Zakończone przetargi

udzielenie kredytu

udzielenie kredytu

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.09.09 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.09.09 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego pok.5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Zakłada się że kredyt udzielony będzie w czasie od sierpnia 2013r. do stycznia 2015r.(wypłata transz kredytu). Zakłada się 12 letni okres spłaty kredytu.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w kwocie 10.000.000 PLN. Zakłada się że kredyt udzielony będzie w czasie od sierpnia 2013r. do stycznia 2015r.(wypłata transz kredytu). Uwaga : Możliwa jest zmiana terminu wypłaty transz kredytu w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia (np. późniejsze rozstrzygnięcie przetargu) Kod CPV : 66113000 Wszelkie oświadczenia, wnioski zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej., zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 18.000 zł (słownie złotych : osiemnaście tysięcy 00/100); Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 109 /13 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  osób realizujących przedmiot zamówienia,  wynikająca ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów,  harmonogramu spłaty kredytu Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy. Wykonawcom przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych art 179 do 198 Terminy na wniesienie odwołania zawiera art 182 wc. Ustawy art 182 ust 1 pkt 1 tj. 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiacej podstawę do jego wniesienia – jezeli zostały przesłane w sposób określony w art 27 ust 2 ( fax, droga elektroniczna) albo w terminie 15 dni jezeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieniu do treści ogłoszenia 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności niż ww. w terminie 10 dni licząc od dnia w którym powzieto lub zachowaniu nalezytej staranności mozna było powziąc wiadomość o okolicznościach stanowiacych podstawę do wniesienia odwołania.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn. posiadają stosowne zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej b) posiadania wiedzy i doświadczenia – zamawiający nie precyzuje tego warunku, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: - dysponują lub posiadają co najmniej jeden Bank lub oddział, filię, placówkę bankową na terenie miasta Kielce; - dysponują minimum 2 osobami posiadającymi kwalifikacje do kompleksowej obsługi kredytu ; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 PLN; 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej 3) Oświadczenie wykonawcy ze dysponuje lub posiada co najmniej jeden Bank lub oddział, filię, placówkę bankową na terenie miasta Kielce ; 4) Wykaz osób (stali doradcy), które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie¬dzialnych za kompleksową obsługę kredytu , wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 7) składa : a) pkt.2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 4) pkt. 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p.1 ppkt.2). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Szczegółowy opis warunków na jakich wykonawca udzieli kredytu zamawiającemu, z uwzględnieniem informacji dotyczącej prawnego zabezpieczenia kredytu (w tym w szczególności treści umowy o kredyt stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ), informacji o dokumentach finansowych służących do oceny zdolności kredytowej zamawiającego. Jeżeli opisane warunki będą sprzeczne z treścią projektu umowy (załącznik nr 7) i SIWZ stosowane będą zapisy z projektu umowy i SIWZ. 3) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania, 4) Oświadczenie wykonawcy, ze zapewni stałą (niezmienną) marżę banku w okresie obowiązywania umowy, 5) Oświadczenie wykonawcy, ze nie będzie naliczał żadnych innych opłat związanych z obsługą kredytu, w tym opłaty za przeliczenie i wcześniejszą spłatę kredytu, 6) 0świadczenie wykonawcy, ze nie będzie pobierał opłat za gotowość postawionych transz kredytu.
  • Wadium: 18000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena tj. oprocentowanie kredytu 100 %
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest załącznikiem do nineijszego ogłoszenia (wersja elektroniczna) można ja odebrać w siedzibie zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do podanej wyżej ceny nalezy doliczyć koszt przesyłki. Podana wyżej cena jest ceną netto należy doliczyć do niej 23 % stawkę podatku Vat. Należność za SIWZ płatna pzrelewem na konto : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 48 1750 1110 0000 0000 2108 1237
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

powyżej 200000 euro

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 14.06.2013r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 18.06.2013r. pod numerem 2013/S 116-198262
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie internetowej Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 18.06.2013r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 27.06.2013r.
jeden z wykoanwców zainteresowanym udziałem w postępowaniu zwrócił się do zamawiajacego o udostępnienie sprawozdania finansowego za okres od 01.01.2012r do 31.12.2012r. na który składa się bilans na dzień 31.12.2012r. i rachunek zysków i strat za rok obrotowy od 01.01.2012r do 31.12.2012r. ; jak również sprawozdania finansowego na dzień 31.03.2013r.
Odpowiedź :
ww. dokumenty załącza się jako kolejne załączniki nr 2, 3,4 i 5 do niniejszego ogłoszenia.


