osobowe i towarowe specjalnego przeznaczenia. Część 70: Dostęp do dźwigów dla osób, włączając osoby niepełnosprawne;
- Krajową normę PN-EN 81-28;
- przepisy bezpieczeństwa dot. budowy i instalowania dźwigów. Dźwigi przeznaczone do transportu osób i towarów. Część 28: Systemy zdalnego alarmowania w dźwigach osobowych i towarowych.
- Krajową normę PN-IEC 60364;
- instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Unijną dyrektywę dźwigową 96/16IWE;
- ustawę z dn. 13 kwietnia 2007 r. o kompatybilności elektromagnetycznej (Dz.U. z 2007 r. Nr 82 poz. 556).
Zamawiający dopuszcza możliwość ujęcia przez Wykonawcę w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów i urządzeń, posiadających parametry określone w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności:
1.europejskie aprobaty techniczne,
2. wspólne specyfikacje techniczne,
3. normy międzynarodowe,
4. inne tech. systemy odniesienia ust. przez europejskie organy normalizacyjne
Wymagania dot. gwarancji zostały opisane w karcie gwarancyjnej stanowiącej załącznik do projektu umowy.
Zamawiający na wykonane prace projektowe/roboty remontowo-budowlane wymaga min. gwarancji na okres 36 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego, przez przedstawicieli Zamawiającego
i Wykonawcy oraz 36 miesięcznej rękojmi.
Oferty zawierające okres gwarancji, krótszy niż wymagany przez Zamawiającego, zostaną odrzucone zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2).

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 25.07.2013 r. pod numerem 293878- 2013; oraz zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 25.07.2013 r.

mgr Anna Głuszek, tel. 41 349 73 32