Zakończone przetargi

Dostawa książek DP/2310/153/13

Dostawa książek DP/2310/153/13

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.09.23 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.09.23 09:15
  • Termin związania ofertą: IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. SEKRETARIAT KANCLERZA UJK Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy oraz osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Wykonawca zrealizuje zamówienie w częściach I – VII tj. dostarczy przedmiot zamówienia w terminie 21 dni, licząc od daty podpisania umowy. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizację przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizację zamówienia. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie za zgodą zamawiającego na pisemny wniosek wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu.
  • Wymagania: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej trzy dostawy o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. VI niniejszej specyfikacji. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do niniejszej specyfikacji. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzonego według załącznika nr 7 do niniejszej specyfikacji oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej trzech dostaw Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda dołączenia do oferty: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, oraz dokumentów wymienionych w pkt. B.I. ust. 1 i 2, jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. B. I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. B.I. ust. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B. II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Dowód wpłaty wadium. 2. Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią SIWZ i projektem umowy. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 865 PLN
  • Kryteria wyboru: Jedyne kryterium oceny ofert – 100 % cena brutto 1. Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg kryterium: – cena brutto za przedmiot zamówienia w danej części – stanowiącego wagę 100%, 2. W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: 1) maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, 2) pozostałe oferty będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (cena brutto najniższa : cena brutto badana) x 100 pkt. = liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena. Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów UWAGA! Oferowana cena musi być zgodna z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. Dział Zamówien Publicznych UJK. Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośba o udostepnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22-00-00-00-0 druki i produkty podobne
22-11-00-00-4 drukowane książki
39-16-20-00-5 pomoce dydaktyczne








Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.
(tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami)


Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.09.2013.r.,
pod numerem 364602-2013
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl
w dniu 09.09.2013








SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJACEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. 41 349 72 77

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest
Część I – uzupełnienie literatury w czytelni wydziałowej w Centrum Języków Obcych UJK
Część II- książki dla studentów Instytutu Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa UJK
Część III- zakup materiałów dydaktycznych – książki do Instytutu Fizyk UJK
Część IV- zakup książek dla studentów Instytutu Filologii Angielskiej UJK
Część V – zakup literatury specjalistycznej dla uczestników szkolenia „ Opracowanie i wdrożenie księgi znaku w firmie”
Część VI - zakup literatury specjalistycznej dla uczestników szkolenia praktycznego pn. Projekt graficzny jako metoda kodowania informacji i zarządzania treścią
Część VII- Uzupełnienie literatury angielskojęzycznej w czytelni wydziałowej
Zakup w częściach I-IV i VII współfinansowany jest z Projektu pn. PROGRES - Program rozwoju: Gospodarka – Edukacj Sukces współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
W częściach V i VI zakup realizowany ze środków projektu INWENCJA II – Transfer wiedzy, technologii i innowacji wsparciem dla kluczowych specjalizacji świętokrzyskiej konkurencyjności przedsiębiorstw współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.

Wykonawca zobowiązany będzie do transportu, rozładunku wraz z wniesieniem do wskazanych pomieszczeń zamawiającego dostarczonych materiałów dydaktycznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis parametrów technicznych i dodatkowych wymagań zostały opisane w załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji – opis przedmiotu zamówienia.
Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone
w języku polskim, w formie pisemnej/drukowanej.

Uwaga Zamawiający zmienia termin na składanie ofert wprowadzonoi ogłoszenie o zmianie ogłoszenia do DZP pod numerem: 376524 - 2013; data zamieszczenia: 17.09.2013
ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA PYTANIA i ODPOWIEDZI DO PRZETARGU w dniu 17.09.2013
1) W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na dostawę książek (nr sprawy DP /2310/153/13) oraz odpowiedzi na zadane pytania, uprzejmie informuję, że dwa wprowadzone na miejsce książek wyczerpanych tytuły podane są z nr ISBN-ów wskazujących na e-booki.

