 
			
		Zarządzenie Nr 12/2006
Zarządzenie Nr  12/2006
Rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 1 marca 2006 roku
zmieniające zarządzenie Nr 45/2004 Rektora Akademii Świętokrzyskiej z dnia 1 października 2004 roku w sprawie regulaminu organizacyjnego.
Na podstawie art. 83 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365), oraz § 37 Statutu Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach na wniosek Kanclerza, zarządza się co następuje:
§ 1
W załączniku Nr 1 do zarządzenia Nr 45/2004 Rektora AŚ z dnia 1 października 2004 roku zmienionego zarządzeniem  Nr 22/2005 roku z dnia 31 maja 2005 roku w sprawie regulaminu organizacyjnego wprowadza się następujące zmiany:
1)      w § 5 w ust. 1 dodaje się pkt 4 w brzmieniu: 
„4) biuro – od 3 do 4 pracowników”.
2)      w § 6 w ust. 1 dodaje się pkt 11 w brzmieniu: 
„11) Biuro Programów Międzynarodowych”.
3)      dodaje się § 34a w brzmieniu: 
„§ 34a. Do zakresu działania Biura Programów Międzynarodowych należy w szczególności:
1.      Pozyskiwanie dla Uczelni środków z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Funduszu Spójności itp.
2.     Koordynowanie w Uczelni  spraw związanych z projektami współfinansowanymi m.in. z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej.
3.     Zbieranie informacji o programach oraz programach partnerskich i przekazywanie ich w formie pisemnych propozycji odpowiedniej jednostce organizacyjnej Uczelni, w zakresie działania której mieści się dane przedsięwzięcie.
4.     Dostarczenie jednostkom organizacyjnym Uczelni opracowującym wnioski o dofinansowanie projektu niezbędnych danych wymaganych do wniosków.
5.     Sprawdzanie pod względem formalnym i kompletności wniosków o dofinansowanie projektów i przedkładanie ich rektorowi wraz z niezbędną dokumentacją oraz własną opinią o celowości i możliwości realizacji projektu.
6.      Ewidencjonowanie wniosków o dofinansowanie projektu oraz rejestrowanie projektów i projektów partnerskich.
7.       W zakresie realizacji konkretnego  projektu lub projektu partnerskiego: 
1)      kontrolowanie sporządzonych dokumentów związanych z realizacją danego projektu,
2)      kontrolowanie terminowości czynności podejmowanych przez zespół projektowy, zgodnie z przyjętym harmonogramem projektu,
3)      prowadzenie kontroli formalnej wszelkich wydatków oraz rozliczeń dotyczących środków finansowych otrzymywanych na realizację projektu,
4)      nadzorowanie realizacji projektu zgodnie z obowiązującymi  przepisami Unii Europejskiej, przepisami powszechnie obowiązującymi w kraju oraz wewnętrznymi aktami normatywnymi obowiązującymi w Uczelni,
5)      systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu oraz niezwłoczne informowanie rektora o zaistniałych nieprawidłowościach,
6)      przekazywanie dokumentacji do poszczególnych jednostek organizacyjnych Uczelni, zgodnie z wytycznymi programowymi projektu oraz zarządzeniem w zakresie obiegu dokumentów,
7)      udzielanie wszelkiej niezbędnej pomocy w trakcie kontroli zewnętrznej dokonywanej w zakresie prawidłowości realizacji projektu,
8)      analizowanie sprawozdania końcowego z realizacji projektu i przedstawienie wniosków rektorowi.
8.       Potwierdzanie pod względem formalnym dokumentów finansowych składanych w celu realizacji płatności wynikających z projektu.
9.       Przyjmowanie od jednostki realizującej projekt kopii dokumentów sprawozdawczych przygotowywanych dla właściwych instytucji, w tym także korespondencji istotnej dla przebiegu realizacji projektu i sprawdzenie zgodności dokumentów z zawartymi umowami o dofinansowanie projektów.
10.   Przechowywanie przez okres przewidziany w umowach o dofinansowanie projektu oryginałów dokumentacji, a po upływie okresu przewidzianego w umowie, przekazywanie jej do Archiwum Uczelni.
11.   Obsługa finansowa projektów i projektów partnerskich:
b)      prowadzenie dokumentacji finansowej określonej zawartymi umowami na realizację zadań w ramach środków pochodzących z odpowiednich  funduszy, 
c)      opracowywanie harmonogramów wydatków wynikających z zawartych umów i sprawozdań z ich realizacji,
d)      dekretowanie i ewidencja dowodów księgowych związanych z projektami,
e)      monitorowanie płynności finansowej na rachunkach wydzielonych projektów i terminowego realizowania płatności. 
 12. Obsługa Europejskiego Programu Socrates-Erasmus.
4)            W § 48 skreśla się w pkt. 27 i 28.
5)            W § 63 skreśla się w pkt. 26.
§ 2
W miejsce dotychczasowego załącznika  nr 2 wprowadza się nowy załącznik stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. 
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
R E K T O R
prof. dr hab. Regina Renz
| Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz | 
| Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 | 
| Data aktualizacji: | 2013-01-03 05:21:06 | 
Liczba wyświetleń strony: 12049







