Traci moc na podstawie zarządzenia nr 28/2021
Zarządzenie Nr 59/2016
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 12 września 2016 roku
w sprawie powołania Zespołu ds. wdrożenia Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu
Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
Na podstawie art. 66 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz. U. 2012 r., poz. 572 ze zm.) i § 69 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Powołuje się Zespół ds. wdrożenia Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania
przy rekrutacji pracowników naukowych w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, zwany dalej Zespołem, do którego zadań należy przygotowanie wdrożenia w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach zasad i wymagań określonych w Europejskiej Karcie Naukowca
oraz w Kodeksie Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. Karta i Kodeks zostały opublikowane na portalu EURAXESS:
http://ec.europa.eu/euraxess/pdf/brochure_rights/kina21620b8c_pl.pdf
2. Europejska Karta Naukowca ustanawia ogólne zasady i wymagania określające role, zakres obowiązków i uprawnienia pracowników naukowych, a także ich pracodawców
i/lub grantodawców.
3. Kodeks Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych obejmuje ogólne zasady
i wymagania, do których powinni stosować się pracodawcy i/lub grantodawcy przy mianowaniu lub rekrutacji naukowców.
4. Do zakresu prac Zespołu należy:
1) analiza wewnętrznych regulacji prawnych, procedur i praktyk stosowanych w Uczelni, wskazująca zakres, w jakim Uczelnia realizuje zapisy Europejskiej Karty Naukowca
i Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych,
2) przygotowanie dokumentacji organizacyjnej, prawnej i informacyjnej jako wyniku przeprowadzonej analizy wewnętrznej, mającej na celu wskazanie obszarów wymagających konkretnych działań w kontekście dostosowania regulacji wewnętrznych do wymogów Karty
i Kodeksu,
3) opracowanie strategii działań (w polskiej i angielskiej wersji językowej; zwanej dalej Strategią HR), obejmującej:
a) harmonogram prac Zespołu i zakres odpowiedzialności,
b) rezultaty i wnioski z analizy wewnętrznej w kontekście realizacji postanowień Karty
i Kodeksu,
c) plan zawierający opis działań, które zostaną podjęte w celu wdrożenia zapisów Karty
i Kodeksu oraz opis istniejących działań, które zostaną usprawnione celem zapewnienia zgodności z postanowieniami Karty i Kodeksu,
d) przygotowanie procesu implementacji zapisów Karty i Kodeksu do wewnętrznych aktów prawnych, procedur i praktyk,
e) informację o planach przeprowadzenia działań promujących zapisy Karty i Kodeksu
na poziomie wewnętrznym (w Uczelni) i zewnętrznym (regionalnym lub krajowym),
f) powołanie zespołu ds. monitorowania wdrożenia zapisów Karty i Kodeksu
i zapewniania jakości procedur podejmowanych w ramach Strategii HR.
§ 2
Wdrożenie Strategii HR dla naukowców jest jednym z priorytetowych działań w ramach dążenia
do stworzenia przyjaznego środowiska pracy naukowej, podniesienia jakości tej pracy i prowadzonych w jej ramach badań, a także zagwarantowania transparentnych zasad rekrutacji pracowników naukowych.
§ 3
1. W skład Zespołu wchodzą:
1) przedstawiciele pracowników naukowych:
a) prof. zw. dr hab. Marek Przeniosło – koordynator Zespołu,
b) prof. zw. dr hab. Agnieszka Gałuszka – z-ca koordynatora Zespołu,
c) dr hab. Lidia Michalska-Bracha, prof. UJK – prodziekan ds. naukowych, Wydział Humanistyczny,
d) dr hab. Dariusz Banaś – prodziekan ds. nauki i współpracy z zagranicą, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy,
e) dr n. med. Dorota Kozieł – prodziekan ds. ogólnych, Wydział Lekarski i Nauk
o Zdrowiu,
f) prof. zw. dr hab. Urszula Ślusarczyk – prodziekan ds. naukowych, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny,
g) dr hab. Leszek Wieczorek, prof. UJK – prodziekan ds. nauki i współpracy z zagranicą, Wydział Prawa, Administracji i Zarządzania,
h) dr hab. Wojciech Baran-Kozłowski, prof. UJK – prodziekan, Wydział Filologiczno-Historyczny Filii UJK w Piotrkowie Trybunalskim,
i) dr hab. Joanna Majchrzyk-Mikuła – prodziekan, Wydział Nauk Społecznych Filii UJK
w Piotrkowie Trybunalskim.
2) pracownicy merytorycznie odpowiedzialni za przygotowanie dokumentacji organizacyjnej, prawnej i informacyjnej, w tym opracowanie Strategii HR oraz promocję i komunikację wypracowanych dokumentów:
a) kanclerz,
b) kwestor,
c) kierownik Działu Kadr,
d) kierownik Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą,
e) kierownik Działu Innowacji i Transferu Technologii,
f) kierownik Działu Funduszy Europejskich,
g) kierownik Działu Zabezpieczenia Informatycznego,
h) przedstawiciel Biura Promocji i Informacji,
i) przedstawiciel Zarządu Uczelnianej Rady Samorządu Doktorantów UJK,
j) przedstawiciel Biura Organizacyjno-Prawnego ds. prawnych,
k) przedstawiciel Biura Organizacyjno-Prawnego ds. własności intelektualnej,
l) specjalista ds. studiów doktoranckich.
2. Do zadań Koordynatora Zespołu należy:
1) nadzór nad realizacją bieżących prac Zespołu,
2) koordynacja prac realizowanych przez Zespół, zgodnie z przyjętym zakresem prac
i harmonogramem realizacji,
3) zapewnienie właściwego przepływu informacji i komunikacji w ramach prowadzonych prac,
4) przedstawianie rektorowi okresowych sprawozdań z działalności Zespołu.
§ 4
Zobowiązuje się pracowników Uczelni do współpracy z koordynatorem Zespołu w celu umożliwienia sprawnej realizacji poszczególnych etapów prac.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Wytworzył: | Rektor - prof. dr hab. Jacek Semaniak |
Data wytworzenia: | 2016-09-12 |
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2016-09-12 10:57:50 |
Zaktualizował w BIP: | Skucińska Martyna |
Data aktualizacji: | 2021-03-24 14:38:49 |
Liczba wyświetleń strony: 1658