Chodzi o pozycje:
Cultural Studies: A Pratical Introduction, Michael Ryan, John Wiley & Sons, 2010, ISBN 1444320653, 9781444320657
(ISBN dla wersji paperback jest następujący: 9781405170499 (1405170492), dla wersji hardback: 9781405170505 (1405170506)
Culture and Society: An Introduction to Cultural Studies, David Oswell, Sage, 2006, ISBN 1847877532, 9781847877536
(ISBN dla paperback jest następujący: (0761942696) 9780761942696, dla wersji hardback: 9780761942689 (0761942688)
Bardzo proszę o informację, czy przetarg dotyczy e-booków, czy wersji drukowanych, a jeśli tak, to któych: w miękkiej czy twardej okładce.
ODPOWIEDŹ: przetarg dotyczy wersji drukowanych w miękkiej okładce.


UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA PYTANIA I ODPOWIEDZI z dnia 13./09/2013
Dotyczy przetargu nieograniczonego numer sprawy: DP/2310/153/13
Informuję, że poniższe książki:.
1) są niedostępne u wydawcy, ale są dostępne inne edycje:

Poz 3 9781556191428 Psycholinguistic jest niedostępna na rynek europejski. Edycja dostępna na rynek europejski posiada ISBN 9789027235848
Poz 9 9780878403691 Sociolinguistic variation and change jest niedostępna. Ten tytuł jest dostępny u wydawcy z numerem ISBN 9780748615155
Poz 16 9780521543071 Sociolinguistics. Ten tytuł dostępny u wydawcy jest pod numerem ISBN 9780521565141
Poz 17 9780415234535 Sociolinguistics. Dostępna jest u wydawcy nowa edycja tego tytułu pod numerem ISBN 9780415401272
Poz 29 9781583332917 How language works. Ten tytuł dostępny u wydawcy jest pod numerem ISBN 9780141015521
Poz 38 9786016201655 The cultural geography of early modern drama 1620-1650. Ten tytuł dostępny u wydawcy jest pod numerem ISBN 9781107003347
Poz 45 9780495898023 A glossary of literary terms jest niedostępna na rynek europejski. Edycja dostępna na rynek europejski posiada ISBN 9780495906599
Poz 52 9781136855047 The routlidge guide to William Shakespeare. Ten tytuł dostępny u wydawcy jest pod numerem 9780415275408
Poz 67 9780415012096 The empire writes back. Ten tytuł dostępny u wydawcy jest pod numerem 9780415280204

2) są niedostępne u wydawców:

Poz 11 9780824054243 On the natural phonology of Vowels. Pozycja ta jest niedostępna u wydawcy i nie ma również na rynku antykwarycznym.
Poz 22 9780140810189 Introducing language and society , dostępne są egzemplarze używane na rynku antykwarycznym
Poz 23 9780140125085 Bad language, dostępne są egzemplarze używane na rynku antykwarycznym
Poz 27 9780415065146 Sociolinguistics, , dostępne są egzemplarze używane na rynku antykwarycznym
Poz 41 9780335202508 Cultures of popular music. Wg informacje jakie uzyskaliśmy od wydawcy jest czasowy brak tego tytułu u wydawcy. Planowane wznowienie dostępności to połowa października 2013.
Poz 68 9780801317651 Practical introduction to literary theory and criticism dostępne są egzemplarze używane na rynku antykwarycznym

3) Pozycje są drukowane na specjalne zamówienie klienta, więc czas realizacji zamówienie to ok. 6-8 tyg

Pozycje 9, 39,42, 43, 44, 46, 47, 48, 53, 54, 56, 58, 59, 60.
W związku z powyższym proszę o wydłużenie terminu realizacji zamówienia dla części 1 do 60 dni.
Proszę również o informację czy chcą Państwo zastąpić jakieś pozycje innymi oraz jak Państwo życzą sobie mieć zrobioną wycenę.
ODPOWIEDZI:
ad. 1,jeśli wydawca dysponuje innymi edycjami wymienionych tytułów
akceptujemy. Można wstawić zamienniki tak jak firma podała w piśmie.

ad 2 jeśli pozycje nie są dostępne na rynku wydawniczym zgadzamy się na
zakup na rynku antykwarycznym

pozycje które nie są dostępne ani na rynku wydawniczym ani na rynku
antykwarycznym a chodzi o

Poz 11 9780824054243 On the natural phonology of Vowels. Pozycja ta jest
niedostępna u wydawcy i nie ma również na rynku antykwarycznym.

