Zakończone przetargi

Ochrona osób i mienia w obiektach UJK

Ochrona osób i mienia w obiektach UJK

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.09.27 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.09.27 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, pok nr 5 (sekretariat Kanclerza), 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: UJK w Kielcach.ul. Świętokrzyska 15 i Świętokrzyska 21
  • Termin realizacji: 24 miesiące
  • Wymagania: 1.Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych 2.Zamawiający przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp .
  • Warunki udziału w postepowaniu: V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania , tzn. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 ). Okres ważności koncesji nie może być krótszy niż okres realizacji zamówienia. 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, przez okres co najmniej 12 miesięcy o wartości nie mniejszej niż: 150.00,00 zł brutto każda (jedna usługa - oznacza usługę wykonywaną na podstawie jednej umowy). 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. a) dysponuje osobami niekaranymi z których każda posiada przynajmniej 6 miesięczny staż pracy w ochronie czynnych obiektów; b) mają możliwość zamontowania systemu do wykonywania kontroli obchodów budynków przez pracownika ochrony i udostępnianie wyników za pomocą strony internetowej , 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : 250.000,00 PLN Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VI Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków odbędzie się zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty, a wyszczególnionych w pkt. VI SIWZ. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2do SIWZ. 2) Aktualną Koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia ( tekst jednolity Dz. U.z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 ) 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej dwie usługi) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane, sporządzonego wg zał. Nr 3do SIWZ oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). 4) Oświadczenie wykonawcy, że dysponuje osobami niekaranymi , z których każda posiada przynajmniej 6 miesięczny staż pracy w ochronie czynnych obiektów; 5) Oświadczenie wykonawcy, że ma możliwość zamontowania systemu do wykonywania kontroli obchodów pracownika ochrony i udostępniania wyników za pomocą strony internetowej. 6) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie 2 i 3. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 oraz 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 oraz 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VI 1ppkt 1) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga Oświadczenia Wykonawcy zgodnego w treści z zapisami art. 22 ust 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w punkcie VI. 2. ppkt 1) – 7) składa: 1) pkt. 2-4 i 6 - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 i 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za-mieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 1. 1) i 2) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1) ppk a),c) i punktu 2) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeśli dotyczy punktu 1) ppkt. b). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. Wzór stanowi załącznik nr 7 do siwz. 4.OPRÓCZ DOKUMENTÓW WYMIENIONYCH POWYŻEJ, DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania. 3) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, jeżeli z treści dołączonych do oferty dokumentów nie wynika uprawnienie do jej podpisania. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub kserokopia poświadczona przez notariusza lub przez osobę która pełnomocnictwa udziela. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 4800 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg poniżej podanych kryteriów: 1. Cena brutto za przedmiot zamówienia- stanowiące wagę 70 % 2.Warunki na jakich zatrudnione będą osoby wskazane przez zamawiającego- stanowiące wagę 30 % w tym: a) czas (okres zatrudnienia) 15 % b) stawka wynagrodzenia miesięcznego pracownika 15 % W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali w kryterium cena, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: Ad 1. Maksymalną ilość punktów Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (Cena brutto najniższa : Cena brutto badana) x 70 = ….. pkt - liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty; punkty przyznane każdej ofercie będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. Ad.2. Za to kryterium wykonawca może otrzymać maksymalnie 30 pkt w tym: A) 15 % czas (okres zatrudnienia) z tym, że nie może być on krótszy niż 2 lata. Wykonawca który zobowiąże się do zatrudnienia wskazanych pracowników na najdłuższy okres czasu otrzyma maksymalną ilość punktów przewidzianą w tym kryterium (15), pozostałe oferty otrzymają: Za zatrudnienie pracownika na okres 2 lat wykonawca otrzyma 5 pkt Za zatrudnienie pracownika na okres powyżej 2 lat - 5 lat wykonawca otrzyma 10 pkt Za zatrudnienie pracownika na okres 6-10 i więcej lat wykonawca otrzyma 15 pkt B) 15 % za stawkę miesięcznego wynagrodzenia pracownika. Oferta z najwyższą stawką otrzyma maksymalną ilość punktów przyjętą w tym postępowaniu tj. 15. Pozostałe oceniane będą proporcjonalnie do niej tzn. Kwota brutto najniższa : kwota brutto najwyższa x 15 pkt. Za najkorzystniejszą zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą ilość punktów łącznie za wszystkie kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać odpłatnie w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, bezpłatnie ze strony internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl/przetargi, lub za pośrednictwem Poczty Polskiej doliczając w tym celu koszt przesyłki.
  • Cena specyfikacji: 4 PLN

