Uchylone zarządzeniem 46/2016
Zarządzenie Nr 16/2005
Rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 21 kwietnia 2005 roku
w sprawie obiegu umów cywilnoprawnych w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385 ze zm.) i § 37 Statutu Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach zarządza się, co następuje:
I. Przepisy ogólne
§ 1
Zarządzenie reguluje zasady i tryb obiegu umów cywilnoprawnych w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach zawieranych przez Uczelnię z osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) Uczelni - należy przez to rozumieć:
Akademię Świętokrzyską im. Jana Kochanowskiego w Kielcach,
2) umowie cywilnoprawnej - należy przez to rozumieć:
jedną z umów wymienionych w przepisach księgi trzeciej Kodeksu cywilnego, a w szczególności umowę zlecenia, umowę o dzieło, umowę sprzedaży, umowę o roboty budowlane, a także umowę niestypizowną w przepisach Kodeksu cywilnego o charakterze cywilnoprawnym, której stroną jest Uczelnia,
3) umowie dydaktycznej - należy przez to rozumieć:
umowę o dzieło dydaktyczne i przeniesienie praw autorskich zwieraną przez Uczelnię z osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej,
4) umowie naukowej - należy przez to rozumieć:
umowę, w której Uczelnia jako strona zobowiązana jest do rozporządzenia środkami pieniężnymi przekazanymi przez ministerstwo właściwe ds. nauki.
5) kierowniku jednostki organizacyjnej - należy przez to rozumieć:
dziekana, dyrektora instytutu, kierownika jednostki międzywydziałowej wnioskującego o zawarcie przez Uczelnię umowy cywilnoprawnej, umowy dydaktycznej lub umowy naukowej,
6) właściwej dokumentacji - należy przez to rozumieć:
wniosek kierownika jednostki organizacyjnej o zawarcie danej umowy, a także wymagane do zawarcia danej umowy oświadczenia składane przez inną niż Uczelnia stronę umowy oraz dokumenty przewidziane w obowiązujących w Uczelni przepisach o wzorach umów lub przepisach powszechnie obowiązujących, jak również inne dokumenty nie przewidziane w tych przepisach, a niezbędne do zawarcia umowy,
7) osobie reprezentującej Uczelnię – należy przez to rozumieć:
rektora, właściwego prorektora lub dyrektora administracyjnego, którzy w imieniu Uczelni zawierają umowę,
8) ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć:
ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 78, poz. 483 ze zm.),
9) postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - należy przez to rozumieć:
postępowanie prowadzone w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 ze zm.),
10) wykonawcy lub dostawcy- należy przez to rozumieć:
osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego w Uczelni,
11) Dział Zamówień Publicznych- należy przez to rozumieć:
Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia Uczelni.
II. Obieg umów cywilnoprawnych zawieranych z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej
§ 3
1. Projekt umowy cywilnoprawnej z osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej w 3 egzemplarzach wraz z właściwą dokumentację kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Zamówień Publicznych.
2. Projekt umowy winien być zaakceptowany pod względem merytorycznym przez kierownika jednostki organizacyjnej.
§ 4
Dział Zamówień Publicznych projekt umowy, o której mowa w § 3 przedstawia do akceptacji osobie reprezentującej Uczelnię wymienionej w projekcie umowy.
§ 5
1. W przypadku akceptacji projektu umowy cywilnoprawnej, o której mowa w § 3 przez osobę reprezentującą Uczelnię, Dział Zamówień Publicznych przekazuje następnego dnia po dniu akceptacji projekt umowy wraz z właściwą dokumentacją kwestorowi.
2. W przypadku akceptacji przez osobę reprezentującą Uczelnię projektu umowy cywilnoprawnej, o której mowa w § 3 będącej umową zlecenia z osobą nie będącą pracownikiem Uczelni, Dział Zamówień Publicznych przekazuje następnego dnia po dniu akceptacji projekt umowy wraz z właściwą dokumentacją do Działu Płac.
3. W przypadku braku akceptacji wniosku o zawarcie umowy cywilnoprawnej przez osobę reprezentująca Uczelnię, Dział Zamówień Publicznych zwraca projekt umowy oraz dokumentację kierownikowi jednostki organizacyjnej wraz z pisemnymi wyjaśnieniami dotyczącymi przyczyn braku akceptacji.
