Uchwała Nr 24/2012
Senatu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 26 kwietnia 2012 r.
zmieniająca uchwałę nr 26/2011 Senatu Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w roku akademickim 2012/2013
Na podstawie art. 169 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat ustala, co następuje:
§ 1
W uchwale nr 26/2011 z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w roku akademickim 2012/2013 wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 1 skreśla się ust.2.
2. § 5 otrzymuje następujące brzmienie:
1. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzają wydziałowe komisje rekrutacyjne (WKR), powołane przez dziekana oraz Uniwersytecka Komisja Rekrutacyjna (UKR) powołana przez rektora.
2. Przewodniczącym UKR jest prorektor ds. dydaktycznych i studenckich.
3. W skład WKR wchodzą:
1) przewodniczący, będący prodziekanem wydziału,
2) z-ca przewodniczącego, będący prodziekanem wydziału,
3) sekretarz – będący pracownikiem administracji, zatrudnionym na wydziale,
4) z-ca sekretarza – będący nauczycielem akademickim lub pracownikiem administracji, zatrudnionym na wydziale,
5) członkowie – nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w liczbie nieprzekraczającej liczby kierunków prowadzonych na wydziale.
4. Uniwersytecką Komisję Rekrutacyjną i wydziałowe komisje rekrutacyjne powołuje się nie później niż do 30 kwietnia 2012 r.
5. Posiedzenie WKR zwołuje przewodniczący lub wiceprzewodniczący.
6. Uchwały komisji zapadają większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
7. Protokoły z posiedzeń komisji i decyzje w sprawie przyjęcia na studia podpisują wszyscy członkowie komisji obecni na jej posiedzeniu.
3. Po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:
1. Do zadań wydziałowych komisji rekrutacyjnych należy w szczególności:
1) sporządzanie listy kandydatów dopuszczonych do postępowania kwalifikacyjnego,
2) zawiadamianie kandydatów o terminie i miejscu postępowania kwalifikacyjnego,
3) przyjmowanie i weryfikacja dokumentów składanych przez kandydatów,
4) przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego,
5) sporządzanie protokołów indywidualnych (dla każdego kandydata) oraz protokołu zbiorczego i rankingowego (dla całego kierunku/specjalności studiów). Wszystkie zmiany w protokole powinny być uzasadnione i potwierdzone podpisem przewodniczącego,
6) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia na studia,
7) pisemne zawiadamianie kandydatów o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia. W teczce akt kandydata umieszcza się kopie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia oraz oryginał potwierdzenia jej doręczenia,
8) sporządzanie listy rezerwowej,
9) opiniowanie odwołań,
10) wnioskowanie w sprawie dodatkowych naborów po uprzednim uzgodnieniu
z dziekanem wydziału.
2. Do zadań Uniwersyteckiej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) koordynacja i nadzór nad pracami komisji rekrutacyjnych;
2) opiniowanie odwołań od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych.
4. W części III, w załączniku nr 2 do uchwały nr 26/2011 z dnia 26 maja 2011 r., na kierunku zdrowie publiczne, pkt. 2 otrzymuje brzmienie: - „studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia dla absolwentów po kierunkach z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu, nauk
o kulturze fizycznej oraz nauk społecznych. Kryteria kwalifikacji: rozmowa kwalifikacyjna, weryfikująca czy kandydat posiada podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu w/w obszarów.”
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 |
Data aktualizacji: | 2013-01-07 08:22:05 |
Liczba wyświetleń strony: 2603