Świadczenie całodobowej usługi ochrony osób i mienia w budynkach Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego przy ulicy Świętokrzyskiej 15 (bud A i G), Wydziału Zarządzania i Administracji przy ulicy Świętokrzyskiej 21 (Instytut Ekonomii i Administracji, Instytut Nauk Politycznych, Instytut Zarządzania, Centrum Przedsiębiorczości i Biznesu) . Wykonawca w ramach zadania zobowiązany będzie również do obsługi szatni w budynku G Wydziału Matematyczno – Przyrodniczego. W budynkach Wydziału Zarządzania i Administracji tj. w Instytucie Nauk Politycznych i Instytucie Ekonomii i Administracji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. Przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 31.07.2013r.
2. Opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 03.08.2013r. pod numerem 2013/S 150-261292.
3. Zamieszczone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej zamawiającego: www.ujk.kielce.pl w dniu 03.08.2013r.

UWAGA
Właściwa cena specyfikacji istotnych warunków zamówienia to 4,95 zł. System błędnie wygenerował kwotę.
1.. Niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, zgodnie z art.92 ust.1 ustawy oraz zamieści informacje o których mowa w art.92 ust. 1 pkt.1 na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie
2. W piśmie do wykonawcy , którego oferta zostanie wybrana, zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
3.Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art.94 ust.1 ustawy w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, z zastrzeżeniem art. 92 ust.2.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy.
5.W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3.
6.Z wybranym wykonawca zostanie podpisana umowa, której projekt stanowi załącznik nr 5 do siwz.
7.Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:
• osób realizujących przedmiot zamówienia,
• podwykonawcy,
• zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności, na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące koniczność takiej zmiany.
• ograniczenie realizacji usługi tzn. zmniejszenie liczby personelu wykonującego usługę ochrony w obrębie jednego miesiąca, maksymalnie dwóch .
Zmiany o których mowa powyżej, każdorazowo wymagają pisemnej zgody zamawiającego poprzedzonej pisemnym wnioskiem Wykonawcy. Zaakceptowanie zmian przez zamawiającego nie wymaga formy aneksu do umowy.
8. Zamawiający wymaga aby do oferty dołączone zostały również;
1) Dowód wpłaty wadium.
2) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania.
3) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, jeżeli z treści dołączonych do oferty dokumentów nie wynika uprawnienie do jej podpisania.
9.Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto określonej w ofercie wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia.
10.Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie do:
przedstawienia najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy OC dotyczącej ubezpieczenia tego wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (odpowiedzialność deliktowa kontraktowa) na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000 zł. Polisa musi obejmować okres świadczenia usługi. Brak ww. polisy stanowić będzie podstawę do odstąpienia od podpisania umowy z winny wykonawcy;
UWAGA
W dniu 13.08.2013 r. o godzinie 11:00 i 12.00 na obiektach wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia planowane było spotkanie z Wykonawcami. Na spotkaniu nie stawił się żaden Wykonawca.
Uwaga
Pytania i odpowiedzi do postępowania DP/2310/138/13 Kielce dnia 22.08.2013 r.
Pytanie 1
W warunkach udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy posiadali polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 PLN, natomiast w opisie przedmiotu zamówienia pojawia się informacja, że najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca ma przedłożyć polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 PLN. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający nie popełnił omyłki pisarskiej, czy też podtrzymuje zapis dot. Polisy o wartości 3.000.000,00 PLN. Czy zamawiający dopuszcza, aby przy podpisaniu umowy Wykonawca, który nie posiada polisy na cały czas trwania zamówienia (24 miesiące) przedłożył oświadczenie w którym zobowiąże się przedłużyć polisę na cały czas obowiązywania umowy w wysokości nie mniejszej niż wymaga Zamawiający.
Odpowiedź 1
Nie, zamawiający nie popełnił omyłki pisarskiej. Posiadanie Polisy o której mowa w pierwszym zdaniu ( na kwotę 250.000,00 PLN) jest warunkiem udziału w postępowaniu i gwarancją dla Zamawiającego, że Wykonawca na dzień składania ofert spełnia warunki udziału w postępowaniu w postaci ubezpieczenia którego górną granicę stanowi jej suma ( w niniejszym postępowaniu to kwota nie mniejsza niż 250.000,00 PLN). Polisa o której mowa w zdaniu następnym o wartości 3.000.000,00 PLN( tzw. odpowiedzialność deliktowa i kontraktowa)stanowi niejako zabezpieczenie przed ewentualnym niewykonaniem, bądź nienależytym wykonaniem zobowiązania przez Wykonawcę ,dlatego też zamawiający wymaga jej dopiero przed podpisaniem umowy na okres świadczenia usługi ( tu 24 miesiące).
Zamawiający dopuszcza , aby przy podpisaniu umowy Wykonawca, który nie posiada polisy na cały czas trwania zamówienia (24 miesiące) przedłożył oświadczenie w którym zobowiąże się przedłużyć polisę na cały czas obowiązywania umowy w wysokości nie mniejszej niż wymaga Zamawiający.
Pytanie 2
Prosimy o podanie następujących informacji dotyczących osób, którym Wykonawca ma zaproponować warunki zatrudnienia:
a) Czy wskazane osoby posiadają aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzające ich niekaralność? Czy Zamawiający będzie wymagał, aby wykonawca przedstawił wraz z umową zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzające niekaralność osób wskazanych przez Zamawiającego, czy też wymóg ten dotyczy jedynie pracowników Wykonawcy, którzy nie pracowali na obiektach Zamawiającego? Jeśli Wykonawca ma obowiązek przedstawienia informacji z KRK w odniesieniu do pracowników Zamawiającego prosimy o informację dotyczącą dat wystawienia takich dokumentów.
