Traci moc na podstawie zarządzenia nr 167/2020
Zarządzenie Nr 123/2019
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 15 listopada 2019 r.
w sprawie określenia szczegółowych zadań Komisji ds. Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej oraz zespołów działających w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej
Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 z późn. zm.) oraz § 173 ust. 3, § 186 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach w związku z § 7 ust. 1 i 6 Uchwały Senatu Nr 245/2019 z dnia 31 października 2019 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia zarządza się, co następuje:
§ 1
- Do zadań Komisji ds. Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej (KJKwSD) należy:
- przedstawianie rekomendacji dotyczących programu kształcenia w Szkole Doktorskiej, w tym co do tworzenia i modyfikacji programu,
- wyrażanie opinii w sprawach, o które wystąpi rektor lub prorektor ds. nauki,
-
realizacja zadań w zakresie zapewnienia jakości kształcenia w Szkole Doktorskiej,
w szczególności:
-
opracowanie strategii zapewnienia jakości kształcenia w Szkole Doktorskiej
z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, - określenie procedur i polityki zarządzania jakością kształcenia,
- przedstawianie prorektorowi ds. nauki rekomendacji działań mających na celu doskonalenie procesu kształcenia,
- przygotowanie corocznego sprawozdania z funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej, które przedstawiane jest Senatowi,
- doskonalenie Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej,
- wykonywanie innych zadań określonych przez rektora, Statut lub Radę Naukową Szkoły Doktorskiej,
- publikowanie informacji i aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia w Szkole Doktorskiej na podstronie internetowej uczelni.
- Do zadań Zespołu ds. Monitorowania Programów i Efektów Uczenia się w Szkole Doktorskiej należy:
-
przedstawianie stanowisk w sprawach ewaluacji programu kształcenia w Szkole Doktorskiej,
w tym opiniowanie programów kształcenia i zakładanych efektów uczenia się w Szkole Doktorskiej, -
monitorowanie procesu kształcenia w poszczególnych sekcjach/dyscyplinach, w tym
w szczególności dokonywanie oceny programu i realizacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzanie wizytacji.
- Do zadań Zespołu ds. Ewaluacji WSZJK w Szkole Doktorskiej należy:
-
przygotowywanie i przeprowadzanie badań ankietowych w Szkole Doktorskiej
oraz analizowanie ich wyników, - opracowywanie raportów i rekomendacji związanych z ankietyzacją doktorantów,
- monitorowanie jakości obsługi administracyjnej w Szkole Doktorskiej,
-
monitorowanie realizacji wytycznych zawartych w procedurach z zakresu zapewniania
i doskonalenia jakości kształcenia, opracowanych przez Komisję ds. Kształcenia w Szkole Doktorskiej, - przeprowadzanie oceny poprawności i skuteczności funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej, w tym monitorowanie i analizowanie elementów systemu jakości kształcenia w różnych sekcjach/dyscyplinach.
- Do zadań Zespołu ds. Kadry Dydaktycznej i Procesu Kształcenia w Szkole Doktorskiej należy:
- przedstawianie rekomendacji organom uczelni dotyczących organizacji procesu dydaktycznego w Szkole Doktorskiej,
-
przedstawianie rekomendacji organom uczelni dotyczących zapotrzebowania kadrowego
w Szkole Doktorskiej, w tym związanych z oceną nauczycieli akademickich, - opiniowanie wymogów kwalifikacyjnych dla kandydatów do szkół doktorskich,
- opiniowanie innych spraw zleconych przez rektora dotyczących kadry dydaktycznej i procesu kształcenia w Szkole Doktorskiej.
- W ramach WSZJK w Szkole Doktorskiej mogą być również tworzone podzespoły zadaniowe, których zadania określa przewodniczący Komisji ds. Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej.
- Zespoły działające w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej sporządzają na koniec każdego roku akademickiego sprawozdania, które przedstawiane są Komisji ds. Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Załącznikudo niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Wytworzył: | Rektor - prof. dr hab. Jacek Semaniak |
Data wytworzenia: | 2019-11-15 |
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2019-11-19 08:46:54 |
Zaktualizował w BIP: | Skucińska Martyna |
Data aktualizacji: | 2020-09-15 13:51:23 |
Liczba wyświetleń strony: 892