Zarządzenie Nr 27/2018
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 9 maja 2018 roku
w sprawie szczególnego trybu funkcjonowania Uczelni w miesiącach sierpniu i grudniu 2018 roku
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zm.) oraz § 69 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, mając na uwadze racjonalizację kosztów funkcjonowania Uczelni zarządzam, co następuje:
§ 1
W okresie od dnia 1 sierpnia 2018 roku do dnia 17 sierpnia 2018 roku oraz od dnia 27 grudnia 2018 roku do dnia 31 grudnia 2018 roku wprowadza się specjalny tryb funkcjonowania Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W okresie, o którym mowa w zdaniu poprzednim zaleca się wykorzystanie przez pracowników urlopów wypoczynkowych zarówno zaległych, jak i bieżących.
§ 2
Zobowiązuje się kierowników wszystkich jednostek organizacyjnych Uniwersytetu do zapewnienia
w okresie, o którym mowa w § 1 funkcjonowania podległych im jednostek jedynie w niezbędnym zakresie, bądź też w razie możliwości, do całkowitego zawieszenia ich działania. W tym celu kierownicy upoważnieni są do dokonywania indywidualnych, doraźnych zmian rozkładów czasu pracy podległych pracowników, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa pracy.
§ 3
1. W okresie, o którym mowa w § 1 Zarządzenia budynki dydaktyczne Uniwersytetu będą zamknięte, z wyjątkiem:
1) budynku Rektoratu, w którym godziny pracy i harmonogramy pracy dla podległych pracowników niezbędnych dla funkcjonowania Uczelni w terminie do dnia 15 maja 2018 roku określi kanclerz,
2) budynku A przy ulicy Świętokrzyskiej 15 w Kielcach, w którym godziny pracy i harmonogramy pracy dla podległych pracowników niezbędnych do kontynuacji badań naukowych w terminie do dnia 15 maja 2018 roku określi dziekan,
3) budynku administracyjnego w Filii w Piotrkowie Trybunalskim, w którym godziny pracy dla pracowników w terminie do dnia 15 maja 2018 roku określi kanclerz,
4) budynku administracyjnego w Sandomierzu, w którym godziny pracy dla pracowników w terminie do dnia 15 maja 2018 roku określi kanclerz.
2. W okresie, o którym mowa w § 1 Zarządzenia:
1) ogranicza się pracę pracowników obsługi i pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu,
2) zakazuje się wstępu do budynków i przebywania w nich osobom nieuprawnionym, w tym także pracownikom Uniwersytetu, którzy we wskazanym terminie nie wykonują obowiązków służbowych. Zakaz wstępu, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie dotyczy:
a) osób dostarczających przesyłki,
b) kandydatów na studia, których wstęp i pobyt związany jest z procesem rekrutacji,
c) innych osób, które uzyskały zgodę rektora, prorektora ds. Filii w Piotrkowie Trybunalskim, właściwego dziekana, kanclerza;
3) ogranicza się do niezbędnego zakresu sprzątanie pomieszczeń Uczelni i utrzymanie terenów zewnętrznych,
4) ogranicza się oświetlenie korytarzy, sanitariatów itp.
3. Kierownicy jednostek organizacyjnych Uniwersytetu, ze szczególnym uwzględnieniem Dziekanów, kierowników jednostek ogólnouczelnianych oraz kierowników jednostek międzywydziałowych wyznaczają w terminie do dnia 15 maja 2018 roku pracownika odpowiedzialnego za przyjmowanie korespondencji oraz za nadawanie biegu dokumentom finansowym i rozliczeniowym. Informacja zawierająca nazwisko i imię wyznaczonego pracownika przekazywana jest do sekretariatu kanclerza.
§ 4
W okresie, o którym mowa w § 1 Zarządzenia w pełnym zakresie funkcjonować będą domy studenta, Sekretariat Rektora, Sekretariat Kanclerza.
§ 5
Ograniczenie funkcjonowania Uczelni w okresie, o którym mowa w § 1 Zarządzenia, nie dotyczy w niezbędnym zakresie pracowników, którzy wykonują zadania związane z:
1) procesem rekrutacyjnym na studia w roku akademickim 2018/2019,
2) obsługą kadrową na poziomie administracji centralnej,
3) wypłatą wynagrodzeń, rozliczaniem z ZUS, Urzędem Skarbowym,
4) rozliczeniami finansowymi,
5) utrzymaniem i obsługą sytemu informatycznego,
6) obsługą aparatury naukowo-badawczej i prowadzeniem terminowych badań naukowych,
7) realizacją i obsługą projektów,
8) uczestnictwem w konferencjach naukowych,
9) obsługą techniczną, pracami remontowymi i modernizacyjnymi,
10) obsługą zwierzętarni,
11) wynajmem obiektów Uniwersytetu.
§ 6
- Za realizację niniejszego zarządzenia odpowiedzialni są prorektorzy, dziekani, kanclerz i kwestor, w zakresie przyznanych kompetencji.
- W obiektach objętych termomodernizacją, dopuszczalne są zmiany w zakresie objętym niniejszym zarządzeniem, mające na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania jednostek organizacyjnych Uniwersytetu, w szczególności poprzez określenie innych terminów specjalnego trybu ich funkcjonowania.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2018-05-10 13:17:35 |
Data aktualizacji: | 2018-05-10 13:17:36 |
Liczba wyświetleń strony: 1671