Zakończone przetargi

Dostawa sprzętu komputerowego (DP/2310/183/13)

Dostawa sprzętu komputerowego (DP/2310/183/13)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.12.09 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.12.09 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach; 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5; pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska 21D
  • Termin realizacji: 21 dni
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Dopuszcza się składanie ofert częściowych;Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną kilka lub wszystkie części zamówienia. Warunki płatności : 1. Podstawą do wystawienia faktury VAT na płatnika - Zamawiającego jest należyte wykonanie umowy, w tym uruchomienie sprzętu i przeszkolenie w zakresie obsługi sprzętu potwierdzone pisemnym protokołem odbioru stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, podpisanym przez komisję składającą się z: - imiennie upoważnionych przez Zamawiającego osób, tj.: z użytkownika sprzętu: …………… oraz ……………………….,  upoważnionego pisemnie przedstawiciela Wykonawcy. 2. Dane płatnika - Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach, 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, NIP 657-02-34-850. 3. Zamawiający zobowiązuje uregulować fakturę VAT Wykonawcy w terminie 30 dni licząc od daty jej doręczenia do Działu Funduszy Europejskich w siedzibie Zamawiającego pokój nr 12- przelewem na nr konta bankowego ………………………………. 4. Osobą upoważnioną do odbioru faktury VAT jest: Edyta Grzesik. 5. Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. WADIUM Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: część I 2.000,00 zł (słownie złotych : dwa tysiące 00/100); część II 4.000 zł (słownie złotych: cztery tysiące 00/100). Łącznie na wszystkie części wadium wynosi : 6. 000, 00 zł (słownie złotych : sześć tysięcy 00/100) Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 183 /13 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia za¬bezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej),  osób realizujących przedmiot zamówienia,  parametrów technicznych zamawianego sprzętu jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy  typu zamawianego sprzętu jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem że spełnia on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne).  ceny oferty, w przypadku kiedy zamawiający nie otrzyma dokumentu upoważniającego do obniżonej stawki podatku VAT na podstawie art. 83 ust 1 pkt. 26 ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r. Nr 54 poz. 535 ze zm.), w takim przypadku do ceny oferty uwzględniającej 0% stawkę podatku Vat zostanie doliczony Vat w wysokości 23%. Wykonawcom przysługą środki odwoławcze opisane w Dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych art. 179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art.182 wc. Ustawy; art.182 ust.1 pkt 1 tj. 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 (fax, droga elektroniczna) albo w terminie 15 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieni udo treści ogłoszenia 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności niż ww. w terminie 10 dni licząc od dnia w którym można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy sprzętu o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż : część I 80.000,00 zł brutto każda; część II 90.000,00 zł brutto c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje do instalacji, uruchomienia i przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu będącego przedmiotem zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancji min 1 osoba; (dotyczy każdej części) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : część I 80.000 PLN; część II 90.000 PLN. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane , sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dowodów czy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 4) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 7) składa : a) pkt.2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 4) pkt. 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p.1 ppkt.2). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Specyfikację techniczną oferowanego sprzętu, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy. 3) W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy złożyć:  oświadczenie, że oferowany sprzęt: jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa świadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp., spełnia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeństwa obsługi oraz zobowiązanie Wykonawcy, do dostarczenia Zamawiającemu przy realizacji przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów potwierdzających spełnienie powyższych wymogów. 4) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania
  • Wadium: 6000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100 %
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym - koszt przesyłki obciąża wykonawcę.
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa tzn. przywiezienie do miejsca użytkowania sprzętu, jego wniesienie, ustawienie, instalacja i uruchomienie :
Cześć I :
1. zestaw komputerowy 45 kpl
2. Zestaw komputerowy 3 kpl.
3. Skaner 1 sztuka
4. Notebook 2 sztuki

Część II
1. Pakiet oprogramowania 1 kpl. (do tworzenia grafiki; do tworzenia stron i aplikacji internetowych; do składu publikacji; do zarządzania plikami w formacie PDF; słowniki : polsko-angielski, angielsko-polski; polsko-niemiecki, niemiecko-polski; polsko-rosyjski, rosyjsko-polski; oprogramowanie wspomagające proces tłumaczenia; oprogramowanie pozwalające na rozpoznawanie mowy;

Pomiędzy 300 000 a 400 000 PLN

Nazwa i kod CPV: 51411000-6 usługi instalowania sprzętu; 48322000 – licencje, pakiety oprogramowania; 30213300-8 komputery stacjonarne;

zamawiający może unieważnić to postępowanie jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane (art.93 ust.1a pzp)

projekt finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Projekt pn. „Rozbudowa infrastruktury dydaktycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach- II etap budowy Campusu Uniwersyteckiego” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 18.10.2013r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.10.2013r. . pod numerem 2013/S 205-354868
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 22.10.2013r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6.11.2013r.
poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania

Pytanie i odpowiedzi dot. dostawy komputerów dla CJO

1. Część I, poz. 1 – Komputer do pracowni informatycznej 45 szt. oraz Część I, poz. 2 – Komputer do pracowni informatycznej 3 szt.

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zamianę zapisów SIWZ na:

