Zakończone przetargi

wykonanie, dostawa i montaż regałów bibliotecznych przesuwnych i stacjonarnych (DP/2310/196/12)

wykonanie, dostawa i montaż regałów bibliotecznych przesuwnych i stacjonarnych (DP/2310/196/12)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.01.25 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.01.25 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska
  • Termin realizacji: 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art.67 ust. 1 pkt.7 pzp Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : 40.000 zł; (słownie złotych: czterdzieści tysięcy 00/100) Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Bank Handlowy Warszawie S.A. Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 196 /12 regały przesuwne” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT; b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu PO RPW lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości. d) terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej), e) osób realizujących przedmiot zamówienia, f) wymiarów regałów ( +/_ 10%) g) zmiany materiałów z których wykonywane będą regały, jeżeli zaistnieje możliwość zamiany na lepsze materiały, ta zmiana nie może powodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy, h) zmiany technologii wykonania i montażu regałów jeżeli na rynku pojawią się nowsze. Lepsze rozwiązania, taka zmiana nie może prowadzić do zmiany(zwiększenia) wynagrodzenia wykonawcy. Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
  • Warunki udziału w postepowaniu: VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków wraz z wykazem oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 do SIWZ). 2) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi polegające na wykonaniu , dostawie i montażu regałów przesuwnych o wartości co najmniej 1.000.000 zł brutto każda; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. zatrudniają lub dysponują minimum 1 osobą – która wykonuje prace polegające na wykonaniu i montażu regałów; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej tzn. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000 000 PLN; 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się jedynie Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w ust. 1 pkt 1) - 4) muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w pkt.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule „spełnia” „ nie spełnia”. 4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia (co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu, dostawie i montażu regałów przesuwnych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z wykonaniem i montażem regałów wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor-macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 4) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 5. 5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 6. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium, 2) Specyfikację oferowanych regałów, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy, 3) Wykaz regałów wraz z ich szczegółowym opisem (rodzaj materiałów z jakich będą wykonane, wymiary…) .
  • Wadium: 40000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Podana cena za SIWZ jest ceną netto należy do niej doliczyć 23% podatku Vat. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w wersji elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można odebrać ją w Dziale Zamówień Publicznych lubza zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki.
  • Cena specyfikacji: 18 PLN

powyżej 200 000 euro; CPV39131100

Zestawienie ilościowe poszczególnych regałów:
REGAŁY PRZESUWNE O SZEROKOŚCI 300 MM
1 000 mm podwójne 1 200 mm podwójne
135 szt. 536 szt.

REGAŁY STACJONARNE O SZEROKOŚCI 300 MM
1 000 mm pojedyncze 1 000 mm podwójne 1 200 mm pojedyncze 1 200 mm podwójne
3 szt. 24 szt. 18 szt. 42 szt.

REGAŁY STACJONARNE O SZEROKOŚCI 400 MM
1 000 mm podwójne 1 200 mm pojedyncze 1 200 mm podwójne
10 szt. 4 szt. 3 szt.

projekt finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Projekt pn. „Rozbudowa infrastruktury dydaktycznej Uniwersytetu Humanistyczno- Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach- II etap budowy Campusu Uczelnianego” w ramach PO RPW.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało :

