Zarządzenie Nr 6/2019
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 25 stycznia 2019 roku
w sprawie ewidencji wypadków studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych w związku z realizacją programu kształcenia
Na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz. U. z 2018 r., poz.1668 i 2024) oraz § 5 ust. 1 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Nauki
i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 października 2018r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych warunków pracy i kształcenia (Dz. U. z 2018 r., poz.2090) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się ewidencję wypadków studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych, które zaistniały na terenie uczelni w związku z realizacją programu kształcenia oraz podczas ćwiczeń terenowych i praktyk zawodowych lub pedagogicznych.
§ 2
Obowiązek zgłoszenia takiego wypadku spoczywa na prowadzącym zajęcia lub opiekunie grupy studenckiej w czasie ćwiczeń terenowych lub odbywanych praktyk. Termin zgłoszenia wypadku od dnia zaistnienia zdarzenia nie powinien przekraczać 2 tygodnie. Zaistniały wypadek należy zgłaszać do sekcji bezpieczeństwa i higieny pracy drogą elektroniczną (zdzislaw.kubicki@ujk.edu.pl) lub bezpośrednio.
§ 3
Przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.
§ 4
Niezbędne dane jakie należy zamieścić w ewidencji wypadków winny zawierać, co najmniej:
- imię i nazwisko poszkodowanego (rok, kierunek),
- data i godzina wypadku,
- nazwisko i imię zgłaszającego,
- rodzaj i miejsce urazu,
- krótki opis okoliczności i przyczyn wypadku
a ponadto wnioski i zalecenia profilaktyczne.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2019-01-29 11:34:16 |
Data aktualizacji: | 2019-01-29 11:34:16 |
Liczba wyświetleń strony: 1357