Typ: Komputer stacjonarny.
Komputer będzie wykorzystywany dla potrzeb aplikacji biurowych, aplikacji edukacyjnych, aplikacji obliczeniowych, dostępu do internetu oraz poczty elektronicznej, jako lokalna baza danych, stacja programistyczna
Wydajność obliczeniowa: Procesor klasy x86, zaprojektowany do pracy w komputerach stacjonarnych.
Komputer powinien osiągać w teście wydajności :
Procesor powinien osiągać w teście wydajności PassMark PerformanceTest (wynik dostępny: http://www.passmark.com/products/pt.htm) co najmniej wynik 4259 punktów Passmark CPU Mark (wynik na dzień 30.10.2013)
Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent musi dostarczyć Zamawiającemu oprogramowanie testujące, komputer do testu oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
Pamięć operacyjna: 4GB (2x4GB) DDR3 1600MHz non-ECC
Parametry pamięci masowej: Min. 500 GB SATA, 7200 obr./min.
Wydajność grafiki: Grafika zintegrowana z procesorem powinna umożliwiać pracę dwumonitorową ze wsparciem dla HDMI v1.4 z 3D, ze sprzętowym wsparciem dla kodowania H.264 oraz MPEG2, DirectX 10.1, OpenGL 3.0, Shader 4.1 posiadająca min. 6EU (Graphics Execution Units) oraz Dual HD HW Decode o max rozdzielczości 2560x1600 @ 60Hz (cyfrowo) i 2048x1536 @ 75Hz (analogowo)
Wyposażenie multimedialne: Karta dźwiękowa zintegrowana z płytą główną, zgodna z High Definition, wewnętrzny głośnik w obudowie komputera
Porty słuchawek i mikrofonu na przednim oraz na tylnym panelu obudowy.
Obudowa:  Małogabarytowa typu small form factor z obsługą kart PCI Express wyłącznie o niskim profilu, fabrycznie przystosowana do pracy w układzie pionowym i poziomym wyposażona w min. 2 kieszenie: 1 szt 5,25” zewnętrzne typu „slim” i 1 szt 3,5” wewnętrzne
Maksymalna suma wymiarów obudowy nie może przekraczać: 700mm; (290 x 95 x 315 mm), waga max 6 kg
 Zasilacz o mocy 240W pracujący w sieci 230V 50/60Hz prądu zmiennego i efektywności min. 90% przy obciążeniu zasilacza 50%,
 W celu szybkiej weryfikacji usterki w obudowę komputera musi być wbudowany wizualny i dźwiękowy system diagnostyczny, służący do sygnalizowania i diagnozowania problemów z komputerem i jego komponentami; a w szczególności musi sygnalizować:
 Przebieg procesu POST
 Awarię BIOS-u
 Awarię procesora
 Uszkodzenia lub braku pamięci RAM, uszkodzenia złączy PCI i PCIe, kontrolera Video, płyty głównej, kontrolera USB
Oferowany system diagnostyczny nie może wykorzystywać minimalnej ilości wolnych wnęk oraz slotów wymaganych poniżej,
Moduł konstrukcji obudowy w jednostce centralnej komputera powinien pozwalać na demontaż kart rozszerzeń, napędu optycznego i 3,5” dysku twardego bez konieczności użycia narzędzi (wyklucza się użycia wkrętów, śrub motylkowych);
Obudowa w jednostce centralnej musi być otwierana bez konieczności użycia narzędzi (wyklucza się użycie standardowych wkrętów, śrub motylkowych) oraz powinna posiadać czujnik otwarcia obudowy współpracujący z oprogramowaniem zarządzająco – diagnostycznym producenta komputera;
Obudowa musi umożliwiać zastosowanie zabezpieczenia fizycznego w postaci linki metalowej (złącze blokady Kensingtona) oraz kłódki (oczko w obudowie do założenia kłódki);
Obudowa musi być wyposażona w zamek który nie wystaje poza obrys obudowy.
Każdy komputer powinien być oznaczony niepowtarzalnym numerem seryjnym umieszonym na obudowie, oraz musi być wpisany na stałe w BIOS.
Zgodność z systemami operacyjnymi i standardami Potwierdzenie kompatybilności komputera na stronie Windows Logo'd Products List na daną platformę systemową (wydruk ze strony)
Bezpieczeństwo: Czujnik otwarcia obudowy jako fabryczne rozwiązanie producenta komputera
BIOS -BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI
-Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych odczytania z BIOS informacji o:
a/ wersji BIOS,
b/ nr seryjnym komputera wraz z datą jego wyprodukowania,
c/ ilości i sposobu obłożenia slotów pamięciami RAM,
d/ typie procesora wraz z informacją o ilości rdzeni, wielkości pamięci cache L2 i L3,
pojemności zainstalowanego dysku twardego
e/ rodzajach napędów optycznych
f/ MAC adresie zintegrowanej karty sieciowej
g/ kontrolerze audio
- Funkcja blokowania wejścia do BIOS oraz blokowania startu systemu operacyjnego, (gwarantujący utrzymanie zapisanego hasła nawet w przypadku odłączenia wszystkich źródeł zasilania i podtrzymania BIOS)
- Funkcja blokowania/odblokowania BOOT-owania stacji roboczej z zewnętrznych urządzeń
- Możliwość polegająca na kontrolowaniu urządzeń wykorzystujących magistralę komunikacyjną PCI, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych. Pod pojęciem kontroli Zamawiający rozumie funkcjonalność polegającą na blokowaniu/odblokowaniu slotów PCI.
- Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych, ustawienia hasła na poziomie systemu, administratora oraz dysku twardego oraz możliwość ustawienia następujących zależności pomiędzy nimi: brak możliwości zmiany hasła pozwalającego na uruchomienie systemu bez podania hasła administratora.
- Musi posiadać możliwość ustawienia zależności pomiędzy hasłem administratora a hasłem systemowy tak, aby nie było możliwe wprowadzenie zmian w BIOS wyłącznie po podaniu hasła systemowego. Funkcja ta ma wymuszać podanie hasła administratora przy próbie zmiany ustawień BIOS w sytuacji, gdy zostało podane hasło systemowe.
- Możliwość włączenia/wyłączenia zintegrowanej karty dźwiękowej, karty sieciowej, portu równoległego, portu szeregowego z poziomu BIOS, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego, urządzeń zewnętrznych.
- Możliwość ustawienia portów USB w trybie „no BOOT”, czyli podczas startu komputer nie wykrywa urządzeń bootujących typu USB, natomiast po uruchomieniu systemu operacyjnego porty USB są aktywne.
- Możliwość wyłączania portów USB w tym: wszystkich portów, tylko portów znajdujących się na przodzie obudowy, tylko tylnich portów.
- Obsługa BIOS przy wykorzystaniu klawiatury i myszy
Certyfikaty i standardy:  Certyfikat ISO9001 dla producenta sprzętu (załączyć dokument potwierdzający spełnianie wymogu)
 Deklaracja zgodności CE (załączyć do oferty)
 Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta jednostki (wg wytycznych Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., zawartych w dokumencie „Opracowanie propozycji kryteriów środowiskowych dla produktów zużywających energię możliwych do wykorzystania przy formułowaniu specyfikacji na potrzeby zamówień publicznych”, pkt. 3.4.2.1; dokument z grudnia 2006), w szczególności zgodności z normą ISO 1043-4 dla płyty głównej oraz elementów wykonanych z tworzyw sztucznych o masie powyżej 25 gram
 Komputer musi spełniać wymogi normy Energy Star 5.0
Wymagany wpis dotyczący oferowanego modelu komputera w internetowym katalogu http://www.eu-energystar.org lub http://www.energystar.gov – dopuszcza się wydruk ze strony internetowej
Ergonomia: Głośność jednostki centralnej mierzona zgodnie z normą ISO 7779 oraz wykazana zgodnie z normą ISO 9296 w pozycji operatora w trybie pracy dysku twardego (WORK) wynosząca maksymalnie 19 dB (załączyć oświadczenie producenta)
Warunki gwarancji: 3-letnia gwarancja producenta
Czas reakcji serwisu - do końca następnego dnia roboczego
Firma serwisująca musi posiadać ISO 9001:2000 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta komputera – dokumenty potwierdzające załączyć do oferty.
Serwis urządzeń musi być realizowany przez Producenta lub Autoryzowanego Partnera Serwisowego Producenta – wymagane dołączenie do oferty oświadczenia Producenta potwierdzonego, że serwis będzie realizowany przez Autoryzowanego Partnera Serwisowego Producenta lub bezpośrednio przez Producenta
Wsparcie techniczne producenta: Możliwość telefonicznego sprawdzenia konfiguracji sprzętowej komputera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.
Dostęp do najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta zestawu realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta numeru seryjnego lub modelu komputera – do oferty należy dołączyć link strony.
Wymagania dodatkowe : 1. System operacyjny: Windows 7 Professional PL OEM 64 bit
lub równoważny, spełniający poniższe warunki: graficzny interfejs użytkownika, darmowa aktualizacja w języku polskim, możliwość dokonywania poprawek systemu z podanej strony WWW przez Internet oraz przez centralny system zdalnej aktualizacji; ochrona połączeń internetowych; komunikaty systemowe, menu, zintegrowany system pomocy w języku polskim i zapewniają działanie w trybie graficznym; możliwość zdalnej konfiguracji, aktualizacji i administrowania oraz zdolność do zdalnego zarządzania kontami i profilami; możliwość uwierzytelniania użytkowników z usługą katalogową ActiveDirectory wdrożoną u zamawiającego; musi współpracować z programami: Simple.ERP, Uczelnia.XP firmy Partners In Progress, ALEPH, Płatnik firmy Asseco Poland, System Informacji Prawnej Legalis / LEX, System Elektronicznej Legitymacji Studenckiej firmy Opteam S.A. W przypadku zaoferowania systemu równoważnego do systemu Windows oferent winien skonfigurować każdy z komputerów do pracy z wszystkimi wyżej wymienionymi programami oraz w okresie gwarancji zapewnić wsparcie przy
konfiguracji w przypadku aktualizacji wszystkich wyżej wymienionych programów
2. Wbudowane porty: 1 x VGA, 1 x HDMI; 9 szt USB w tym 8 portów USB wyprowadzonych na zewnątrz komputera: min. 2 z przodu obudowy i 6 z tyłu, port sieciowy RJ-45, porty słuchawek i mikrofonu na przednim panelu obudowy, z tyłu port mikrofonu oraz wejście i wyjście liniowe stereo. Wymagana ilość i rozmieszczenie (na zewnątrz obudowy komputera) portów USB nie może być osiągnięta w wyniku stosowania konwerterów, przejściówek itp.
Komputer musi umożliwiać jego rozbudowę w postaci dedykowanych kart PCIe o co najmniej 2 szt złączy USB 3.0 umiejscowionych z tyłu obudowy lub port RS-232 wraz z 2 szt portów PS/2 lub kartę WiFi a/b/g/n
3. Karta sieciowa 10/100/1000 Ethernet RJ 45, zintegrowana z płytą główną, wspierająca obsługę WoL (funkcja włączana przez użytkownika), PXE 2.1; WiFi a/b/g/n
4. Płyta główna z wbudowanymi 1 złączem PCI Express x16 i 1 złączem PCI Express x1; 2 złącza DIMM z obsługą do 8GB DDR3 pamięci RAM, min. 2 złącza SATA 2.0;
5. Klawiatura USB w układzie polski programisty
6. Mysz laserowa USB z sześcioma klawiszami oraz rolką (scroll) min 1000dpi
7. Nagrywarka DVD +/-RW
8. Opakowanie musi byc wykonane z materiałów podlegających powtórnemu przetworzeniu.

