Zakończone przetargi

Sprzedaż energii elektrycznej do budynków CPiB oraz WZiA (DP/2310/120/13).

Sprzedaż energii elektrycznej do budynków CPiB oraz WZiA (DP/2310/120/13).

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.09.16 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.09.16 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego: 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5 (sekretariat Kanclerza).
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Świętokrzyska 21.
  • Termin realizacji: Umowa sprzedaży energii elektrycznej zostanie zawarta na okres 23 miesięcy, licząc od zakładanej daty przyłączenia tj. 01.10.2013r.
  • Wymagania: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 1. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej do budynków Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach: Centrum Przedsiębiorczości i Biznesu oraz Wydziału Zarządzania i Administracji, Kielce, ul. Świętokrzyska 21, w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r. Nr 81 poz. 615 z późn. zm.), zwanej dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej ilości: stacja transformatorowo-rozdzielcza 15/0,4 kV nr 535 WSP-1 Kielce ul. Świętokrzyska 21, szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie zamówienia około 2400 MWh (jeden rok – 1350 MWh), grupa taryfowa – Biznes Mix B23, grupa przyłączeniowa – III, moc przyłączeniowa – 850 kW, moc umowna 300 kW, od dnia przyłączenia 01.10.2013r. (termin zakładany). 2. Ilości podane w ust. 1 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia wartości zamówienia i ceny w ofertach wykonawców. Nie odzwierciedlają one realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zamawianej energii elektrycznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wielkości dostawy energii elektrycznej określonej powyżej – z zastrzeżeniem, że łączna wielkość zamówienia nie będzie większa niż 1350 MWh rocznie. 3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. 4. Do obowiązków wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia należeć będzie przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej w imieniu zamawiającego, dla budynków: Wydział Administracji i Zarządzania, Instytut Ekonomii, Instytut Politologii, Dział Techniczny położonych przy ul. Świętokrzyskiej 21 w Kielcach.
  • Warunki udziału w postepowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tzn. posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, ważną w okresie wykonywania umowy; mają możliwość zakupu energii potwierdzoną zawartą umową z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie; mają możliwość przesyłania energii elektrycznej zamawiającemu potwierdzoną umową zawartą z operatorem sieci dystrybucyjnej – tzw. generalną umową dystrybucyjną. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia. 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. posiadają zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie województwa świętokrzyskiego. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) warunki określone w ust. 1 musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców lub wszyscy wykonawcy łącznie. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie następujących dokumentów: A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Kserokopię aktualnej decyzji udzielającej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 3. Oświadczenie o posiadaniu umowy z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie, umożliwiającej zakup energii elektrycznej. 4. Oświadczenie o posiadaniu zawartej umowy z operatorem sieci dystrybucyjnej działającym na terenie województwa świętokrzyskiego. B.I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa: 1. w pkt. B.I. ust. 2, ust. 3, ust. 4 ust. 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 2. w pkt. B.I. ust. 5 i 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B.II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone według załącznika nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Dowód wpłaty wadium.
  • Wadium: 35000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%.
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego, jako załącznik do niniejszego ogłoszenia (www.ujk.edu.pl), można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (wówczas do ceny siwz należy doliczyć koszt przesyłki).
  • Cena specyfikacji: 3 PLN

Powyżej 200 000 EURO.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. Przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 22.07.2013r.
2. Opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 25.07.2013r. pod numerem 2013/S 143-248639
3. Zamieszczone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej zamawiającego: www.ujk.kielce.pl w dniu 25.07.2013r.