b) Czy wskazane osoby posiadają grupy inwalidzkie/ orzeczenia o niepełnosprawności? Jeśli tak prosimy o wskazanie ilu jest takich pracowników i jakie są to stopnie niepełnosprawności.
c) Czy wskazane osoby znajdują się w okresie ochronnym?
d) Czy wskazane osoby znajdują się w okresie wypowiedzenia?
e) Kiedy ustaje stosunek pracy łączący wskazane osoby z pracownikami Zamawiającego?
f) w jakim wieku są wskazane osoby?
Odpowiedź 2
a)Osoby wskazane przez Zamawiającego nie posiadają informacji z Krajowego Rejestru Karnego. Zamawiający nie będzie wymagał aby Wykonawca przedstawiał zaświadczenia o niekaralności dla wskazanych przez siebie osób. Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobami niekaranymi , a dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku odbędzie się w oparciu o załączone do oferty Wykonawcy oświadczenie, że dysponuje osobami niekaranymi , z których każda posiada przynajmniej 6 miesięczny staż pracy w ochronie czynnych obiektów.
b) żadna z osób wskazanych przez zamawiającego nie posiada grupy inwalidzkiej i żadna nie posiada orzeczenia o niepełnosprawności
c) wskazane osoby nie znajdują się w okresie ochronnym
d) wskazane osoby znajdują się w okresie wypowiedzenia
e)koniec października i koniec listopada/1 osoba/ dla WZiA, oraz koniec września 3osoby, koniec października 2 osoby , koniec listopada 1 osoba- dla WMP
f) WMP wiek 35-57 lat, WZiA 30-60 lat
Zamawiający zmienił termin składania i otwarcia ofert z dnia 11.09.2013 na dzień 16.09.2013 r. Godziny pozostają bez zmian.
Informacja o zmianie terminu została przesłana Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 22.08.2013 r.
UWAGA
Kielce dnia 30.09.2013 r.
Pytania i odpowiedzi c.d.
Pytanie 3
Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza poniższe zapisy w treści umowy:
- konieczność zmiany osób, względnie pojazdów uczestniczących w wykonaniu zamówienia?
Odpowiedź 3
Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy , które zamawiający przewidział zawiera pkt XVII specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytanie 4
Proszę o podanie liczby rbg zgodnie z przedmiotem zamówienia.
Odpowiedź 4
Obliczenie ilości rbg należy do Wykonawcy.
Pytanie 5
Czy zamawiający wymaga wsparcia grupy interwencyjnej?
Odpowiedź 5
Zamawiający nie wymaga wsparcia grupy interwencyjnej.
Pytanie 6
Czy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa skutkujących zwiększeniem obciążeń finansowych po stronie wykonawcy, w szczególności związanych z kosztami zatrudnienia pracowników wykonawcy, Strony w terminie 30 dni od daty wejścia w życie opisanych powyżej zmian w przepisach prawa dokonają odpowiednich zmian w umowie, w szczególności w zakresie wynagrodzenia należnego wykonawcy, uwzględniających wzrost obciążeń po stronie wykonawcy? Wnosimy o dodanie powyższej klauzuli do wzoru umowy.
Odpowiedź 6
Nie. Zamawiający nie przewiduje takich zmian. Zamawiający nie naniesie zmian w treści projektu umowy .
Pytanie 7
Czy w świetle przewidywanych zmian o zatrudnieniu zamawiający wymaga aby wykonawca uwzględnił w cenie oferty zwiększenie kosztów zatrudnienia pracowników na podstawie umowy- zlecenia w związku z ewentualną koniecznością odprowadzenia składek ZUS od umów cywilno-prawnych?
Odpowiedź 7
Wykonawca musi podać w ofercie cenę za usługę realizowaną przez 24 miesiące.
Pytanie 8
Czy w świetle przewidywanych zmian o zatrudnieniu ( tj. zwiększenie kosztów zatrudnienia pracowników na podstawie umowy - zlecenia w związku z ewentualną koniecznością odprowadzenia składek ZUS od umów cywilno-prawnych do wielkości pełnego etatu) zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia okresu realizacji kontraktu do czasu wykorzystania maksymalnej ceny oferty, po udokumentowaniu szczegółowych składników wpływających na tę cenę po zmianach ustawowych.
Odpowiedź 8
Zamawiający nie dopuszcza możliwości skrócenia okresu realizacji umowy.
Pytanie 9
Czy zamawiający wymaga aby pracownicy przewidziani do realizacji zamówienia byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę
Odpowiedź 9
Nie, zamawiający nie ma wpływu na formę zatrudnienia pracowników Wykonawcy.
Pytanie 10
Zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26.10.2010 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, uprzejmie proszę o sporządzenie kopii protokołu ( dotyczącego wartości szacunkowej zamówienia).
Odpowiedź 10
Zamawiający udostępnia kopie protokołu na swojej stronie internetowej jako załącznik nr 2 pod SIWZ
Pytanie 11
Zwracamy się z wnioskiem p przedstawienie umowy w sprawie zamówienia publicznego z poprzedniego postępowania dotyczącego ww. przetargu.
Odpowiedź 11
Zamawiający nie prowadził wcześniej postępowania dotyczącego obiektów objętych niniejszym zamówieniem. Do tej pory ochrona świadczona była przez pracowników zamawiającego.
Pytanie 12
Zamawiający wskazuje w zakresie realizacji ochrony monitorowanie sygnałów alarmowych przez Stację Monitorowania Alarmów Wykonawcy. Jaki charakter ma mieć to monitorowanie?
a) czy tylko za pośrednictwem pracowników na obiekcie, następnie pracownik ochrony do SMA Wykonawcy?
b) czy bezpośrednio przez SMA Wykonawcy ze stałym podłączeniem nadajników do systemów alarmowych Zamawiającego?
c) czy Zamawiający dopuszcza ingerencję we własne systemy celem podłączenia urządzeń monitorujących?
d) czy systemy alarmowe Zamawiającego posiadają moduły ochrony przeciwpożarowej, czy tez ochrona przeciwpożarowa to systemy autonomiczne ( oddzielne centrale)
e) czy systemy ochrony przeciwpożarowej również podlegają bezpośredniemu stałemu monitorowaniu przez Wykonawcę i wstępną weryfikację przyczyn przed wezwaniem Straży Pożarnej?
f) ile autonomicznych systemów alarmowych (central alarmowych SSWiN, Ppoż) Wykonawca będzie zobowiązany monitorować bezpośrednio. Parametr istotny w celu zaplanowania właściwej liczby urządzeń (nadajników) monitorujących.
Odpowiedź 12
a) Tak
b) nie
c) nie
d) Tak, ochrona przeciwpożarowa to systemy autonomiczne.
e) systemy ochrony pożarowej są monitorowane przez Wykonawcę z którym jest zawarta umowa.
f) Na każdym obiekcie wymienionym w opisie przedmiotu zamówienia jest zainstalowany 1 system.