Monitor:
Typ ekranu: Ekran ciekłokrystaliczny z aktywną matrycą TFT 22” (16:10)
Rozmiar plamki 0,282 mm
Jasność 250 cd/m2
Kontrast Typowy 1000:1, Dynamiczny 2000000:1
Kąty widzenia (pion/poziom) 160/170 stopni
Czas reakcji matrycy max 5ms (od czerni do bieli)
Rozdzielczość maksymalna 1680 x 1050 przy 60Hz
Częstotliwość odświeżania poziomego 31 – 81 kHz
Częstotliwość odświeżania pionowego 56 – 76 Hz
Obrót monitora w pionie (PIVOT) TAK
Wydłużenie w pionie TAK
Zyżycie energii Normalne działanie 25W (typowe), 45W (maksymalne) uwzględniając wykorzystanie wszystkich portów USB i podłączonych głośników,
tryb wyłączenia aktywności mniej niż 0,3W
Powłoka powierzchni ekranu Antyodblaskowa utwardzona 3H
Podświetlenie System podświetlenia LED
Bezpieczeństwo Monitor musi być wyposażony w tzw. Kensington Slot - gniazdo zabezpieczenia przed kradzieżą
Gniazdo blokady podstawy chroniące przed kradzieżą (do panelu)
Waga bez podstawy Maksymalnie 3,43 kg
Złącze 15-stykowe złącze D-Sub, DVI-D (HDCP), DisplayPort(vr 1.2)
2x USB do pobierania danych, 1x USB do przesyłania danych
Gwarancja 3 lata na miejscu u klienta
Czas reakcji serwisu - do końca następnego dnia roboczego
Firma serwisująca musi posiadać ISO 9001:2000 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta– dokumenty potwierdzające załączyć do oferty.
Oświadczenie producenta, że w przypadku nie wywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych oferenta lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem.
Certyfikaty TCO 5.0, ISO 13406-2 lub ISO 9241, EPEAT Gold, Energy Star 5.0
Inne Zdejmowana podstawa oraz otwory montażowe w obudowie VESA 100mm
Możliwość podłączenia do obudowy dedykowanych głośników producenta monitora lub głośniki wbudowane

