Zarządzenie Nr 25/2006
Zarządzenie Nr 25/2006
Rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 27 czerwca 2006 roku
w sprawie form zatrudniania oraz wynagradzania za pracę i za inne czynności przy realizacji projektów współfinansowanych m.in. z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365 ze zm.), § 37 Statutu Akademii Świętokrzyskiej, rozporządzenia Rady Unii Europejskiej (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. U. UE L nr 161 poz. 1 z 1999 r.) oraz rozporządzenia Komisji Europejskiej (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady Unii Europejskiej (WE) nr 1260/1999 dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. U. UE L nr 63 poz. 21 z 2001 r),
I. Przepisy Ogólne
§ 1
Przepisy zarządzenia stosuje się do pracowników Uczelni, o których mowa w art. 107 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm.) wykonujących pracę przy realizacji projektów współfinansowanych m.in. z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej oraz osób nie zatrudnionych w Uczelni, a wykonujących czynności przy realizacji takich projektów.
§ 2
Ilekroć w niniejszym zarządzeniu jest mowa o:
1) „Uczelni” - należy przez to rozumieć:
Akademię Świętokrzyską im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
2) „projekcie" - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia Uczelni współfinansowane ze środków finansowych pochodzących m.in. z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej, realizowane w oparciu o zarządzenie rektora nr 7/2006 z dnia 10 lutego 2006 roku oraz zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniach, dokumentach programowych oraz instrukcjach właściwych organów Unii Europejskiej i instytucji krajowych odpowiedzialnych za ich wdrażanie.
II. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickim
§ 3
1. Pracownicy Uczelni niebędący nauczycielami akademickim wykonujący pracę przy obsłudze realizacji projektów mogą zostać:
1) oddelegowani do wykonywania pracy przy danym projekcie,
2) zobowiązani do dodatkowych czynności związanych z obsługą realizacji danego projektu na dotychczasowym stanowisku pracy.
2. Decyzje w przedmiocie oddelegowania do wykonywania pracy lub zobowiązania do wykonywania dodatkowych czynności podejmuje kanclerz, kierując się:
1) dotychczasowym zakresem obowiązków danego pracownika,
2) kwalifikacjami i kompetencjami danego pracownika.
3) wytycznymi zawartymi w dokumentach programowych projektu.
3. Z pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi, o których mowa w ust. 1 pkt. 1) kanclerz zawiera za zgodą pracownika porozumienie zmieniające dotychczasowe warunki pracy i płacy lub dokonuje wypowiedzenia warunków pracy i płacy w trybie przewidzianym przepisami Kodeksu pracy. Po okresie realizacji danego Projektu pracownicy wracają na dotychczasowe stanowisko i na dotychczasowych warunkach pracy i płacy .
4. Na stanowiska zajmowane uprzednio przez pracowników oddelegowanych do wykonywania pracy przy projekcie do realizacji zadań Uczelni mogą zostać na czas określony zatrudnione osoby spoza Uczelni. Przepis § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§ 4
1. W wypadku, gdy wytyczne zawarte w dokumentach programowych danego projektu o tym stanowią, a możliwości realizacji tego projektu przez pracowników niebędących nauczycielami akademickimi są ograniczone lub istnieje potrzeba wykonywania pracy przy projekcie przez osobę o specjalnych kwalifikacjach, do realizacji zadań mogą być zatrudnione osoby spoza Uczelni wyłącznie na czas określony związany z realizacją projektu.
2. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 1 odbywa się po zakwalifikowaniu danej osoby w drodze konkursu otwartego. Warunki i zasady konkursu ustala kanclerz.
§ 5
1. Wynagrodzenia pracowników niebędących nauczycielami akademickimi oddelegowanych do wykonywania pracy przy projekcie lub pracowników zatrudnionych w trybie § 4 pokrywane są w całości ze środków danego projektu.
