Zakończone przetargi

Dostawa literatury dla studentów i do czytelni wydziałowej DP/2310/15/13

Dostawa literatury dla studentów i do czytelni wydziałowej DP/2310/15/13

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.02.08 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.02.08 09:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza, pokój nr 5 Oferty należy złożyć do dnia 8.02.2013 r. do godziny 09:00 Oferty zostanie otworzone w dniu 8.02.2013 r. o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5a. Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Dla części I i II 21 dni od dnia zawarcia umowy (termin pożądany), Termin pożądany (tzn. termin realizacji zamówienia może ulec zmianie na pisemny uzasadniony/zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia).
  • Wymagania: ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną lub wszystkie części postepowania V.ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali minimum jedną dostawę o charakterze i wielkości , odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII.DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., sporządzonego wg. załącznika Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej jedna dostawa w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. B1 i 2. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp.: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. (załącznik Nr 3 do SIWZ) 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy. 3. Jeżeli, wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w p.2 składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. 4.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wypełniony formularz ofertowy. 2) Dokument lub dokumenty, z których wynikać będzie uprawnienie do podpisania oferty. W przypadku, gdy oferta podpisywana jest przez pełnomocnika-pełnomocnictwo.
  • Wadium: 650 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór ofert najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg, podanego kryterium: jedynym kryterium wyboru oferty będzie: łączna cena brutto - stanowiące wagę 100% W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena, Zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: Kryterium: cena brutto :maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (Cena brutto najniższa : Cena brutto badana) x 100 pkt.= liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4 ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośbą o udostepnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach,
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, tel. (0-41) 349 72 77, fax. 041-349-73-32.

II.TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną w dalszej części specyfikacji ustawą.


III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Kod CPV i nazwa: 22-00-00-00-0 druki i produkty podobne
22-11-00-00-4 drukowane książki
39-16-20-00-5 pomoce dydaktyczne
Przedmiotem zamówienia jest: w części I – dostawa literatury dla studentów
W części II uzupełnienie literatury w czytelni wydziałowej.
Zakup w części I i II współfinansowany ze środków Projektu pn. „PROGRES - Program rozwoju: Gospodarka - Edukacja - Sukces” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013

Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w BZP w dniu 30.01.2013 pod numerem 40540-2013


UWAGA
Pytania i Odpowiedzi 05.02.2013

1) Pragnę poinformować, że 1 z pozycji, wymienionych w Specyfikacji do przetargu nieograniczonego na dOSTAWĘ LITERATURY DLA STUDENTÓW I DO CZYTELNI WYDZIAŁOWEJ DP/2310/15/13 jest niedostępna na rynku.
Nakład tytułu: Twemlow A. CZEMU SŁUŻY GRAFIKA UŻYTKOWA? Wyd. ABE Dom Wydawniczy, ISBN 83-922797-2-7 jest wyczerpany, nie jest planowany dodruk. Czy w związku z tym planują Państwo zmianę w specyfikacji?

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający dopuszcza w zamian za tą książke również inne :
1) Quentin Newark - Design i grafika dzisiaj ABE
lub
2)Sheena Calvert, David Dabner - Szkoła Projektowania graficznego. Zasady i praktyka Arkady

Jeżeli decydują się PAństwo na zamianę podstawowej książki ( Czemu słuzy grafika użytkowa?) która jest w opisie i kosztorysie ofertowym proszę o przekreślenie tamtej pozycji i wpisanie tytułu zamiennika
Liczba szt pozostaje bez zmian

UWAGA
WADIUM
WADIUM
Warunkiem udziału w postepowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie:
Jeśli Wykonawca składa tylko na I część:
Część I - 250 zł ( słownie złotych: dwieście)
Jeśli Wykonawca składa tylko na II część:
Część II – 400 zł
(słownie złotych: czterysta)
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A.
Nr: 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318

Na dowodzie przelewu należy wpisać:

Wadium– Znak sprawy DP/2310/15/13 wpłata wadium za
„Dostawa literatury dla studentów i do czytelni wydziałowej” – Wadium za część ……..”


Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku bankowego oraz z prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 25 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI A
TAKŻE PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE OSOBY
UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego – będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim.
Zamawiający dopuszcza przekazywanie pytań, zawiadomień, informacji za pomocą faksu, maila potwierdzonego przez obie strony fakt jego otrzymania.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę, zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu, maila podany przez wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma.

ADRES DO KORESPONDENCJI:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4
ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce

Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest :
Marcin Kmieciak, tel/ fax. (041) 349 -72-75, marcin.kmieciak@ujk.edu.pl

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT

Oferty należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
Wszystkie zadrukowane strony oferty zaleca się kolejno ponumerować. Wymaga się podpisania oferty na każdej zadrukowanej stronie oferty (pieczątka Firmy oraz imienna pieczątka i podpis osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy). Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i muszą być również oznaczone.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna, lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości każdy Wykonawca może złożyć tylko jedna ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Oferta musi być zapakowana w dwie koperty, na:
− zewnętrznej kopercie należy umieścić napis:
„Oferta dot. DP/2310/15/13 Nie otwierać przed 8.02.2013 godz. 09:15 ”
− wewnętrznej kopercie oprócz napisu jw. musi być zawarta pełna nazwa
Wykonawcy i jego adres.


SPOSÓB OBLICZENIA CENY

Cenę oferty należy podać w kwocie netto oraz brutto wraz z podatkiem VAT za 1 egz. każdej pozycji oraz wartość brutto za wszystkie zamawiane ilości. Według załącznika nr 1 –Opisu przedmiotu zamówienia. , oraz na załączniku nr 2 Formularzu ofertowym – łączną cenę brutto zamówienia.

Cena powinna uwzględniać wszelkie niezbędne prace związane z realizacją zamówienia łącznie z dostawą.


Uwaga:
Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy.
Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.


ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ

XVII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy oraz zamieści informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
W piśmie do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy.
W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3.

XVIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XIX. PROJEKT UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ.

XX. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZMIANACH POSTANOWIEŃ
ZAWARTEJ UMOWY
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy tzn.
1)dopuszcza się wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji (termin realizacji zamówienia może ulec zmianie na pisemny, uzasadniony, zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia.
2) dopuszcza się zmiany tytułów poszczególnych pozycji lub wydawnictwa, roku wydania, w przypadku braku tytułu na rynku i braku wznowienia publikacji (zmiana musi być uzgodniona i zaakceptowana przez Zamawiającego)
XXI. ZAMAWIAJĄCY NIE ZAMIERZA ZAWRZEĆ UMOWY RAMOWEJ

XXII. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt.7 ustawy.

XXIII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT, W JAKICH MAJĄ BYĆ PROWADZONE
ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.


XXIV. INFORMACJA O PODWYKONAWCACH.

Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom.

XXIV.POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2010r. z Nr 113 poz. 759 ze zm ).

Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest :
Marcin Kmieciak, tel/ fax. (041) 349 -72-75,
marcin.kmieciak@ujk.edu.pl