UWAGA
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert :
w ogłoszeniu pierwotnym było:termin składania ofert
11.09.2013 r. godz. 11:00 jest: 23.09.2013 r. godz. 12:00.
Termin otwarcia ofert było: 11.09.2013 r. godz. 11:15 jest:
23.09.2013 r. godz. 12:15.
Ogłoszenie o sprostowaniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 30.08.2013 r.
UWAGA
1. W pkt. XIII ppkt.Ad.2.B specyfikacji istotnych warunków zamówienia” Kryteria wybory oferty” znajduje się błąd pisarski tj. zamiast : „ kwota brutto najniższa: kwota brutto najwyższa x 15 pkt powinno być: „ kwota brutto najniższa: kwota brutto badana x 15 pkt.”
2. Zamawiający zmienia termin składania ofert na dzień 26.09.2013 r.godzina 11:00 oraz otwarcia ofert na dzień 26.09.2013 r. godzina 11:15. W ogłoszeniu pierwotnym termin składania ofert to: 11.09.2013 r. godz.11:00, termin otwarcia ofert to: 11.09.2013 r. godz. 11:15.
3. Informacja o zmianie terminu składania i otwarcia ofert została przekazana Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 03.09.2013
UWAGA
1. W pkt. XIII ppkt.Ad.2.B specyfikacji istotnych warunków zamówienia” Kryteria wybory oferty” znajduje się błąd pisarski tj. zamiast : „ kwota brutto najniższa: kwota brutto najwyższa x 15 pkt powinno być: „ kwota brutto badana: kwota brutto najwyższa x 15 pkt.”
2. Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert na dzień 27.09.2013 r. godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie
3. Ogłoszenie o sprostowaniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 04.09.2013 r.

Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32