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 30.11.2012r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 1.12.2012r. pod numerem 2012/S 232-381931
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 1.12.2012r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 31.12.2012r.
ZMIENIA SIĘ DATA ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT NA 25.01.2013R. GODZINY ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
INFORMACJĘ O ZMIANIE TERMINU PRZESŁANO DO PUBLIKACJI W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ W DNIU 31.12.2012R.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2.01.2013r.
Poniżej podaję treśc pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania
Pytania Regały przesuwne
Pytanie 1:
W opisie przedmiotu zamówienia, Zestawienie ilościowe poszczególnych regałów, dotyczącego regałów stacjonarnych o szerokości półki 300 mm oraz szerokości 400 mm, podane ilości regałów nie pokrywają się z ilościami regałów przedstawionych na załączonych do SIWZ rysunkach ustawienia regałów. W związku z tym zwracamy się z prośbą o przeanalizowanie ilości regałów zamieszczonych w tabelce, z ilością regałów umieszczonych na projektach lub też wyjaśnienie gdzie i w jaki sposób regały te mają być ustawione.
Odpowiedź :
Rysunek jest tylko rysunkiem poglądowym i należy kierować się wyliczeniami regałów umieszczonymi w tabelce. Do ogłoszenia dołączamy kolejny załącznik tj. rysunek z zaznaczonymi na czerwono regałami o szerokości 400 mm.
Pytanie 2 :
Prosimy o wyjaśnienie lub sprostowanie zapisu odnośnie materiału z jakiego mają być wykonane szyny do regałów. W opisie przedmiotu zamówienia dotyczącym szyn do regałów i ich posadowienia, zamawiający pisze „szyny wykonane ze stali nierdzewnej” Zaznaczyć należy, iż określenie szyny „ze stalki nierdzewnej” może oznaczać konkretny gatunek stali z jakiego mają być wykonane szyny oraz wykonanie szyn ze stali która nie będzie podlegać rdzewieniu, np. w wyniku poddania szyn procesowy cynkowania, który w pełni zabezpiecza szyny przed rdzewieniem. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż samo określenie iż dana stal jest stalą nierdzewną ze względu na zawartość C orasz Cr, nie gwarantuje jej nierdzewienia, gdyż stal taka odporna jest na działanie wód naturalnych, czynników atmosferycznych, pary wodnej, roztworów alkalicznych i rozcieńczonych kwasów organicznych, natomiast na działanie większości kwasów nieorganicznych i kwaśnych roztworów solnych (np. sól z butów w czasie zimy) stale te nie są odporne. Również wymaganie szyn ze stali nierdzewnej oraz sformułowanego wymogu mocowania do tych szyn najazdów z blachy ocynkowanej sprzeczne jest z zasadami metaloznawstawa. W związku z tym zwracamy się z wnioskiem o dopuszczenie wykonania szyn ze stali zabezpieczonej przed korozją.
Odpowiedź :
Dopuszczamy wykonanie szyn ze stali zabezpieczonej przed korozją. Zamawiający wyjaśnia, że dopuszcza oferowanie regałów równoważnych pod warunkiem bezwzględ¬nego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzują się regały opisane przez Zamawiającego. W tym wypadku na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w SIWZ. W tym celu należy sporządzić/załączyć specyfikację techniczną oferowanych regałów jako załącznik do Formularza Ofertowego. W przeprowadzo¬nym dowodzie należy odnieść się do norm, konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż oferowane regały jako równoważne są identyczne lub lepszy od wskazanych przez Zamawiającego.