UWAGA!!!!! 06.08.2013r.
Zamawiający przekazuje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego postępowania:
Pytanie 1. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania dotychczasowej umowy sprzedaży energii elektrycznej lub umowy kompleksowej dla punktu poboru energii elektrycznej:
- do kiedy obowiązują przedmiotowe umowy,
- okres wypowiedzenia,
- czy zostały podpisane w ramach akcji promocyjnej.
W drodze wyjaśnienia informujemy, że jest to informacja niezbędna do prawidłowego dokonania wypowiedzenia umowy w imieniu Zamawiającego. Ponadto nadmieniamy, iż informacja ta jest istotna w związku z koniecznością oszacowania realnego terminu rozpoczęcia sprzedaży dla tych punktów.
Odpowiedź: Umowa kompleksowa zawarta od 01.08.2011r. z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia, porozumienie dotyczące indywidualnych warunków zostało zawarte w dniu 15.10.2012r. i obowiązuje do 31.12.2013r.
Pytanie 2. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie 3. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający posiada obecnie rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii?
Odpowiedź: Obecnie obowiązuje umowa kompleksowa.
Pytanie 4. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny PPE.
Odpowiedź: Zamawiający przekaże niezbędne dane potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel, po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą.
Pytanie 5. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy punkt poboru Zamawiającego posiada układ pomiarowo – rozliczeniowy dostosowany do zmiany sprzedawcy?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie 6. Zwracamy się z prośbą o udostępnienie załączników do SIWZ w wersji edytowalnej wszystkim chętnym do złożenia ofert?
Odpowiedź: Zamawiający nie udostępnia załączników do SIWZ w wersji edytowalnej.
Pytanie 7. Zwracamy się z prośbą o zmianę § 7 ust. 3 Projektu Umowy, na zapis o treści: „3. Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 21 dni od daty wystawienia faktury, jednak nie krótszym niż 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Wykonawcy.”
W ramach wyjaśnień, informujemy iż Wykonawca nie jest w stanie stwierdzić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę VAT, co może powodować komplikacje przy ustaleniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego. Ponadto w przypadku nieterminowego dostarczenia faktury Zamawiający może złożyć do Wykonawcy reklamację dotyczącą terminu dostarczenia faktury.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
Pytanie 8. Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 8 ust. 2, 4, 5 Projektu Umowy. W ramach wyjaśnień, informujemy iż w/w ust. odnoszą się w całości do Operatora Sieci Dystrybucyjnej.
Odpowiedź: Zamawiający skreśla w całości treść § 8 ust. 2, 4, 5 oraz § 9 ust. 1 pkt. 4). W zamian Zamawiający wpisuje do projektu umowy § 8 ust. 2 o następującej treści: „ Zamawiający upoważnia wybranego Wykonawcę do zawarcia w jego imieniu umowy dystrybucji energii elektrycznej. Zawarta umowa, w swojej treści będzie musiała zawierać poniższe zapisy:
1) w przypadku awarii w sieci skutkującej przerwami w dostarczaniu energii elektrycznej lub w przypadku wystąpienia konieczności wykonania nieprzewidzianych prac dla zapobieżenia lub usunięcia skutków awarii w sieci Operator Sieci Dystrybucyjnej, zobowiązuje się ograniczyć przerwę w świadczeniu usługi do niezbędnego minimum.
2) Operator Sieci Dystrybucyjnej obowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w formie pisemnej z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem o terminach i czasie planowanych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej.
3) Zamawiający zobowiązany jest do uzgadniania z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej planów remontów i wyłączeń z ruchu urządzeń, instalacji i sieci w zakresie w jakim mają wpływ na ruch i eksploatację sieci do której są przyłączone.
4) Operator Sieci Dystrybucyjnej może wstrzymać dostarczanie energii elektrycznej w przypadku uniemożliwiania upoważnionym przedstawicielom Operatora Sieci Dystrybucyjnej dostępu, wraz z niezbędnym sprzętem, do elementów sieci i urządzeń znajdujących się na terenie, w obiekcie lub lokalu Zamawiającego, w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych lub usunięcia awarii w sieci lub do układu pomiarowo – rozliczeniowego oraz uniemożliwienia przeprowadzenia kontroli sieci i urządzeń.
Pytanie 9. Zwracamy się z prośbą o zmianę § 9 ust. 1 pkt. 1 Projektu Umowy za zapis o treści: „ 1. Nie uregulowania przez Zamawiającego zapłaty za pobraną energię elektryczną co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej i wypowiedzenia Umowy.”
W ramach wyjaśnień, informujemy iż powyższe reguluje Ustawa Prawo Energetyczne z dn. 10.04.1997r.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.
Pytanie 10. Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 9 ust. 1 pkt. 4 Projektu Umowy. W ramach wyjaśnień, informujemy iż w/w ust. odnosi się w całości do Operatora Sieci Dystrybucyjnej.
Odpowiedź: Patrz odpowiedź na pytane 8.
Pytanie 11. Zwracamy się z prośbą o wykreślenie z § 12 ust. 1 Projektu Umowy. Wykonawca informuje, iż zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych można odstąpić od Umowy w jednym przypadku zgodnie z art. 145. W przypadkach nieuregulowanych, obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, zgodnie z art. 139 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, więc wypowiedzenie umowy/która jest na czas określony/nie może nastąpić bez podania przyczyny – musi być wyraźnie wskazane w jakich przypadkach może nastąpić jej wypowiedzenie.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla w całości treść § 12 ust. 1 Projektu Umowy.

Jednocześnie Zamawiający informuje, że ulega zmianie zakładany termin przyłączenia z „01.10.2013r.” na „01.01.2014r.”
W dniu 06.08.2013r. Zamawiający przesłał sprostowanie do publikacji w Urzędzie Publikacji Wspólnot Europejskich.

W dniu 22.08.2013r. Zamawiający przesłał sprostowanie do publikacji w Urzędzie Publikacji Wspólnot Europejskich odnośnie terminu składania i otwarcia ofert z 02.09.2013 r. na 16.09.2103 r. godziny zostają bez zmian.
Zamawiający w pliku pn. "Pytania i odpowiedzi.pdf" zamieszcza treść pytań Wykonawcy z odpowiedziami Zamawiającego.

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Dariusz Lenard tel. 41 349 72 76/faks 41 349 72 75.