U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZAMAWIAJACY PRZEDŁUŻA TERMIN NA SKŁADANIE OFERT DO DNIA 19.08.2013R.
GODZINY ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
Informację z zmianie terminu przekazano do DU UE w dniu 16.07.2013r.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23.07.2013r.
Poniżej przekazuję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :
Pytania i odpowiedzi dot. przetargu nieograniczonego na kredyt inwestycyjny
Pytanie 1: Czy zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji na postawie art.97 Prawa bankowego (z tytułu umowy kredytu oraz jako dłużnik hipoteczny)?
Odpowiedź : Tak.
Pytanie 2: Prosimy o doprecyzowanie warunków SIWZ/załączonej umowy kredytowej w kwestiach :
• Oprocentowania – z jakiego dnia stawka WIBOR będzie przyjmowana do wyliczenia stopy procentowej w kolejnych miesięcznych okresach obrachunkowych - wymaga zmiany zapisów umowy kredytowej
• Spłaty kredytu – uszczegółowienie terminów oraz kwot spłat rat kapitałowo odsetkowych, ponieważ w zał. 1 do SIWZ przewiduje się spłatę w ratach miesięcznych od II.2015r. tj. 138 rat miesięcznych, podczas gdy umowa przewiduje równe raty kapitałowe – konieczne jest ustalenie raty wyrównującej i zmiany zapisów umowy kredytowej
Odpowiedź :
• Pierwszy dzień miesiąca za który naliczane będą odsetki.
• Ostatnia rata będzie traktowana jako wyrównująca.
W związku z powyższymi odpowiedziami w projekcie umowy wprowadza się następujące zmiany: 1. w § 2 ust.1 dopisuje się kolejne zdanie : ”Do wyliczenia stopy procentowej w kolejnych miesięcznych okresach obrachunkowych przyjmowana będzie stawka WIBOR z pierwszego dnia miesiąca za który naliczane będą odsetki.
2. w § 2 ust.3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dopisuje się „z wyłączeniem ostatniej raty która będzie traktowana jako wyrównująca.”
Pytanie 3: Czy zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie dla zobowiązań przeterminowanych oprocentowania wynikającego z wewnętrznych przepisów Wykonawcy i zmiany zapisów umowy w tym zakresie.
Odpowiedź : Nie. U każdego wykonawcy przepisy wewnętrzne mogą być inne. Zamawiający musiałby uwzględnić wszystkie przepisy wewnętrzne potencjalnych wykonawców co jest niemożliwe.
Pytanie 4: dostarczenie :
a) Zaświadczeń z ZUS, US oraz opinii banków i instytucji finansowych, z którymi współpracuje zamawiający
Odpowiedź : dołączono jako załącznik nr 6, 7, 8 i 8A do ogłoszenia
b) Wykazu aktualnie posiadanego zadłużenia o charakterze kredytowym (kredyt, pożyczka leasing) z podaniem nazwy banku/instytucji , daty udzielenia i daty zapadalności, rodzaju zobowiązania, aktualnego zadłużenia
Odpowiedź ; dołączono jako załącznik nr 9 do ogłoszenia.
c) Prognoz finansowych na okres kredytowania (dotyczącej całej działalności), tj. na lata 2013-2025r
Odpowiedź : załączono jako załącznik nr 10 do ogłoszenia
d) Dokumentów dotyczących nieruchomości, na której realizowane są inwestycje, a która ma stanowić zabezpieczenie kredytu (jak wynika z SIWZ nie będzie operatu szacunkowego, ale proszę o wskazanie działek, nr KW, map oraz wypisu z rejestru gruntów)
Odpowiedź : numery działek 1337/1; 1337/2; 1337/3; 1337/4. Księga wieczysta numer 72179/7. Mapę oraz wypis z rejestru gruntów zamawiający przekaże wykonawcy wybranemu do realizacji zamówienia.
e) Informacji nt. realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych, które zgodnie z zał.1 do SIWZ mają być finansowane przedmiotowym kredytem
