Zakończone przetargi

świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy i profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników UJK (DP/2310/35/13)

świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy i profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników UJK (DP/2310/35/13)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.02.28 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.02.28 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcac h 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 12 miesięcy licząć od daty zwarcia umowy
  • Wymagania: Kod CPV 85121000-3 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: 1) Sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami UJK, w tym na wykonywaniu lekarskich badań profilaktycznych, oraz wydawanie orzeczeń lekarskich do celów przewidzianych w Kodeksie pracy i ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.). Usługi medyczne będą świadczone zgodnie z zakresem określonym: - w Kodeksie Pracy (Dz.U. 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - w ustawie z dnia 27.06.1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2004 r. Nr 125, poz. 1317 ze zm.) - w przepisach wydanych na ich podstawie tj. Rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1997 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz.U. 1996 r. Nr 69, poz. 332 ze zm.) i ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, ze zm.). Przez badania profilaktyczne objęte niniejszym zamówieniem rozumie się w szczególności: - wstępne badania lekarskie osób przyjmowanych do pracy, pracowników młodocianych przenoszonych na inne stanowiska pracy, a także innych pracowników przenoszonych na stanowiska pracy, na których występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, - okresowe badania lekarskie pracowników, w tym pracowników, którzy byli zatrudnieni w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających, także po zaprzestaniu pracy w kontakcie z tymi substancjami, czynnikami lub pyłami, również po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba zgłosi wniosek o objęcie takimi badaniami, - kontrolne badania lekarskie, związane z niezdolnością pracownika do pracy trwającą dłużej niż 30 dni, - badania lekarskie pracowników, wykonywane poza terminami okresowych badań profilaktycznych, w razie zgłoszenia przez pracownika niemożności wykonywania dotychczasowej pracy z powodu: a) szkodliwego wpływu wykonywanej pracy na zdrowie, b) ciąży, c) wystąpienia objawów wskazujących na powstanie choroby zawodowej, d) wypadku przy pracy lub stwierdzenia choroby zawodowej pracownika niezaliczonego do żadnej z grup inwalidów. - badania lekarskie pracowników zatrudnionych na stanowiskach stwarzających zagrożenia podobne do występujących na stanowiskach, na których stwierdzono przypadki choroby zawodowej, - badania lekarskie pracowników zatrudnionych w warunkach występowania przekroczeń najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia. 2) Zapobieganie chorobom zakaźnym i zakażeniom w zakresie badań stwierdzających istnienie lub brak możliwości zakażenia prątkami gruźlicy oraz zwalczanie tychże chorób i zakażeń. Przez badania należy rozumieć wykonanie radiogramu klatki piersiowej, a także jeśli lekarz stwierdzi konieczność wykonanie dalszej diagnostyki zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3) Wydawanie orzeczeń na podstawie Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych dotyczących skróconego wymiaru czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, pracy w godzinach nocnych w odniesieniu do osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności 2. świadczenie usług medycznych dla pracowników Zamawiającego w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej (w tym w szczególności przez wykonywanie badań wstępnych, okresowych i kontrolnych przewidzianych w kodeksie pracy, orzecznictwo lekarskie dla celów przewidzianych w kodeksie pracy i przepisach wydanych na jego podstawie oraz ocenę możliwości wykonywania pracy uwzględniającą stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu pracy ) Usługi medyczne świadczone będą zgodnie z zakresem określonym w : - Kodeksie Pracy (Dz. U. z 1998r. Nr 21, poz.94 ze zm.) - ustawie z dnia 27.06.1997r. o służbie medycyny pracy (Dz. U. z 2004r. Nr 125, poz. 1317 ze zm.) - w przepisach wydanych na ich podstawie tj. Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz. U. z 1996r. Nr 69, poz. 332 ze zm.) i ustawie z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm.) 3. Podstawą do świadczenia usług medycznych będzie imienne skierowanie wydane każdej osobie kierowanej na badanie, opatrzone pieczęcią nagłówkową Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach i podpisane przez Kanclerz lub upoważnionego pracownika. 4. W ramach Zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: a. wykonania badań lekarskich bez zbędnej zwłoki zgodnie z zasadami sztuki lekarskiej przez uprawnionych do ich wykonania lekarzy (a w przypadku badań laboratoryjnych – mgr analityki klinicznej) posiadających odpowiednie do rodzaju badania kwalifikacje zawodowe, b. wydania osobie skierowanej na badania zaświadczenia stwierdzającego wyniki badania w 2 egzemplarzach, Zakłada się że w okresie kolejnych 12 miesięcy na badania skierowanych będzie : z grupy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi – około 150 osób; ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 200,00 zł (słownie złotych: dwieście 00/100); Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 35 /13 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej),  osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały uprawnienia wymagane w SIWZ;  w komparycji umowy dotyczącej nazw stron, o ile taka zmiana będzie wynikiem zmian dokonanych w dokumentach rejestrowych lub innych aktach prawnych, Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponuje min. jedną placówką na terenie miasta Kielce w której przyjmowani i badani będą pracownicy zamawiającego, wyposażoną w minimum 1 laboratorium analityczne, jedną pracownią RTG, ; dysponują minimum 1 lekarzem posiadającym kwalifikacje określone w § 7 Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz. U. z 1996r. Nr 69, poz. 332 ze zm.) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 5.000 PLN; 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówieni. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia (co najmniej dwie usługi ) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze-niem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane) 3) Wykaz placówek jakimi dysponuje wykonawca z uwzględnieniem pracowni RTG, laboratorium analitycznego; 4) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie¬dzialnych za świadczenie usług związanych z wykonywanymi badaniami i wydawanymi zaświadczeniami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 5) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 6) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2 składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, B. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Opis badań jakie będą wykonywane u każdego z pracowników
  • Wadium: 200 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w formie elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt jej przesyłki .
  • Cena specyfikacji: 3 PLN