Poz 41 9780335202508 Cultures of popular music. Wg informacje jakie
uzyskaliśmy od wydawcy jest czasowy brak tego tytułu u wydawcy. Planowane
wznowienie dostępności to połowa października 2013.
zamieniamy na:

Tytuł Cultural Studies: A Practical Introduction
Autor Michael Ryan
Wydawca John Wiley & Sons, 2010
ISBN 1444320653, 9781444320657


Tytuł Culture and Society: An Introduction to Cultural Studies
Autor David Oswell
Wydawca SAGE, 2006
ISBN 1847877532, 9781847877536

ad 3 jeśli chodzi o wydłużenie terminu na dostawę z 21 dni na 6-8 tygodni to informujemy ze Zamawiajacy juz wydłuzył termin z 21 dni do 40 dni w czesciach 1,4 i 7

Wycenę prosze zrobić w tabelkach

UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA ZMIANY
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA, Numer ogłoszenia: 367110 - 2013; data zamieszczenia: 10.09.2013.
Zamawiający zmienia termin na realizację zamówienia w częsciach 1,2 ,7. zamawiający przedłuza termin z 21 dni do 40 dni

ZAMAWIAJĄCY zamieszcza pytania i odpowiedzi:
1) W związku z tym, że większość tytułów obcojęzycznych będzie sprowadzanych z rynku zagranicznego zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydłużenie terminu realizacji zamówienia w częściach 1, 4 oraz 7 z 21 dni do 40 dni.
ODPOWIEDŹ: Wyrażamy zgodę

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.09.2013.r.,
pod numerem 364602-2013
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl
w dniu 09.09.2013

WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 865 zł jeśli składa na wszystkie części.. Jeżeli Wykonawca zamierza składać ofertę na poszczególne części zobowiązany jest wpłacić wadium w nastepujacej wysokości:
Część I - 230 zł
Część II – 190 zł
Część III- 120 zł
Część IV- 100 zł
Część V – 50 zł
Część VI – 60 zł
Część VII- 115 zł

Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP/2310/153/13 część…..
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez Zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferty należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą czytelną techniką. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Każda zadrukowana strona oferty powinna być opatrzona kolejnym numerem i parafowana lub podpisana (pieczątka firmy oraz imienna pieczątka i podpis) przez Wykonawcę lub osobę (osoby) upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i muszą być również oznaczone.
2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna, lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
3. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4. Oferta musi być zapakowana w dwie koperty, na:
a. zewnętrznej należy umieścić napis: „Oferta na dostawę książek, numer sprawy DP/2310/153/13”. Nie otwierać przed .19.09.2013r., godz. 09:15,
b. wewnętrznej oprócz napisu j. w. należy podać pełną nazwę i adres wykonawcy.
Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po upływie terminu na składanie ofert oraz zwróci ofertę po upływie terminu do wniesienia odwołania.

XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi o tym wykonawców, którzy złożyli oferty zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamieści informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. W piśmie do wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana zamawiający wyznaczy termin
i miejsce podpisania umowy.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Z wybranym wykonawcą zostanie podpisana umowa, której projekt stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszej specyfikacji.






XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. PROJEKT UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie zobowiązania wykonawcy dotyczące realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1)dopuszcza się wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji (termin realizacji zamówienia może ulec zmianie na pisemny, uzasadniony, zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia.
2) dopuszcza się zmiany tytułów poszczególnych pozycji lub wydawnictwa, roku wydania, w przypadku braku tytułu na rynku i braku wznowienia publikacji (zmiana musi być uzgodniona i zaakceptowana przez Zamawiającego)
XVII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami).

Załączniki do SIWZ:
1. Wzór oferty zawierający w tabelkach opis przedmiotu zamówienia
2. Projekt umowy.
3. Wzór oświadczenia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
4. Wzór oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Wykaz głównych dostaw wykonanych-wykonywanych w okresie trzech ostatnich lat.
6. Wzór oświadczenia Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. / lista

Komisja akceptuje treść specyfikacji

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje (zarówno Wykonawcy jak
i Zamawiającego) przekazywane będą pisemnie, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania informacji, pytań, zawiadomień za pomocą faksu, maila potwierdzonego przez obie strony fakt jego otrzymania.
Domniemywa się iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba że wykonawca oświadczy iż ww wiadomości nie otrzymał.

Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko
w formie pisemnej, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Marcin Kmieciak tel/fax 41 349 7275, marcin.kmieciak@ujk.edu.pl