Odpowiedź : Zamawiający wyraża zgodę na powyższe zmiany z podanymi niżej zmianami:
a) wyłączeniem zapisu : „Firma serwisująca musi posiadać ISO 9001:2000 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta komputera – dokumenty potwierdzające załączyć do oferty.
Serwis urządzeń musi być realizowany przez Producenta lub Autoryzowanego Partnera Serwisowego Producenta – wymagane dołączenie do oferty oświadczenia Producenta potwierdzonego, że serwis będzie realizowany przez Autoryzowanego Partnera Serwisowego Producenta lub bezpośrednio przez Producenta
Wsparcie techniczne producenta: Możliwość telefonicznego sprawdzenia konfiguracji sprzętowej komputera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.”
b) wprowadzeniem zapisu : Oprogramowanie dodatkowe: Najnowsza dostępna wersja MS Office Prof. 2010 PL MOLP EDU Proffesional+ (ewentualnie nowsze) lub równoważne spełniające poniższe warunki: pakiet zawiera odpowiedniki programów MS WORD, MS EXCEL, MSPOWERPOINT, MS OUTLOOK, MS ACCESS, MS PUBLISHER posiadające ich funkcjonalności i w pełni kompatybilne z pakietem MS Office – wymagana jest pełna zgodność formatów plików, pozwalająca na otwieranie i edycję dokumentów stworzonych w pakiecie MS Office bez instalowania dodatkowych programów czy przeglądarek, bez utraty formatowania, itp.; wbudowany domyślny klient pocztowy musi współpracować z MS Exchange; nagrywanie, wykonywanie, tworzenie i edycja makr zapisanych w języku Visual Basic; producent oprogramowania musi zapewnić infolinię techniczną w języku polskim w celu sprawdzenia legalności oprogramowania przez tą infolinię po podaniu klucza produktu.”
c) w cz. I poz. 2 pozostaje zapis dotyczący dysków przenośnych tj. „Dysk przenośny 3 sztuki (do każdego komputera ww. po jednej) Rodzaj: zewnętrzny; Pojemność: min. 1 TB; Format: przenośny 2,5" ;Rodzaj podłączenia: USB 3.0 i USB 2.0 ; Zasilanie: port USB; Dodatkowe opcje: automatyczne tworzenie kopii zapasowych ; Dodatkowe wyposażenie: kabel USB 2.0, kabel USB 3.0, futerał umożliwiający przenoszenie dysku wraz z kablem.”

2. Część I, poz. 3 – Skaner A3 1 szt.
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zamianę zapisów:
Skaner A3
Technologia CCD
Rozdzielczość optyczna 1600 x 1600 dpi
Głębia koloru 48 bitów wej.; 24 bitów wyj.
Szybkość skanowania 8.5 sek. (Kolor/ Skala szarości/ Czarno-biały, 300dpi, A3)
Obszar skanowania (szer. x dł.) Maksymalny: 304.8 mm x 431.8 mm A3
Przycisk działania Scan, OCR, Copy, File, EmailZasilacz 24 Vdc/ 2.08 A
Pobór mocy < 36 W (Praca), < 4 W (Nieaktywny)
Podłączenie USB 2.0
System operacyjny Windows 2000 / XP / Vista / 7 / 8

Odpowiedź : zamawiający wyraża zgodę .



3. Część I, poz. 4 – Notebook 2 szt.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę zapisów SIWZ na:

Zastosowanie Komputer przenośny będzie wykorzystywany dla potrzeb aplikacji biurowych, aplikacji edukacyjnych, aplikacji obliczeniowych, dostępu do internetu oraz poczty elektronicznej, jako lokalna baza danych, stacja programistyczna
Przekątna Ekrenu Komputer przenośny typu notebook z ekranem 14" o rozdzielczości:
HD (1366 x 768) z podświetleniem LED i powłoką przeciwodblaskową,
jasność 200 nits, kontrast 300:1, rozmiar plamki : max. 0,252mm.
Wydajność Procesor klasy x86, zaprojektowany do pracy w komputerach stacjonarnych.
Komputer powinien osiągać w teście wydajności :
Procesor powinien osiągać w teście wydajności PassMark PerformanceTest (wynik dostępny: http://www.passmark.com/products/pt.htm) co najmniej wynik 4259 punktów Passmark CPU Mark (wynik na dzień 30.10.2013)
Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent musi dostarczyć Zamawiającemu oprogramowanie testujące, komputer do testu oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.

Płyta główna Wyposażona przez producenta w dedykowany chipset dla oferowanego procesora. Zaprojektowana na zlecenie producenta i oznaczona trwale na etapie produkcji nazwą lub logiem producenta oferowanego komputera.
Pamięć RAM 4GB (1x4096MB) DDR3 1600 MHz możliwość rozbudowy do min 16GB
Pamięć masowa Min. 1TB SATA III (8GB cache), 5400 obr./min., wykonany w technologii Hybrid
Dysk zamontowany w specjalnej ramce dodatkowo absorbującą drgania i chroniącą przez upadkiem i uszkodzeniem.
Karta graficzna Niezintegrowana karta graficzna minimum 2GB, DDR5
Napęd optyczny Nagrywarka DVDRW

