traci moc na podstawie zarządzenia nr 33/2015
Zarządzenie Nr 71/2013
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 10 października 2013 roku
w sprawie zasad wybierania i korzystania z przedmiotów wybieralnych
Na podstawie art. 170a ust. 2 i art. 66 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo
o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 164, poz. 1365 ze zm.) i § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011 roku w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia (Dz. U. Nr 243, poz. 1445 ze zm.) oraz § 23 Regulaminu Studiów zarządzam, co następuje:
§ 1
- Przedmioty wybieralne, podlegające wyborowi przez studenta w ramach obowiązującego planu studiów na danym kierunku studiów, określa właściwa rada wydziału. Przedmioty wybieralne występują w następujących modułach kształcenia:
- moduł ogólnouczelniany:
- przedmiot ogólnouczelniany, obejmujący treści humanistyczne, ekonomiczne, społeczne,
- moduł dyplomowy:
- seminarium dyplomowe
- pracownia dyplomowa
- moduł specjalnościowy,
- moduł fakultatywny.
- Student zobowiązany jest do wyboru z grupy przedmiotów obieralnych, określonych w ust. 1, przedmiotów do których przypisuje się punkty ECTS w wymiarze co najmniej 30% liczby punktów ECTS, określonej dla danego poziomu studiów, niezbędnym do uzyskania dyplomu ukończenia studiów.
- Studenci niezakwalifikowani na dany przedmiot, zobowiązani są do zapisania się na inny przedmiot z katalogu przedmiotów do wyboru.
- Zapisanie się na dany przedmiot wybieralny, określony w ust.1 jest wiążące i stanowi zobowiązanie do przystąpienia do zaliczenia/egzaminu z wybranego przedmiotu na zasadach obowiązujących w Regulaminie Studiów.
§ 2
- Poza limitem punktów ECTS, niezbędnym do uzyskania dyplomu ukończenia studiów, student studiów stacjonarnych ma prawo do bezpłatnego korzystania z zajęć ogłaszanych przez wydziały w ramach katalogu zajęć do wyboru na określonym poziomie studiów, za które może uzyskać dodatkowo nie więcej niż 30 punktów ECTS.
- Warunkiem niezbędnym do korzystania z zajęć określonych w ust. 1 jest dołączenie studenta do istniejącej grupy lub utworzenie grupy na zasadach określonych w przepisach obowiązujących w Uczelni.
- Uczestniczenie w zajęciach z przedmiotów określonych w ust. 1 skutkuje pomniejszeniem puli dodatkowych punktów ECTS o wartość punktową przypisaną tym przedmiotom, także w przypadku rezygnacji z przystąpienia do zaliczeni/egzaminu lub nie uzyskania zaliczenia/zdania egzaminu.
- Katalog przedmiotów wybieralnych poza obowiązkowym planem studiów ogólnouczelnianych (dla studentów studiujących na wszystkich kierunkach studiów) i wydziałowych (dla studentów studiujących na danym wydziale) określa właściwa rada wydziału i podaje do publicznej wiadomości za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni.
- Wzór katalogu przedmiotów wybieralnych poza planem studiów stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
- Wzór zgłoszenia przedmiotu do wyboru poza planem studiów stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 3
- O terminie zapisów na przedmioty wybieralne decyduje Dziekan danego wydziału.
Dokładny termin podawany jest do wiadomości studentów w formie ogłoszenia w Wirtualnej Uczelni. Ogłoszenie powinno zawierać:
- spis przedmiotów do wyboru wraz z formą zajęć, liczbą godzin (w tygodniu), harmonogram zajęć,
- liczbę punktów ECTS przypisaną przedmiotowi,
- semestr, w którym będą odbywały się zajęcia,
- minimalną liczbę osób konieczną do prowadzenia przedmiotu (zgodnie z uchwałą Senatu) i ewentualnie maksymalną ilość osób mogących uczestniczyć w zajęciach danego przedmiotu,
- semestr studiów, na którym uzyskane za ten przedmiot punkty ECTS i oceny zostaną wpisane do karty indywidualnych osiągnieć studenta.
- Sposób postępowania przy zapisach na przedmioty wybieralne obejmuje:
- umieszczenie w Wirtualnej Uczelni ogłoszenia określonego w ust. 1 na tydzień przed planowanym terminem zapisów na poszczególne przedmioty wybieralne,
- przygotowanie przez pracowników wskazanych przez dziekana listy przedmiotów wybieralnych z informacjami, jak w ogłoszeniu określonym w ust. 1,
- wpisanie się studentów w terminie przeznaczonym na zapisy na odpowiednie listy przedmiotów,
- po zakończeniu zapisów pracownicy Dziekanatu przedstawiają Dziekanowi zbiorcze listy (z wszystkich kierunków) studentów, którzy wybrali dany przedmiot,
- w przypadku spełnienia warunków uruchomienia przedmiotu Dziekan zatwierdza listy i podaje do wiadomości studentów.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2013-10-18 14:35:11 |
Data aktualizacji: | 2015-05-12 13:13:14 |
Liczba wyświetleń strony: 1640