§ 6
1. Dział Płac weryfikuje projekt umowy cywilnoprawnej, o której mowa w § 5 ust.2 oraz właściwą dokumentację pod względem zgodności z przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, dokonuje wpisu do rejestru i przekazuje projekt umowy oraz właściwą dokumentację kwestorowi.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1 Dział Płac dokonuje w terminie dwóch dni od chwili przekazania projektu umowy cywilnoprawnej oraz dokumentacji przez Dział Zamówień Publicznych.
§ 7
1. Kwestor dokonuje kontroli projektu umowy cywilnoprawnej z osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, a następnie przekazuje projekt umowy oraz właściwą dokumentację osobie reprezentującej Uczelnię celem jej podpisania.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1 kwestor dokonuje w terminie dwóch dni od chwili wpłynięcia projektu umowy cywilnoprawnej i dokumentacji.
3. W przypadku złożenia przez kwestora zastrzeżeń co do projektu umowy cywilnoprawnej zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy o finansach publicznych.
§ 8
Podpisaną przez osobę reprezentującą Uczelnię umowę w 3 egzemplarzach wraz z właściwą dokumentacją sekretariaty przekazują do Działu Zamówień Publicznych.
§ 9
Dział Zamówień Publicznych przekazuje umowę kierownikowi jednostki organizacyjnej celem jej zawarcia. Jeden egzemplarz zawartej umowy wraz z rachunkiem kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Płac.
III. Obieg umów cywilnoprawnych zawieranych z osobami fizycznym, które prowadzą działalność gospodarczą oraz z osobami prawnymi, a także z jednostkami organizacyjnym niebędącymi osobami prawnymi.
§ 10
1. Projekt umowy cywilnoprawnej:
1) z osobą fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą,
2) z osobą prawną ,
3) z jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
w 3 egzemplarzach wraz z właściwą dokumentacją kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Zamówień Publicznych.
2. Projekt umowy wielostronnej w ilości odpowiadającej liczbie podmiotów będących stronami takiej umowy wraz z właściwą dokumentacją kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Zamówień Publicznych.
3. Przepis § 4 stosuje się odpowiednio.
§ 11
W przypadku akceptacji projektu umowy cywilnoprawnej, o której mowa w § 10 ust. 1 i ust. 2 przez osobę reprezentującą Uczelnię, Dział Zamówień Publicznych przekazuje 1 egzemplarz projektu umowy wraz z właściwą dokumentacją do radcy prawnego.
§ 12
1. Po dokonaniu kontroli formalno prawnej projektu umowy cywilnoprawnej, o której mowa w § 10 ust.1 i ust.2, Dział Zamówień Publicznych odbiera umowę wraz z właściwą dokumentacją radcy prawnemu.
2. Dział Zamówień Publicznych po uwzględnieniu uwag radcy prawnego przekazuje projekt umowy w 3 egzeplarzach wraz w właściwą dokumentacją kwestorowi.
3. Przepis § 7 stosuje się odpowiednio.
§ 13
Podpisaną przez osobę reprezentującą Uczelnię umowę cywilnoprawną, o której mowa w § 10 ust.1 i ust.2 wraz z właściwą dokumentacją sekretariaty przekazują do Działu Zamówień Publicznych.
§ 14
Dział Zamówień Publicznych uzyskuje podpis wykonawcy i zawartą umowę przekazuje; jeden egzemplarz kierownikowi jednostki organizacyjnej, jeden egzemplarz wykonawcy, jeden pozostawia w swoich zbiorach.
IV. Obieg umów cywilnoprawnych zawieranych w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
§ 15
1. Dział Zamówień Publicznych przed przeprowadzeniem postępowania o zamówienie publiczne przedkłada projekt umowy cywilnoprawnej radcy prawnemu.
2. Po uzyskaniu akceptacji radcy prawnego projekt umowy cywilnoprawnej udostępniany jest oferentom zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§ 16
1. Po rozstrzygnięciu postępowania o zamówienie publiczne Dział Zamówień Publicznych przekazuje projekt umowy w 3 egzeplarzach wraz z w właściwą dokumentacją kwestorowi.
2. Przepis § 7 stosuje się odpowiednio.
§ 17
Podpisaną przez osobę reprezentującą Uczelnię umowę w 3 egzemplarzach wraz z właściwą dokumentacją sekretariaty przekazują do Działu Zamówień Publicznych.
§ 18
Po zawarciu umowy cywilnoprawnej z wykonawcą lub dostawcą Dział Zamówień Publicznych, 1 egzemplarz umowy pozostawia w swoim rejestrze, a 2 pozostałe przekazuje odpowiednio wykonawcy lub dostawcy oraz kierownikowi jednostki organizacyjnej zainteresowanej zamówieniem publicznym.