Klawiatura Klawiatura z wydzieloną klawiaturą numeryczną, powłoka antybakteryjna, odporna na zalanie cieczą, z wbudowanym podświetleniem z możliwością manualnej regulacji zarówno w BIOS jak z pod systemu operacujnego, (układ US -QWERTY), min 104 klawisze,
Multimedia czterokanałowa (24-bitowa) karta dźwiękowa zintegrowana z płytą główną, zgodna z High Definition, wbudowane głośniki stereo o średniej mocy 2x 1W i szczytowej 2x 1,5W, wbudowany wewnętrzny wzmacniacz głośników o mocy 1W (RMS) na kanał (4 ohms).
Dwa kierunkowe, cyfrowe mikrofony z funkcja redukcji szumów i poprawy mowy wbudowane w obudowę matrycy.
Kamera internetowa o rozdzielczości min. 1280x720 pixels trwale zainstalowana w obudowie matrycy.
Bateria i zasilanie Min. 6-cell. Waga baterii nie większa niż 348g
Umożliwiająca jej szybkie naładowanie do poziomu 80% w czasie 1 godziny i do poziomu 100% w czasie 2 godzin.
Umożliwiająca jej szybkie naładowanie do poziomu 80% w czasie 1 godziny i do poziomu 100% w czasie 2 godzin.
Zasilacz o mocy min. 90W,
Waga i wymiary Waga max 2,30 kg z baterią 6-cell
Szerokość: max 339 mm
Wysokość: max 32 mm
Głębokość: max 233 mm
Obudowa Obudowa notebooka metalowa-wzmocniona, wykonana ze szczotkowanego aluminium, szkielet i zawiasy notebooka wykonany z wzmacnianego metalu, dookoła matrycy gumowe uszczelnienie chroniące klawiaturę notebooka po zamknięciu przed kurzem i wilgocią. Kąt otwarcia notebooka min 180 stopni.
W obudowie notebooka zintegrowany mechaniczny przesuwny zamek uniemożliwiający samoczynne otwarcie się notebooka.
Wirtualizacja Sprzętowe wsparcie technologi wirtualizacji procesorow, pamięci i urządzeń I/O realizowane łącznie w procesorze, chipsecie płyty główej oraz w BIOS systemu (możliwość włączenia/wyłączenia sprzętowego wsparcia wirtualizacji dla poszczególnych komponentów systemu).
Zarządzanie Wbudowana w płytę główną technologia zarządzania i monitorowania komputerem na poziomie sprzętowym działająca niezależnie od stanu czy obecności systemu operacyjnego oraz stanu włączenia komputera podczas pracy na zasilaczu sieciowym AC, obsługująca zdalną komunikację sieciową w oparciu o protokół IPv4 oraz IPv6, a także zapewniająca:
• monitorowanie konfiguracji komponentów komputera - CPU, Pamięć, HDD wersja BIOS płyty głównej;
• zdalną konfigurację ustawień BIOS,
• zdalne przejęcie konsoli tekstowej systemu, przekierowanie procesu ładowania systemu operacyjnego z wirtualnego CD ROM lub FDD z serwera zarządzającego;
• zdalne przejęcie pełnej konsoli graficznej systemu tzw. KVM Redirection (Keyboard, Video, Mouse) bez udziału systemu operacyjnego ani dodatkowych programów, również w przypadku braku lub uszkodzenia systemu operacyjnego do rozdzielczości 1920x1080 włącznie.
• zapis i przechowywanie dodatkowych informacji dot. np. o wersji zainstalowanego oprogramowania i zdalny odczyt tych informacji z wbudowanej pamięci nieulotnej.
• technologia zarządzania i monitorowania komputerem na poziomie sprzętowym powinna być zgodna z otwartymi standardami DMTF WS-MAN 1.0.0 (http://www.dmtf.org/standards/wsman) oraz DASH 1.0.0 (http://www.dmtf.org/standards/mgmt/dash/)
• nawiązywanie przez sprzętowy mechanizm zarządzania, zdalnego szyfrowanego protokołem SSL/TLS połączenia z predefiniowanym serwerem zarządzającym, w definiowanych odstępach czasu, w przypadku wystąpienia predefiniowanego zdarzenia lub błędu systemowego (tzw. platform event) oraz na żądanie użytkownika z poziomu BIOS.
• wbudowany sprzętowo log operacji zdalnego zarządzania, możliwy do kasowania tylko przez upoważnionego użytkownika systemu sprzętowego zarządzania zdalnego
• sprzętowy firewall zarządzany i konfigurowany wyłącznie z serwera zarządzania oraz niedostępny dla lokalnego systemu OS i lokalnych aplikacji
• ww. wbudowana w płytę główną technologia zarządzania i monitorowania komputerem na poziomie sprzętowym - powinna pozwalać na konfigurację parametrów funkcji zarządzania ( m.in. parametrów kont uprawnionych do zarządzania sprzętowego) każdym z następujących mechanizmów:
- lokalnie (na komputerze zarządzanym), bez udziału systemu operacyjnego - tj. manualnie z poziomu modułu BIOS
- lokalnie (na komputerze zarządzanym), bez udziału systemu operacyjnego - tj. z poziomu modułu BIOS przy użyciu pliku parametrów konfiguracji na nośniku USB. Należy dostarczyć odpowiednie narzędzie/oprogramowanie do tworzenia pliku parametrów konfiguracji na nośnik USB.
- zdalnie poprzez sieć LAN z wykorzystaniem szyfrowanego połączenia – za pomocą narzędzia/oprogramowania konfigurującego. Szyfracja połączenia LAN powinna pozwalać na wykorzystanie zarówno definiowanego przez użytkownika klucza symetrycznego PSK lub wbudowanych w technologię certyfikatów cyfrowych /kluczy asymetrycznych .
Należy dostarczyć odpowiednie narzędzie do definiowania pliku parametrów konfiguracji oraz narzędzie/oprogramowanie konfigurujące.
- lokalnie (na komputerze zarządzanym) z poziomu systemu operacyjnego przy użyciu odpowiedniego narzędzia. Należy dostarczyć odpowiednie narzędzie do definiowania pliku parametrów konfiguracji oraz narzędzie/oprogramowanie konfigurujące.
Sprzętowe wsparcie technologii weryfikacji poprawności podpisu cyfrowego wykonywanego kodu oprogramowania, oraz sprzętowa izolacja segmentów pamięci dla kodu wykonywanego w trybie zaufanym wbudowane w procesor, kontroler pamięci, chipset I/O.

