Zmienione Zarządzeniem Nr 5/2018
Zarządzenie Nr 48/2012
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 14 czerwca 2012 roku
w sprawie wprowadzenia obowiązku posiadania służbowego konta poczty elektronicznej przez pracowników Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Na podstawie § 69 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach zarządza się, co następuje:
§ 1
Ilekroć w niniejszym zarządzeniu jest mowa o:
1) Uniwersytecie, UJK – należy przez to rozumieć Uniwersytet Jana Kochanowskiego
w Kielcach,
2) koncie poczty elektronicznej – należy przez to rozumieć służbowe konto poczty elektronicznej należące do pracownika, które zostało utworzone na serwerze Uniwersytetu w domenie ujk.edu.pl,
3) administratorze serwera – należy przez to rozumieć osobę administrującą serwerem,
na którym zakładane są służbowe konta poczty elektronicznej,
4) Regulaminie SK UJK – należy przez to rozumieć obowiązujący Regulamin Sieci Komputerowej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach,
5) Polityce Bezpieczeństwa – należy przez to rozumieć obowiązującą Politykę Bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
§ 2
1. Wprowadza się obowiązek posiadania przez pracowników UJK konta poczty elektronicznej założonego na serwerze Uniwersytetu w domenie ujk.edu.pl, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracowników obsługi.
§ 3
1. Do każdego konta poczty elektronicznej przypisuje się adres według następującego wzoru: imie.nazwisko@ujk.edu.pl (konto osobowe), bez polskich znaków. W przypadku dwóch lub więcej osób o takim samym imieniu i nazwisku adres poczty elektronicznej rozszerza się
o wyróżnik liczbowy.
2. W przypadku stanowisk kierowniczych bądź stanowisk samodzielnych tworzy się odrębne konta poczty elektronicznej o adresie przypisanym według następującego wzoru: stanowisko@ujk.edu.pl (konto funkcyjne). Dopuszcza się możliwość zastosowania skróconego adresu konta poczty elektronicznej powiązanego z określonym stanowiskiem.
3. Ostateczną decyzję w przedmiocie określenia adresu poczty elektronicznej podejmuje administrator serwera.
§ 4
1. Pracownicy aktualnie zatrudnieni w UJK, którzy nie posiadają służbowego konta poczty elektronicznej (osobowego i/lub funkcyjnego), w terminie 14 dni od daty wejścia w życie niniejszego zarządzenia zobowiązani są do złożenia wniosku o jego założenie do administratora serwera.
2. Pracownicy nowo przyjęci do pracy, w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia świadczenia pracy, zobowiązani są do złożenia wniosku o założenie konta poczty elektronicznej do administratora serwera.
3. Likwidacja konta poczty elektronicznej pracownika z uwagi na ustanie stosunku pracy, odnotowywana jest w karcie obiegowej. Dopuszcza się możliwość korzystania przez byłego pracownika z konta poczty elektronicznej założonego w domenie ujk.edu.pl przez określony czas 3 miesięcy po ustaniu stosunku pracy. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje kierownik Działu Aplikacji i Wsparcia Informatycznego na podstawie wniosku byłego pracownika.
§ 5
Konto poczty elektronicznej zakładane jest w następującym trybie:
1) pracownik wypełnia wniosek o założenie konta poczty elektronicznej; wzór wniosku
stanowi załącznik do Regulaminu SK UJK i znajduje się na stronie internetowej Uniwersytetu pod adresem – http://www.ujk.edu.pl/site/767,
2) pracownik niezwłocznie po wypełnieniu wniosku zobowiązany jest do zapoznania się
z Regulaminem SK UJK oraz Polityką Bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych w UJK (w wersjach obowiązujących w dniu wypełniania wniosku),
3) administrator serwera zobowiązany jest do założenia konta pocztowego w terminie 7 dni od daty otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku,
4) w przypadku konieczności ustalenia innego adresu konta poczty elektronicznej, aniżeli wskazany we wniosku, administrator serwera kontaktuje się z pracownikiem wnioskującym
o założenia konta i przekazuje mu informację o zmienionej nazwie,
5) pracownik, któremu zostało założone konto poczty elektronicznej zobowiązany jest do natychmiastowej zmiany tymczasowego hasła dostępu wskazanego we wniosku.
§ 6
Pracownik posiadający konto poczty elektronicznej w szczególności jest uprawniony do:
1) samodzielnej zmiany hasła dostępu do konta,
2) wykorzystywania poczty elektronicznej w celu komunikowania się z innymi pracownikami oraz z osobami spoza UJK, o ile jest to związane z wykonywaniem określonych obowiązków służbowych,
3) przesyłania materiałów służbowych do innych pracowników,
4) zawiadamiania, wzywania innych pracowników w sprawach pilnych.
§ 7
Pracownicy korzystający z konta poczty elektronicznej w szczególności zobowiązani są do:
1) przestrzegania przepisów zawartych w RegulaminieSK UJK,
2) przestrzegania przepisów zawartych w Polityce Bezpieczeństwa,
3) przestrzegania powszechnie uznanych norm postępowania użytkowników sieci,
tzw. netykiety,
4) bieżącego sprawdzania przychodzącej korespondencji,
5) wykonywania poleceń służbowych skierowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 8
Pracodawca za pośrednictwem poczty elektronicznej w szczególności jest uprawniony do:
1) przesyłania wszelkich informacji o charakterze organizacyjnym i porządkowym,
2) przesyłania wiadomości zawierających załączone dokumenty elektroniczne związane
ze stosunkiem pracy konkretnego pracownika.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 |
Data aktualizacji: | 2018-01-29 10:00:47 |
Liczba wyświetleń strony: 2965