Prosimy również o udzielenie następujących informacji w zakresie inwestycji :
Charakterystyka niekomercyjnego przedsięwzięcia inwestycyjnego i działalności inwestycyjnej wnioskodawcy
1. Realizacja inwestycji komercyjnych i niekomercyjnych w ostatnich trzech latach:
1) najważniejsze inwestycje zrealizowane w ostatnich trzech latach,
2) inwestycje niezakończone (przyczyny przerw w realizacji, ewentualne straty),
3) udział środków własnych w realizacji inwestycji
2. Opis niekomercyjnego projektu inwestycyjnego:
1) Potrzeby, których zaspokojeniu służy realizacja niekomercyjnej inwestycji i okres jej eksploatacji
2) Podstawa prawna realizacji niekomercyjnej inwestycji, zezwolenia wymagane przez przepisy prawne, udziałowcy,
3) Założenia techniczne niekomercyjnej inwestycji (np. kosztorys, źródła finansowania),
4) Krótki opis przetargu na realizację inwestycji (jeżeli przetarg jest konieczny) oraz wybranego wykonawcy (umowa z wykonawcą)
5) Zasady kontroli inwestycji przez inwestora
Rodzaje nakładów i źródeł finansowania Numer wiersza t0 t+1 t+…. t+n
NAKŁADY
Przetargi 01
Prace przygotowawcze 02
Dokumentacja 03
Zakupy inwestycyjne 04
Pozostałe nakłady 05
Rezerwa 06
RAZEM(01+02+03+04+05+06) 07
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA
Wewnętrzne 08
Zewnętrzne-łącznie (10+15) 09
Zewnętrzne zwrotne (11+12+13+14) 10
Kredyty komercyjne 11
W tym kredyt z PKO BP S.A. 11A
Kredyty preferencyjne 12
W tym kredyt z PKO BP S.A. 12A
Pożyczki z funduszy celowych i innych instytucji 13
Emisja obligacji i innych papierów wartościowych 14
Zewnętrzne bezzwrotne – dotacje i inne środki bezzwrotne (16+17) 15
krajowe 16
zagraniczne 17
RAZEM (08+09) 18
Gdzie:
a) t0 oznacza koniec ostatniego roku
b) t+1 oznacza koniec aktualnego roku
c) t+… oznacza odpowiednio koniec kolejnych lat w okresie realizacji transakcji kredytowej
d) t+n oznacza koniec roku, w którym kończy się okres realizacji transakcji kredytowej
e) suma nakładów (w.nr 07) i suma źródeł finansowania (w. nr 18) muszą być równe dla danego roku
f) w przypadku nakładów i źródeł finansowania wyrażonych w walutach wymienialnych należy podać kwotę w walucie wymienialnej oraz jej równowartość w walucie polskiej
3. Pozytywne i negatywne skutki realizacji niekomercyjnej inwestycji, np. zwiększenie dochodów inwestora, opłat taryfowych, dzierżawy lub leasingu, tworzenie nowych miejsc pracy, przyciąganie inwestorów zagranicznych, poprawa warunków pracy i życia oraz aktywizacja społeczności
4. Plan realizacji niekomercyjnej inwestycji:
1) Harmonogram realizacji (termin rozpoczęcie, kolejne etapy realizacji, uruchomienie).
Odpowiedź : przetarg na realizację inwestycji ogłoszono w DU UE dnia 31.12.2009r. numer ogłoszenia 2009/S 252-362752. 08.04.2010r. podpisano umowę ze „Skanska” S.A. Warszawa ul. Gen. Zajączka 9; umowa stanowi załącznik nr 11 do ogłoszenia.
W załącznikach od 12 do 20 zamieszczono dokumenty dotyczące informacji od punktu 3) do końca tego pytania.
Pytanie 5: Proszę o dołączenie następujących dokumentów:
1) Zaświadczenia o niezaleganiu z Urzędu Skarbowego i ZUZ wydane przez te instytucje w ciągu ostatniego miesiąca
2) Opinie bankowe wydane w ciągu ostatniego miesiąca
Odpowiedź : patrz odpowiedź na pytanie 2.
Pytanie 6: Proszę o odpowiedź na poniższe kwestie:
a) Wyniki finansowe – rachunek zysków i strat za lata 2011-2012
- powód spadku przychodów w 2012r.,
Odpowiedź : głównie spadek przychodów ze studiów niestacjonarnych (szczegóły w odpowiedzi na ppkt.d)).