Wbudowana w płytę główna technologia zabezpieczająca pozwalająca na sprzętową, trwałą blokadę możliwości uruchomienia komputera – po jego zablokowaniu zdalnie poprzez sieć Internet lub lokalnie w po definiowalnym przez użytkownika czasie.
Technologia ta powinna zapewniać możliwość odblokowania komputera przez legalnego użytkownika po poprawnej autoryzacji predefiniowanym kodem numerycznym lub hasłem.kodem jednorazowego użytku.

Wbudowany w płyte główną dodatkowy mikroprocesor, niezależny od głownego procesora laptopa, pozwalający na generowanie hasła jednorazowego użytku (OTP –One Time Password) n.p. z wykorzystaniem OATH.
BIOS • BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI
• Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych odczytania z BIOS informacji o:
 wersji BIOS,
 nr seryjnego komputera wraz z datą jego wyprodukowania,
 ilości i sposobu obłożenia slotów pamięciami RAM,
 typie procesora wraz z informacją o ilości rdzeni, wielkości pamięci cache L2 i L3,
 pojemności zainstalowanego dysku twardego
 rodzaju napędu optycznego
 MAC adresie zintegrowanej karty sieciowej
 zainstalowanej grafice
 typie panelu LCD wraz z informacją o jego natywnej rozdzielczości
 kontrolerze audio
• Funkcja blokowania/odblokowania BOOT-owania stacji roboczej z zewnętrznych urządzeń.
• Funkcja blokowania/odblokowania BOOT-owania stacji roboczej z USB
• Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych, ustawienia hasła na poziomie systemu, administratora oraz dysku twardego oraz możliwość ustawienia następujących zależności pomiędzy nimi: brak możliwości zmiany hasła pozwalającego na uruchomienie systemu bez podania hasła administratora.
• Musi posiadać możliwość ustawienia zależności pomiędzy hasłem administratora a hasłem systemowym tak, aby nie było możliwe wprowadzenie zmian w BIOS wyłącznie po podaniu hasła systemowego. Funkcja ta ma wymuszać podanie hasła administratora przy próbie zmiany ustawień BIOS w sytuacji, gdy zostało podane hasło systemowe.
• Możliwość wyłączenia/włączenia: zintegrowanej karty sieciowej, portów USB, portu eSATA, modemu analogowego, napędu optycznego, czytnika kard multimedialnych, mikrofonu, kamery, systemu ochrony dysku przed upadkiem, Intel TurboBoost, ASF 2.0, pracy wielordzeniowej procesora, modułów: WWAN, WLAN i Bluetooth z poziomu BIOS, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego, urządzeń zewnętrznych.
• Możliwość włączenia/wyłączenia szybkiego ładownia baterii
• Możliwość włączenia/wyłączenia funkcjonalności Wake On LAN/WLAN – zdalne uruchomienie komputera za pośrednictwem sieci LAN i WLAN – min. trzy opcje do wyboru: tylko LAN, tylko WLAN, LAN oraz WLAN
• Możliwość włączenia/wyłączenia hasła dla dysku twardego
• Możliwość włączenia / wyłączenia wbudowanego podświetlenia klawiatury
• Możliwość ustawienia natężenia podświetlenia klawiatury w jednej z czterech dostępnych opcji
• Możliwość ustawienia jasności matrycy podczas pracy, oddzielnie dla baterii i dla zasilacza
• Możliwość odczytania poziomu naładowania baterii, oraz informacji o podłączonym zasilaczu
• Możliwość przypisania w BIOS numeru nadawanego przez Administratora/Użytkownika oraz możliwość weryfikacji tego numeru w oprogramowaniu diagnostyczno-zarządzającym producenta komputera
Certyfikaty  Certyfikat ISO9001:2000 dla producenta sprzętu (należy załączyć do oferty)
 Certyfikat ISO 14001 dla producenta sprzętu (należy załączyć do oferty)
 Deklaracja zgodności CE (załączyć do oferty)
 Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta jednostki
 Potwierdzenie kompatybilności komputera na stronie Windows Logo'd Products List na daną platformę systemową (wydruk ze strony)
 Certyfikat EnergyStar 5.0 – komputer musi znajdowac się na liście zgodności dostępnej na stronie www.energystar.gov oraz http://www.eu-energystar.org