V. Obieg umów dydaktycznych
§ 19
1. Projekt umowy dydaktycznej w 3 egzemplarzach wraz z właściwą dokumentację kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Nauczania. Projekt umowy winien być podpisany przez osobą, z którą ma być zawarta dana umowa.
2. Projekt umowy dydaktycznej winien być zaakceptowany pod względem merytorycznym przez kierownika jednostki organizacyjnej.
§ 20
Dział Nauczania rejestruje projekt umowy dydaktycznej i przedstawia go wraz z dokumentacją do akceptacji wymienionej w projekcie umowy osobie reprezentującą Uczelnię.
§ 21
1. W przypadku akceptacji projektu umowy dydaktycznej przez osobę reprezentującą Uczelnię, Dział Nauczania przekazuje następnego dnia po dniu akceptacji projekt umowy wraz właściwą dokumentacją kwestorowi.
2. W przypadku braku akceptacji umowy cywilnoprawnej przez osobę reprezentująca Uczelnię, Dział Nauczania zwraca projekt umowy oraz dokumentację kierownikowi jednostki organizacyjnej wraz z pisemnymi wyjaśnieniami dotyczącymi przyczyn braku akceptacji.
§ 22
W odniesieniu do umów dydaktycznych przepis § 7 stosuje się odpowiednio.
§ 23
Zawartą przez osobę reprezentującą Uczelnię umowę dydaktyczną wraz z właściwą dokumentacją sekretariaty przekazują do Działu Nauczania, który w 2 egzemplarze zwraca kierownikowi jednostki organizacyjnej. Jeden egzemplarz umowy dydaktycznej Działu Nauczania pozostawia w swoim rejestrze.
VI. Obieg umów naukowych
§ 24
1. Projekt umowy naukowej w trzech egzemplarzach oraz właściwą dokumentację kierownik jednostki organizacyjnej przekazuje do Działu Nauki.
2. Projekt umowy winien być zaakceptowany pod względem merytorycznym przez kierownika jednostki organizacyjnej.
§ 25
Dział Nauki rejestruje projekt umowy naukowej i przedstawia go do akceptacji osobie reprezentującej Uczelnię wymienionej w projekcie umowy.
§ 26
1. W przypadku akceptacji projektu umowy naukowej przez osobę reprezentującą Uczelnię, Dział Nauki przekazuje następnego dnia po dniu akceptacji projekt umowy wraz właściwą dokumentacją do radcy prawnego.
2. W przypadku wniesienia uwag do projektu umowy naukowej radca prawny zwraca go do Działu Nauki.
§ 27
1. Po dokonaniu kontroli formalno-prawnej projektu umowy naukowej radca prawny przekazuje umowę do Działu Nauki.
2. Dział Nauki przekazuje zaakceptowany przez radcę prawnego projekt umowy do kwestora.
3. Przepis § 7 stosuje się odpowiednio.
§ 28
1. Podpisaną przez osobę reprezentującą Uczelnię umowę wraz z właściwą dokumentacją sekretariaty przekazują do Działu Nauki.
2. Dział Nauki uzyskuje podpis osoby zainteresowanej i zawartą umowę przekazuje: jeden egzemplarz wykonawcy, jeden kierownikowi jednostki organizacyjnej i jeden pozostawia w swoich zbiorach.
VI. Przepisy końcowe
§ 29
Zasady obiegu umów najmu, dzierżawy oraz użyczenia składników majątkowych Uczelni regulują odrębne przepisy.
§ 30
1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach za zgodą rektora lub dyrektora administracyjnego przepisów niniejszego zarządzenia nie stosuje się do umów cywilnoprawnych niestypizowanych w Kodeksie cywilnym, które zawiera Uczelnia, a w szczególności umów o współpracy naukowej, kulturalnej albo umów patronackich.
2. W sytuacji, o której mowa w ust. 1 kontrola finansowa kwestora oraz kontrola formalno- prawna radcy prawnego danej umowy jest obligatoryjna.
§ 31
Do obiegu aneksów do danej umowy stosuje się odpowiednio przepisy poszczególnych rozdziałów niniejszego zarządzenia.
§ 32
Traci moc załącznik nr 6 zarządzenia rektora Nr 41/2000 z dnia 26 października 2000 roku w sprawie wprowadzenia druków umów cywilnoprawnych ze zmianami.
§ 33
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
R E K T O R
prof. dr hab. Adam Massalski
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 |
Data aktualizacji: | 2016-08-02 13:42:26 |
Liczba wyświetleń strony: 11549