Zarządzenie Nr 35/2019
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 24 kwietnia 2019 roku
w sprawie utworzenia Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
w Kielcach
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym
i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
- W Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach z dniem 1 czerwca 2019 roku tworzy się Szkołę Doktorską Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, zwaną dalej „szkołą doktorską”.
- Szkoła doktorska, o której mowa w ust. 1 kształci doktorantów w dyscyplinach w ramach sekcji:
- sekcja nauk humanistycznych – obejmuje dyscypliny: historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo;
- sekcja nauk ścisłych i przyrodniczych – obejmuje dyscypliny: nauki biologiczne, nauki chemiczne, nauki fizyczne, nauki o Ziemi i środowisku;
- sekcja nauk medycznych i nauk o zdrowiu - obejmuje dyscypliny: nauki medyczne, nauki o zdrowiu;
- sekcja nauk społecznych – obejmuje dyscypliny: nauki o polityce i administracji, nauki prawne.
§ 2
1. Szkołą doktorską kieruje dyrektor szkoły doktorskiej, zwany dalej „dyrektorem”.
2. Regulamin szkoły doktorskiej uchwala senat.
§ 3
- Do zadań dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie szkołą doktorską;
- opracowanie regulaminu szkoły doktorskiej;
- opracowywanie zasad rekrutacji do szkoły doktorskiej;
- organizowanie procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej;
- określanie limitu przyjęć do szkoły doktorskiej za zgodą rektora;
- opracowywanie programów kształcenia w szkole doktorskiej;
- organizowanie procesu kształcenia doktorantów;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją programu kształcenia;
- współpraca z dyrektorami instytutów reprezentującymi dyscypliny wchodzące w skład szkoły doktorskiej w zakresie zapewnienia jakości kształcenia doktorantów, w tym wyznaczania promotorów, promotorów pomocniczych oraz zatwierdzania i realizacji indywidualnych planów badawczych doktorantów, składu komisji rekrutacyjnej, składu komisji do oceny śródokresowej, regulaminu szkoły doktorskiej, zasad i kryteriów rekrutacji do szkoły doktorskiej, programów kształcenia oraz zasad oceny śródokresowej doktorantów;
- monitorowanie jakości kształcenia w szkole doktorskiej;
- wydawanie z upoważnienia rektora decyzji administracyjnych związanych z kształceniem doktorantów w zakresie określonym przez rektora;
- organizowanie procesu przeprowadzania oceny śródokresowej doktorantów;
- sprawowanie nadzoru nad procesem przeprowadzania ocen śródokresowych;
- dbałość o sprawy socjalno-bytowe doktorantów;
- koordynowanie prac rady szkoły doktorskiej;
- przygotowanie szkoły doktorskiej do ewaluacji;
- współpraca z samorządem doktorantów.
- Obowiązki dyrektora szkoły doktorskiej do czasu jego powołania pełni pełnomocnik rektora ds. szkoły doktorskiej.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2019-04-26 11:25:35 |
Data aktualizacji: | 2019-04-26 11:25:36 |
Liczba wyświetleń strony: 1613