Diagnostyka Wbudowany system diagnostyczny z graficznym interfejsem użytkownika umożliwiający jednoczesne przetestowanie w celu wykrycia usterki zainstalowanych komponentów w oferowanym komputerze bez konieczności uruchamiania systemu operacyjnego. System opatrzony min. o funkcjonalność :
- sprawdzenie Master Boot Record na gotowość do uruchomienia oferowanego systemu operacyjnego,
- test procesora [ min. cache ]
- test pamięci,
- test baterii,
- test wentylatora
- test dysku twardego
- test WLAN, WWAN i Bluetooth.
Wbudowany wizualny system diagnostyczny oparty na sygnalizacji za pomocą diod sygnalizujących pracę HDD, zailania, WiFi umożliwiający wykrycie bez konieczności uruchamiania systemu operacyjnego min.:
- awarii procesora,
- błędu pamięci,
- awarii płyty głównej,
- awarii karty graficznej,
- awarii portów USB,
- braku pamięci,
- problemu z panelem LCD
- problemu z ukończeniem procesu systemu POST,
- problemu z zainicjowaniem/obsługą pamięci
Bezpieczeństwo Zintegrowany z płytą główną dedykowany układ sprzętowy służący do tworzenia i zarządzania wygenerowanymi przez komputer kluczami szyfrowania. Zabezpieczenie to musi posiadać możliwość szyfrowania poufnych dokumentów przechowywanych na dysku twardym przy użyciu klucza sprzętowego.
Weryfikacja wygenerowanych przez komputer kluczy szyfrowania musi odbywać się w dedykowanym chipsecie na płycie głównej.
Czujnik spadania zintegrowany z płytą główną działający nawet przy wyłączonym notebooku oraz konstrukcja absorbująca wstrząsy
Obudowa spełniająca standardy MIL-STD-810G [ załączyć do oferty oświadczenie wykonawcy oparte numerem sprawy i poświadczone dodatkowo oświadczeniem producenta oferowanego komputera ]
Czytnik linii papilarnych
Czytnik SmartCard
Kontaktowy czytnik SmartCard
Złącze typu Kensington Lock
System operacyjny Windows 7 Professional PL OEM 64 bit
lub równoważny, spełniający poniższe warunki: graficzny interfejs użytkownika, darmowa aktualizacja w języku polskim, możliwość dokonywania poprawek systemu z podanej strony WWW przez Internet oraz przez centralny system zdalnej aktualizacji; ochrona połączeń internetowych; komunikaty systemowe, menu, zintegrowany system pomocy w języku polskim i zapewniają działanie w trybie graficznym; możliwość zdalnej konfiguracji, aktualizacji i administrowania oraz zdolność do zdalnego zarządzania kontami i profilami; możliwość uwierzytelniania użytkowników z usługą katalogową ActiveDirectory wdrożoną u zamawiającego; musi współpracować z programami: Simple.ERP, Uczelnia.XP firmy Partners In Progress, ALEPH, Płatnik firmy Asseco Poland, System Informacji Prawnej Legalis / LEX, System Elektronicznej Legitymacji Studenckiej firmy Opteam S.A. W przypadku zaoferowania systemu równoważnego do systemu Windows oferent winien skonfigurować każdy z komputerów do pracy z wszystkimi wyżej wymienionymi programami oraz w okresie gwarancji zapewnić wsparcie przy konfiguracji w przypadku aktualizacji wszystkich wyżej wymienionych programów
Porty i złącza - Wbudowane porty i złącza :
- 1x 15-pin VGA
- 1x 19-pin HDMI
- 1x RJ-45 (10/100/1000)
- 4x USB 3.0
- czytnik kart multimedialny wspierający karty SD 4.0
- modułowa kieszeń umożliwiająca montaż dodatkowego HDD lub dodatkowych portów USB beznarzędziowo
- czytnik kart SmartCard
- kontaktowy czytnik kart SmartCard
- czytnik linii papilarnych
- współdzielone złącze słuchawkowe stereo i złącze mikrofonowe tzw. combo
- Klawiatura z powłoką antybakteryjna, odporna na zalanie cieczą, wbudowane podświetlenie z możliwością manualnej regulacji, (układ US -QWERTY), min 84 klawisze
- Dedykowany port umożliwiający podłączenie dedykowanej stacji dokującej [ nie dopuszcza się stosowania rozwiązania tzw. replikator portów podłączany przez port USB ]
- port zasilania
- moduł bluetooth 4.0
- touchpad z strefą przewijania w pionie, poziomie wraz z obsługą gestów
- Zintegrowana w postaci wewnętrznego modułu mini-PCI Express karta sieci WLAN obsługująca łącznie standardy IEEE 802.11 a/b/g/n ,
Odpowiedź: zamawiający wyraża zgodę na powyższą propozycję z wyłączeniem następujących zapisów :
a) Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent musi dostarczyć Zamawiającemu oprogramowanie testujące, komputer do testu oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
b) Obudowa notebooka metalowa-wzmocniona, wykonana ze szczotkowanego aluminium, szkielet i zawiasy notebooka wykonany z wzmacnianego metalu, dookoła matrycy gumowe uszczelnienie chroniące klawiaturę notebooka po zamknięciu przed kurzem i wilgocią. Kąt otwarcia notebooka min 180 stopni.
c) Zaprojektowana na zlecenie producenta i oznaczona trwale na etapie produkcji nazwą lub logiem producenta oferowanego komputera. (dotyczy płyty głównej)
d) Potwierdzenie kompatybilności komputera na stronie Windows Logo'd Products List na daną platformę systemową (wydruk ze strony)
e) Certyfikat EnergyStar 5.0 – komputer musi znajdowac się na liście zgodności dostępnej na stronie www.energystar.gov oraz http://www.eu-energystar.org
f) [ załączyć do oferty oświadczenie wykonawcy oparte numerem sprawy i poświadczone dodatkowo oświadczeniem producenta oferowanego komputera ] (dotyczy Obudowy spełniającej standardy MIL-STD-810G)
g) Waga i wymiary Waga max 2,30 kg z baterią 6-cell
Szerokość: max 339 mm
Wysokość: max 32 mm
Głębokość: max 233 mm

4. Część II, poz. 13 – oprogramowanie pozwalające na rozpoznawanie mowy i zamiany jej na tekst – 20 szt.

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zamianę zapisów SIWZ na:
Syntezator mowy - Oprogramowanie pozwalające na rozpoznawanie mowy i zamiany jej na tekst pisany w języku polskim.
Odpowiedź : tak, zamawiający wyraża zgodę.
5. Część II, poz. 14 – oprogramowanie pozwalające wykonać pełny backup (kopię) zawartości dysku twardego – 3 szt.

Czy Zamawiający zamieni zapis dotyczący rozszerzeń *.iso na . tib oraz usunie zapis (x3) ?
Odpowiedź : tak. Zamawiający wyraża zgodę.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 15.11.2013r.
poniżej podaję treść kolejnych pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania:


Pytania i odpowiedzi dotyczące przetargu nieograniczonego na dostawę sprzętu komputerowego DP/2310/183/13
1. W opisie przedmiotu zamówienia część I punkt 1 i pkt 2 zamawiający zawarł opis:
1. Wydajny procesor posiadający minimum cztery rdzenie,…
A następnie wymaga :
Minimum 2 rdzenie o taktowaniu nie mniejszym niż 3 GHz / rdzeń minimum 4 wątki
Pytanie: Jaki procesor jest ostatecznie wymagany przez zamawiającego : 4 rdzeniowy czy 2 rdzeniowy?
Odpowiedź : Procesor ma być 2 rdzeniowy, 4 wątkowy.
2. Wydajny procesor posiadający minimum cztery rdzenie, wydajność procesora w poniższych testach nie mniejsza w każdym przypadku niż następujące wyniki :
PassMark CPU Mark min. 2800 punktów
CINEBEMNCH R11.5 (64-bity) – min. 3,5
W ww. wymaganiach zamawiający powołuje się na testy (CINEBENCH), których wyniki nie są ogólnie dostępne w internecie, a wersja programu R11.5 nie jest już dostępna na stronach producenta tego programu. Zgodnie z wytycznymi UZP zamawiający opisując np. procesor, nie może odwoływać się do testów, których uzyskanie nie jest ogólnodostępne – w przeciwnym przypadku jest to ograniczenie konkurencyjności. Dodatkowo, opisywane testy (CINEBENCH), dotyczą wydajności zarówno procesora jak i karty graficznej – skąd w taki razie znajdują się w opisie samego procesora w oderwaniu od karty graficznej? Wg nas wydajność procesora opisana za pomocą ogólnodostępnych wyników testów PassMark jest jednoznaczna i wystarczająca.
Pytanie: czy zamawiający usunie zapis : CINEBENCH R11.5
z wymogów opisywanego procesora, lub opublikuje wyniki na których się opierał, dobierając wymogi dotyczące procesora.
Odpowiedź : Jest setki stron zawierające wyniki testów CINEBENCH wystarczy poszukać np. http://www.cpubenchmark.net/laptop.html 97/2/48-desktop-and-66-mobile-processors-tested-in-cinebench-115-results
Oprogramowanie CINEBENCH jest nadal dostępne i cieszy się dobrą opinią użytkowników np.
http://www.dobreprogramy.pl/Cinebench,Program,Windows,23774.html