Pytanie 3:
Prosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie zamawiający wymaga, aby podstawy regałów jezdnych miały być wykonane z blachy o grubości min 3 mm, oraz że „dla zapewnienia odpowiedniej sztywności podstaw jezdnych, wymagana wysokość podstawy minimum 150mm”. Prosimy, aby zamawiający przedstawił obliczenia uprawnionych jednostek do wykonania takich obliczeń, na podstawie których to zamawiający sformułował taki wymóg i twierdzi, że ramy wykonane z blachy o grubości np. mniejszej niż 3 mm oraz wysokości mniejszej niż 150 mm nie przeniosą wymaganych obciążeń, jak również nie będą odpowiednio sztywne. Określenie grubości blachy, wysokości p5rofili jest wnikaniem zamawiającego w rozwiązania konstrukcyjne poszczególnych typów regałów, w żaden sposób nie gwarantujący prawidłowości działania regałów. Uzyskanie odpowiedniej sztywności, nośności oraz wytrzymałości regałów można osiągnąć nie tylko poprzez zwiększanie masy regału, ale głównie poprzez zastosowanie odpowiednich profili lub rozwiązań konstrukcyjnych. Podobnie ma się stawianie wymogu grubości półki 33 mm. Taka „gruba” półka nie gwarantuje otrzymania wymaganej nośności jeśli nie będzie prawidłowo wykonana, a tylko powoduje zmniejszenie prześwitu pomiędzy poszczególnymi półkami, lub też zbędnego zwiększenia wysokości regału przez co powoduje utrudnione korzystanie z górnych regałów. Podobnie ma się sytuacja z określeniem wymaganej grubości panelu frontowego o wartości 19 mm. W związku z tym zwracamy się z pytaniem, czy zamawiający dopuszcza inne równoważne rozwiązania ram regałów, półek do regałów, grubości płyt panelowych oraz innych elementów regałów, które to rozwiązania w pełni spełniają wymagania użytkowe stawiane przez zamawiającego, ale są innej (często bardziej już zaawansowanej)konstrukcji?
Odpowiedź : Dopuszczamy inne, równoważne rozwiązania ram regałów, półek do regałów, grubości płyt panelowych oraz innych elementów regałów, pod warunkiem, że rozwiązania te w pełni spełniają wymagania użytkowe stawiane przez nas, ale są innej konstrukcji ( patrz zdanie drugie w odpowiedzi na pytanie 2)
Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, czy zamawiający pozostaje przy swoim wymogu odnośnie sposobu przesuwania regału za pomocą łańcucha biegnącego wzdłuż szyn? Jest to rozwiązanie stosunkowo stare, a po za tym wysoko awaryjne. W przypadku zabrudzenia łańcucha np. spinaczem, pieskiem z butów (łańcuch przecież leży na ziemi) lub innymi drobnymi elementami, następuje zakleszczenie się koła napędowego z łańcuchem i unieruchomienie całego zestawu.
Odpowiedź : Dopuszczamy inne rozwiązanie odnośnie sposobu przesuwania regału niż przy pomocy łańcucha pod warunkiem, że rozwiązanie to w pełni będzie spełniało nasze wymagania a będzie zapewniało wyższą niezawodność w trakcie eksploatacji ( patrz zdanie drugie w odpowiedzi na pytanie 2).
Pytanie 5:
Umieszczony w SIWZ w części Opisu przedmiotu zamówienia, opis i rysunek korby trójramiennej, jest rysunkiem korby jednego konkretnego dostawcy regałów. W związku z tym zwracamy się z pytaniem. Czy zamawiający dopuszcza inny wzór korby w pełni spełniający wymogi techniczno-eksploatacyjne określone w SIWZ, a nawet je przewyższające, gdyż korba ta posiada blokadę pozwalającą na blokadę regału w dowolnym miejscu, co powinno być wymogiem ze względu na bezpieczeństwo osób obsługujących regały. Zaprezentowana korba nie pozwala na blokadę regału w dowolnym miejscu, gdyż jest to rozwiązanie stosunkowo stare, nie spełniające obecnie stawianych wymogów pod względem BHP.
Odpowiedź : Dopuszczamy inny wzór korby w pełni spełniający wymogi techniczno-eksploatacyjne określone w SIWZ.
Pytanie 6:
Czy zamawiający dopuszcza inne, prostsze łączenie ścian bocznych podwójnych w regałach stacjonarnych niż za pomocą dodatkowego klipsa, opisanego w pkt 3.1 regały stacjonarne pkt 2.
Odpowiedź : Dopuszczamy inne rozwiązanie łączenia ścian bocznych niż przy pomocy klipsa pod warunkiem równoważnej skuteczności łączenia oraz łatwości montażu i demontażu proponowanego rozwiązania ( patrz zdanie drugie w odpowiedzi na pytanie 2).
Pytanie7:
Czy zamawiający dopuszcza inny sposób moc0owania tylnego ogranicznika półki w postaci listwy o szerokości 30-50 mm? Przedstawiony widok półki wraz z łatwo demontowanym oporem, nei spełnia stawianego przez zamawiającego wymogu, aby wszystkie elementy zewnętrzne regałów, półek, ścian osłon pozbawione były ostrych krawędzi. To właśnie ta tylna listwa ma ostre krawędzie, gdyż ma być zamontowana do otworów półki za pomocą zaczepów – jak to widać na przedstawionym zdjęciu (rysunku).
Odpowiedź : Dopuszczamy inny sposób mocowania tylnego ogranicznika półki w postaci listwy o szer. 30-50 mm
Pytanie 8:
Zwracamy się z wnioskiem o rozszerzenie sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, o dopuszczenie oferentów, którzy wykażą się trzema usługami polegającymi na wykonaniu, dostawie i montażu regałów przesuwnych o łącznej wartości min. 2.000.000 zł brutto, z których co najmniej jedna jest o wartości co najmniej 1.000.000 zł brutto. Tak sformułowany wymóg w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w pełni zabezpiecza zamawiającego w zakresie potwierdzenia spełnienia posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia przez wykonawców.
Odpowiedź : W treści ogłoszeń oraz w treści SIWZ zmienia się punkt dotyczący warunków udziału w postepowaniu odnoszący się do wiedzy i doświadczenia w następujący sposób: skreśla się dotychczasową treść i wpisuje się : „ posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi polegające na wykonaniu , dostawie i montażu regałów przesuwnych o wartości co najmniej 800.000 zł brutto każda; (informacja o zmianie zostałą przekazana do publikacji w DU UE w dniu 2.01.2013r.)

Barbara Kotras