- z jakiego tytułu nastąpił wzrost pozycji „usług obcych” oraz „pozostałych kosztów rodzajowych” w Kosztach działalności operacyjnej w stosunku do 2011r.,
Odpowiedź : wzrost usług obcych z powodu kosztów eksploatacyjnych nowo oddanych budynków, wyższe koszty remontów budynków,
- co wchodziło w skład pozycji „zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych” za 2012r. w Pozostałych przychodach operacyjnych,
Odpowiedź : zysk ze zbycia dwóch mieszkań służbowych i nieruchomości przy ul. Chęcińskiej.
- skąd i na co były przeznaczone dotacje w 2011 i 2012r.,
Odpowiedź : reguluje to art.94 ust.1 pkt.1,7,8,11 oraz art.94b i 97 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.
- co wchodziło w skład „innych przychodów operacyjnych” w Pozostałych przychodach operacyjnych w 2011 i 2012r.,
Odpowiedź : pozycja „inne przychody operacyjne” w Pozostałych przychodach operacyjnych obejmuje: zwrot składek ZUS, kary umowne, odszkodowania od ubezpieczyciela, ustanie odpisów aktualizujących, otrzymane w darowiźnie książki do biblioteki

- z jakiego tytułu i czego dotyczyła „aktualizacja wartości aktywów niefinansowych” w Pozostałych kosztach operacyjnych w 2011 i 2012r.,
Odpowiedź : była to aktualizacja należności z tytułu: świadczonych usług edukacyjnych, naliczonych a niezapłaconych kar umownych, aktualizacja wyrobów gotowych - wydawnictw
- co wchodziło w skład „innych kosztów operacyjnych” w Pozostałych kosztach operacyjnych w 2011 i 2012r.
Odpowiedź : rezerwy na przyszłe zobowiązania (toczące się postępowanie sądowe i administracyjne), przekazane nieodpłatnie książki do bibliotek, kary i odszkodowania

b) Wyniki finansowe – BILANS AKTYWA za lata 2011-2012
- co składało się na pozycję „środki trwałe w budowie” w Rzeczowych aktywach trwałych w 2011 i 2012r.
Odpowiedź : środki trwałe w budowie” to nakłady na realizowane projekty inwestycyjne współfinansowane przez: RPO WŚ (4 projekty), PO IG (1 projekt) i PO RPW (1 projekt)
- z jakiego tytułu widnieje saldo „innych należności” w Należnościach krótkoterminowych w 2011 i 2012r.,
Odpowiedź : głównie są to rozrachunki z tytułu ZFŚS, rozrachunki z pracownikami, rozrachunki z tytułu kar umownych
c) Wyniki finansowe – BILANS PASYWA za lata 2011-2012
- proszę wskazać źródła wzrostu kapitału własnego w 2012r.
Odpowiedź : - dotacje UE
- z jakiego tytułu zostały utworzone „rezerwy na świadczenia emerytalne i podobne” zarówno długo- jak i krótkoterminowe w 2011 i 2012r.
Odpowiedź : na przyszłe zobowiązania: nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne dla pracowników
- co składa się na pozycję „inne” w Zobowiązaniach krótkoterminowych wobec pozostałych jednostek w 2011 i 2012r.
Odpowiedź : zobowiązania wobec dostawców inwestycyjnych, wpłacone przez oferentów wadia, zabezpieczenia od wykonawców robót budowlanych, nadpłaty opłat od studentów, kaucje
- co wchodzi w skład „innych rozliczeń międzyokresowych” zarówno długo- jak i krótkoterminowych w 2011 i 2012r.
Odpowiedź : RMP (rozliczenia międzyokresowe przychodów) z tytułu: dotacji stacjonarnej otrzymanej w grudniu starego roku na styczeń nowego roku, otrzymanej dotacji na badania naukowe, amortyzacji środków trwałych finansowanych z zewnętrznych źródeł, dotacji otrzymanej na realizowane projekty inwestycyjne, dydaktyczne i badawcze
d) struktura przychodów w przychodach ze sprzedaży w PLN za 2012r.
Wyszczególnienie Wykonanie za 2011 Wykonanie za 2012
Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi: 135 198 703,75 120 765 085,32
przychody z działalności dydaktycznej w tym: 122 955 737,13 115 231 545,04
- dotacja MNiSW 86 802 800,00 86 213 300,00
- odpłatności za świadczone usługi edukacyjne, w tym: 33 642 214,54 26 310 962,11
ze studiów stacjonarnych 701 843,59 332 285,44
ze studiów niestacjonarnych 18 563 682,64 11 596 379,71
ze studiów podyplomowych 2 266 358,49 3 359 646,59
z realizowanych projektów 12 110 329,82 11 022 650,37
- pozostałe 2 510 723,09 2 707 282,93
przychody z działalności badawczej w tym: 4 122 946,59 6 553 749,69
- dotacje MNiSW na badania 1 774 716,23 4 075 488,70
- dotacje z UE 777 422,05 2 297 870,29
- pozostałe 1 570 808,31 180 390,70
pozostałe przychody 2 966 686,41 2 250 426,40
razem przychody ze sprzedaży usług 130 045 370,63 124 035 721,13
koszt wytworzenia świadczeń na potrzeby własne 431 879,11 81 300,06
przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów 0,00 52,48
zmiana stanu produktów +4 721 454,01 - 3 351 988,35