Wartość punktowa testu CINEBENCH jest podana jako minimum (nie jest ściśle określona)

Oczywiście test CINEBENCH (w przeciwieństwie do PassMark) testuje ogólną wydajność komputera w wyświetlaniu grafiki. Im większa wydajność w tym teście tym ogólnie szybszy jest komputer. Tym bardziej, że w tym przypadku mamy do czynienia z układem graficznym zintegrowanym na płycie głównej.
W związku z tym zapis pozostaje bez zmian.

W związku z tym zapis pozostaje bez zmian.


W opisie przedmiotu zamówienia część I pkt 4 zamawiający zawarł opis:
1. Procesor minimum dwurdzeniowy, wykonany w technologii mobilnej.
Wydajność procesora w poniższych testach nie mniejsza w każdym przypadku niż następujące wyniki:
3DMARK’06: CPU Suite – min 3198
CINEBENCH R10 Single (32-bity) – min 3641
CINEBENCH R10 Multi (32-bity) – min.7878
CINEBENCH R11.5 (64-bity) – min.2,6 wsparcie dla instrukcji 64 Bitowych
Wynik żadnego z ww. testów nie jest ogólnie dostępny. Zgodnie z wytycznymi UZP zamawiający opisując np. procesor, nie może odwoływać się do testów, których uzyskanie nie jest ogólnodostępne – w przeciwnym przypadku jest to ograniczenie konkurencyjności. Dodatkowo zamawiający powołuje się na bardzo stare testy, które nie są już wspierane przez producentów oprogramowania do testowania, a opisywane testy, dotyczą wydajności zarówno procesora jak i karty graficznej – skąd w takim razie znajdują się w opisie samego procesora w oderwaniu od karty graficznej?
Wg nas wydajność procesora opisana za pomocą ogólnodostępnych wyników testów PassMark jest jednoznaczna i wystarczająca, a na stronach internetowych firmy Passmark, są zarówno testy dla procesorów do komputerów stacjonarnych jak i do komputerów mobilnych. Czemu więc w przypadku komputera mobilnego na testy 3DMark i Cinebench, które nie są ogólnie dostępne i dotyczą wydajności graficznej i to w dodatku w bardzo starych wersjach (3DMark odnosi się do wydajności grafiki Directx9, które dotyczyło Windows XP- a zamawiający wymaga Windows 7 z kartą grafiki z obsługą Directx11 !).

Pytanie: Czy zamawiający zamieni wymagane testy procesora na ogólnodostępne (np. PassMark) lub udostępni ogólnie wyniki testów, na które się powołuje.
Odpowiedź : zamawiający wyraża zgodę na zmianę testów na PassMark. Pozostaje zapis CINEBENCH R11.5. W związku z tą zmianą wprowadza się zapis: Procesor uzyskał wynik w teście PassMark - CPU Mark Laptop & Portable CPU Performance nie mniejszy niż 2500 pkt.

2. Dedykowana grafika z oddzielną pamięcią, obsługa DirectX11, pamięć karty graficznej co najmniej 1024 MB, rodzaj pamięci GDDR3, wyjścia karty graficznej HDMI, wyjście D-Sub

Pytanie : Czy zamawiający dopuści urządzen9ie z wyjściem karty graficznej DisplayPort jako rozwiązanie lepsze od HDMI.
Odpowiedź : W związku z tym, że zamawiający posiada urządzenia z wejściem D-SUB oraz HDMI. W związku z tym zapis pozostaje bez zmian.

3. Karta dźwiękowa, wejście mikrofonu stereo, wbudowany mikrofon, kamera 2.0 Mpix Czytnik kart pamięci MMC SD

Pytanie : Czy zamawiający dopuści kamerę z rozdzielczością HD?
Odpowiedź : Tak

4. Wymiary nei większe niż : szer.374 mm, gł. 256 mm, wys. 28,7 mm (+/_20%) Waga nei większa niż 2.5 kg

Pytanie : Czy zamawiający dopuści wagę 2.5 z tolerancją =?-20%
Odpowiedź : tak.

ZAMAWIJĄCY INFORMUJE, ŻE PRZEDŁUŻA TERMIN SKŁADANIA OFERT DO DNIA 9.12.2013R. GODZINY ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
INFORMACJA O ZMIANIE TERMINU ZOSTAŁA PRZEKAZANA do D. U. UE 15.11.2013R.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE, ŻE UNIWAŻNIA WW. POSTEPOWNIA W OPARCIU O ART. 93 UST.1 PKT.7 PZP TZN. POSTEPOWANIE OBRACZONE JEST NIEMOŻLIWĄ DO USUNIĘCIA WADĄ UNIEMOZLIWIAJĄCĄ ZAWARCIE NIEPODLEGAJĄCEJ UNIEWAZNIENIU UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.

INFORMACJĘ O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA WYSŁANO DO PUBLIKACJI W DU UE W DNIU 6.12.2013R.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej., zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony zamawiającego są: Barbara Kotras, tel. 48 41 349 72 77 .