powyżej 14 000 euro

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. Zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 13.02.2013r. numer 58816-2013
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 13.02.2013r.

UWAGA : Zamawiajacy informuje, że w treści projektu umowy znajduje się błąd edytorski - umowa będzie zawarta na 12 miesięcy - jak podano w ogłoszeniu o zamówieniu i w treści SIWZ - a nie 24 jak błędnie wpisano w projekcie umowy.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZAMAWIAJACY PRZEDŁUŻA TERMIN NA SKŁADANIE OFERT DO DNIA 28 LUTEGO 2013R. INFORMACJA O ZMIANIE TERMINU ZOSTAŁA OPUBLIKOWANA W BZP 20.02.2013r. numer 71888-2013.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :
Pytanie 1: Dot. pkt. III SIWZ, ostatnie zdanie : Proszę o sprecyzowanie jakich stanowisk pracy dotyczy postępowanie wraz z opisem czynników szkodliwych i uciążliwych występujących na tych stanowiskach.
Odpowiedź : W grupie stanowisk niebędących nauczycielami akademickimi występują następujące stanowiska pracy z czynnikami szkodliwymi (uciążliwymi):
1) pracownicy administracyjni:
– obsługa monitora ekranowego
2) pracownicy biblioteki i archiwum:
– obsługa monitora ekranowego i inne czynniki biologiczne,
3) pracownicy małej poligrafii
– promieniowanie nadfioletowe, nafta, mieszaniny rozposzcz.organicznych,
4) pracownicy obsługi :
- malarz pokojowy : praca na wysokości do 3m,
- tapicer : ogólna sprawność ruchowa,
- elektryk : ogólna sprawność ruchowa, praca na wysokości do 3m,
- hydraulik : ogólna sprawność ruchowa, inne czynniki biologiczne,
- ślusarz remontowy : promieniowanie nadfioletowe, ogólna sprawność ruchowa,
- kierowca : pełna sprawność psychoruchowa,
- sprzątaczka : ogólna sprawność ruchowa, praca na wysokości do 3m,
- szatniarka : ogólna sprawność ruchowa,
- portier : ogólna sprawność ruchowa, praca na wysokości do 3m,
- pracownik gospodarczy : ogólna sprawność ruchowa, praca fizyczna ze średnim wydatkiem energetycznym
Pytanie 2: Dot. pkt. III ppkt 4a SIWZ: Czy zamawiający dopuści wykonywanie innych badań dodatkowych nie wymienionych w pkt.III ppkt 4a SIWZ, wynikających z narażeni występujących na stanowisku pracy oraz stanu zdrowia pracownika.
Odpowiedź : Zakres badań profilaktycznych określają dokładnie wskazówki metodyczne stanowiące załącznik do Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1996r. (Dz. U. Nr 69, poz. 332 ze zm.) Jeżeli wystąpi podejrzenie choroby zawodowej to wtedy zaleca się wykonanie badań celowanych lub testów ekspozycyjnych ukierunkowanych na wczesną diagnostykę ewentualnych zmian chorobowych.
Pytanie 3: Dot. pkt III ppkt 3 SIWZ : Czy zamawiający dopuści wzór skierowania na badania profilaktyczne opracowany przez wykonawcę, zawierający m.in. wykaz zagrożeń występujących na stanowisku pracy?
Odpowiedź : Tak, pod warunkiem, że wykonawca udostępni zamawiającemu skierowanie w wersji elektronicznej w wersji edytowalnej.

Barbara Kotras