2. Wynagrodzenia, o których mowa ust. 1 nie mogą przekraczać wysokości wynagrodzeń przewidzianych w rozporządzeniu ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w uczelniach publicznych do czasu objęcia ich układem zbiorowym pracy lub regulaminem wynagradzania.
3. Podstawą rozliczenia wynagrodzeń, o których mowa w ust. 1 są miesięczne karty czasu pracy. Miesięczne karty czasu pracy pracownika będącego członkiem zespołu realizującego dany projekt, zatwierdza kierownik projektu.
4. Wysokość wynagrodzenia każdego pracownika musi być zgodna z kalkulacją projektu w tym zakresie.
§ 6
Nie jest dopuszczalne zawarcie z pracownikiem niebędącym nauczycielem akademickim umowy cywilnoprawnej przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w art. 22 § 1 Kodeksu pracy oraz na wykonanie czynności wchodzących w zakres obowiązków służbowych pracownika lub wykonywanie czynności zbliżonych do obowiązków służbowych.
III. Nauczyciele akademiccy
§ 7
1. Nauczyciele akademiccy pełniący funkcję kierownika projektu lub wykonujący inne czynności administracyjne w ramach projektu realizują swoje zadania w ramach umów cywilnoprawnych.
2. Wysokość wynagrodzeń za pełnienie funkcji kierownika projektu lub za wykonywanie czynności administracyjnych w ramach projektu przez nauczycieli akademickich ustalana jest według stawek wynikających z dokumentów programowych projektu. Miesięczna wysokość wynagrodzenia, nie może być większa niż 90 % najniższego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego w poprzednim miesiącu, ustalonego w przepisach rozporządzenia ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w uczelniach publicznych.
§ 8
1. Nauczyciele akademiccy wykonują zajęcia dydaktyczne w ramach projektu jako godziny dydaktyczne płatne w terminach określonych harmonogramem danego projektu.
2. Za godziny dydaktyczne, o których mowa w ust. 1 nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według stawek wynikających z dokumentów programowych projektu. Górną granicę stawek za godziny ponadwymiarowe ustala rektor odrębnym zarządzeniem uwzględniając rozporządzenie ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w uczelniach publicznych.
3. Dla godzin dydaktycznych realizowanych w ramach projektu prowadzona jest odrębna dokumentacja.
§ 9
1. Nauczyciele akademiccy realizujący w ramach danego projektu badania naukowe wykonują te badania w ramach umów cywilnoprawnych.
2. Za badania naukowe, o których mowa w ust. 1 nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według stawek wynikających z dokumentów programowych projektu.
IV. Osoby niezatrudnione Uczelni
§ 10
1. Jeżeli wytyczne zawarte w dokumentach programowych projektu o tym stanowią, do jego realizacji mogą być zatrudnione osoby spoza Uczelni na podstawie umów cywilnoprawnych. Zatrudnienie w ramach umowy cywilnoprawnej jest dopuszczalne, gdy zakres wykonywanych czynności nie wypełnia znamion stosunku pracy, o których stanowi Kodeks pracy.
2. Wysokość wynagrodzenia dla osób, o których mowa w ust. 1 musi być zgodna z kalkulacją projektu w tym zakresie. Dokumentowanie czasu pracy osoby zatrudnionej należy prowadzić w formie miesięcznych kart czasu pracy, które zatwierdza kierownik projektu.
V. Przepisy końcowe
§ 11
1. Traci moc § 16 i § 17 zarządzenia Nr 7/2006 rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 10 lutego 2006 roku w sprawie realizacji w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach projektów współfinansowanych m.in. z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej.
2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do projektów, których realizacja rozpoczęła się przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§ 12
Przepisy niniejszego zarządzenia nie mają zastosowania do projektów, których realizacja rozpoczęła się przed dniem 15 maja 2006 roku.
§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
R E K T O R
prof. dr hab. Regina Renz
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 |
Data aktualizacji: | 2013-01-07 08:51:42 |
Liczba wyświetleń strony: 11752