Struktura środków przeznaczonych na inwestycje przedstawia się następująco :
w PLN
Lp. Nazwa projektu Wartość inwestycji Wysokość dofinansowania Poniesione wydatki Okres realizacji
1 II etap budowy Campusu uniwersyteckiego 161 327 851,92 zł 159 452 425,48 zł 135 765 185,91 zł I 2007 – XII 2013
2 MEDREH – budowa i wyposażenie obiektu naukowo-dydaktycznego UJK 35 190 880,36 zł 35 190 880,36 zł 4 500,00 zł X 2011 – I 2015
Razem 196 518 732,28 zł 194 643 305,84 zł 135 769 685,91 zł

Źródła finansowania inwestycji przedstawiają się następująco :
Lp. Źródło finansowania Wartość w PLN Udział procentowy Uwagi
1 Dofinansowanie ze środków unijnych 155 446 809,97 zł 79 % Dofinansowanie wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych – 135,5 mln zł, kwota 8 mln zł została ujęta w części kredytu z uwagi na charakter płatności
1a Campus uniwersytecki 127 534 561,66 zł Dofinansowanie wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych – 135,5 mln zł kwota 8 mln zł została ujęta w części kredytu z uwagi na charakter płatności
1b MEDREH 27 912 248,31 zł Dofinansowanie wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych -29,9 mln zł, kwota 2 mln zł została ujęta w części kredytu z uwagi na charakter płatności – refundacja wydatków na projektowanie 0,6 mln zł oraz refundacja po rozliczeniu projektu 1,4 mln zł
2 Kredyt inwestycyjny, w tym: 10 000 000,00 zł 5%
2a Campus uniwersytecki 8 000 000,00 zł Kredyt konieczny będzie na wydatki rozliczane w ramach tzw. płatności końcowej, która płatna jest w formie refundacji
2b MEDREH 2 000 000,00 poniesionych wydatków kwalifikowalnych po zakończeniu projektu i potwierdzeniu jego prawidłowej realizacji, środki zostaną przekazane w ramach dofinansowania UE
3 Środki własne 1 875 426,44 zł 1%
3a Campus uniwersytecki 1 875 426,44 zł
3b MEDREH - Finansowanie wydatków niekwalifikowalnych, których nie dało się przewidzieć na etapie planowania inwestycji
4 Inne (współfinansowane z budżetu państwa) 29 196 495,82 zł 15%
4a Campus uniwersytecki 23 917 863,82 zł
4b MEDREH 5 278 632,00 zł
Razem 196 518 732,23 zł 100%

Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji Campus uniwersytecki
w PLN
Roboty do wykonania 2013 2014 2015 2013-2015
Infrastruktura oświetleniowo-informacyjna Campusu 350 000,00 zł 350 000,00 zł
Remont sal wykładowych w budynku A WMP 780 550,00 zł 780 550,00 zł
Remont i przebudowa instalacji wentylacji mechanicznej WMP 1 280 000,00 zł 1 280 000,00 zł
Modernizacja sal w budynku A WMP na potrzeby laboratoriów 681 000,00 zł 681 000,00 zł
Zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia dla nowobudowanych obiektów WMP, Biblioteki, CJO 3 235 000,00 zł 3 235 000,00 zł
Zakup aparatury dydaktyczno-naukowej i sprzętu specjalistycznego 10 000 000,00 zł 2 480 000,00 zł 12 480 000,00 zł
Wdrożenie systemu informatycznego wspomagającego zarzadzania uczelnia 706 000,00 zł 706 000,00 zł
Rozbudowa sieci teleinformatycznej – wykonanie infrastruktury IT 5 240 000,00 zł 5 240 000,00 zł
Promocja projektu 210 000,00 zł 210 000,00 zł
Zarządzanie projektem 600 000,00 zł 600 000,00 zł
Razem 23 082 550,00 zł 2 480 000,00 zł - 25 562 550,00 zł

Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji MEDREH
w PLN
Roboty do wykonania 2013 2014 2015 2013-2015
Proce przygotowawcze i projektowe (SWI, dokumentacja projektowo-kosztorysowa) 700 000,00 zł 700 000,00 zł
Roboty budowlane 3 800 000,00 zł 20 878 000,00 24 678 000,00 zł
Zakup i zainstalowanie sprzętu oraz wyposażenia - 941 000,00 zł 941 000,00 zł
Zakup aparatury dydaktyczno-naukowej i sprzętu specjalistycznego - 7 001 880,00 zł 1 150 000,00 zł 8 151 880,00 zł
Nadzór budowlany - inwestorski 45 000,00 zł 220 000,00 zł 265 000,00 zł
Nadzór budowlany - autorski 5 000,00 zł 40 000,00 zł 45 000,00 zł
Promocja projektu 20 000,00 zł 20 000,00 zł
Zarządzanie i obsługa projektu 70 000,00 zł 300 000,00 zł 20 000,00 zł 390 000,00 zł
Razem 4 620 000,00 zł 29 400 880,00 zł 1 170 000,00 zł 35 190 880,00 zl


Pytanie 7 : Proszę o odpowiedź : wyniki finansowe – rachunek zysków i strat za lata 2011-2012 – proszę podać źródła pokrycia straty za 2012r.
Odpowiedź : Strata za rok 2012 została pokryta kredytem obrotowym.

DP/2310/109/13
Przetarg nieograniczony na udzielenie kredytu inwestycyjnego w kwocie 10.000.000 PLN

Zmiany w SIWZ - zmiany dotyczą skrócenia okresu kredytowania.
W załączniku nr 1 Opis przedmiotu zamówienia zdanie : „Zamawiający zakłada
12 letni okres kredytowania (tzn. od VIII.2013r. do VII.2025r.).” skreśla się i wpisuje w to miejsce : „Zamawiający zakłada 4 letni okres kredytowania (tzn. od 1.10.2013r. do 30.09.2017r.)”
W SIWZ str. 2 pkt.VI – skreśla się słowa :”od sierpnia 2013r.” i wpisuje się :”od października 2013r.”
W załączniku nr 4 do SIWZ - Projekt umowy w par.1 ust.3 dotychczasową treść zastępuje się treścią : " Ustala się 4 letni okres kredytowania tj. od października 2013r. do 30.09.2017r."

Informację o zmianach okresu kredytowania przesłano do publikacji w DU UE w dniu 22.07.2013r.
Stosowne zmiany wprowadza się w treści ogłoszenia tj. w rubryce "termin realizacji" skreśla się "od sierpnia 2013" i w to miejsce wpisuje się :"od października 2013r."; skreśla się "12" i wpisuje się "4". W rubryce "Wymagania" skreśla się "od sierpnia 2013r" i wpisuje się "od października 2013r."

UWAGA!!!!!!!!!!!
Dodano kolejny załącznik (22) którym jest opinia banku BAWBK.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej przekazuję pytanie które wpłynęło w ww. postepowaniu i odpowiedź na to pytanie :
Pytanie: Wnosimy o udzielenie zgody na odstąpienie od żądania przedstawienia/pkt VII ust.5 Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia/ opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Odpowiedź : zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę. W związku z tym w SIWZ w pkt.VII.1 d) skreśla się słowa "tzn. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.0000.000 PLN;" i w to miejsce wpisuje się "zamawiający nie precyzuje tego warunku".
Stosowne zmiany wprowadza się w treści ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Uczelni i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Pytanie 2: Udzielenie zgody na zmianę terminu składania ofert na dzień 09.09.2013r.
Odpowiedź : zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu składania ofert.
Informacja o zmianie terminu i warunków udziału w postępowaniu została przesłana do DU UE w dniu 31.07.2013r.

Barbara Kotars