Traci moc na podstawie Zarządzenia Nr 64/2019
Zarządzenie Nr 33/2019
Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 4 kwietnia 2019 r.
zmieniające zarządzenie nr 45/2013 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
w Kielcach z dnia 1 lipca 2013 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Na podstawie art. 23 ust.3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) oraz § 69 ust. 3 pkt 8 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:
- skreśla się § 7.
- § 9 otrzymuje brzmienie:
„Jednostkami administracyjnymi działającymi w ramach administracji centralnej, które podlegają prorektorowi ds. nauki i współpracy z zagranicą są:
1. Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą,
a) Biuro Krajowych Programów Badawczych,
b) Biuro Współpracy z Zagranicą i Międzynarodowych Programów Badawczych.”
- w § 11 ust. 1 dodaje się pkt 11) o następującym brzmieniu:
„11. Dział Techniczno-Budowlany.”
- § 11 ust.2 otrzymuje brzmienie:
„Jednostkami administracyjnymi podporządkowanymi i nadzorowanymi bezpośrednio przez zastępcę kanclerza ds. ogólnych są:
1) Dział Funduszy Europejskich,
2) Dział Innowacji i Transferu Technologii.”
- w § 21 skreśla się pkt 11) i 12).
- § 30 ust.4 otrzymuje brzmienie:
„Kanclerz wykonuje swoje funkcje przy pomocy:
1) zastępcy kanclerza ds. ogólnych,
2) zastępcy kanclerza ds. Filii,
3) zastępcy kanclerza – kwestora (głównego księgowego),
4) kierowników bezpośrednio podporządkowanych jednostek administracyjnych.”
- § 31 otrzymuje brzmienie:
„1. Zastępca Kanclerza ds. ogólnych kieruje powierzonym mu przez kanclerza zakresem spraw
i działalnością podporządkowanych mu bezpośrednio jednostek administracyjnych oraz wykonuje obowiązki kanclerza w czasie jego nieobecności.
2. Do zakresu działania zastępcy kanclerza ds. ogólnych należy:
1) inspirowanie działań mających na celu pozyskiwanie środków finansowych z funduszy strukturalnych i innych źródeł oraz nadzorowanie i koordynowanie wszystkich projektów unijnych,
2) koordynacja działań związanych z wykorzystaniem funduszy strukturalnych i środków pochodzących z innych źródeł,
3) koordynacja działań związanych z innowacjami i transferem technologii,
4) sporządzanie zakresów obowiązków służbowych podległych kierowników jednostek administracyjnych,
5) nadzorowanie działalności podległych jednostek administracyjnych.”.
- skreśla się § 49.
- skreśla się § 58.
- skreśla się zapis przed § 72 „Jednostki administracyjne podporządkowane zastępcy kanclerza ds. technicznych”.
- Dodaje się po § 72 zapis „Jednostki administracyjne podporządkowane zastępcy kanclerza ds. ogólnych”.
- § 73 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Działu Funduszy Europejskich należy w szczególności:
1) informowanie jednostek organizacyjnych Uniwersytetu o możliwościach uzyskania finansowania z funduszy zewnętrznych, w tym o aktualnych konkursach i wytycznych,
2) prowadzenie doradztwa w zakresie wniosków dotyczących projektów badawczych, dydaktycznych, edukacyjnych oraz infrastrukturalnych współfinasowanych ze środków zewnętrznych,
3) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni przygotowującymi projekty, finansowane ze źródeł zewnętrznych,
4) koordynowanie działań związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie projektów z funduszy zewnętrznych,
5) koordynowanie działań związanych z przygotowaniem wniosków aplikacyjnych o przyznanie środków w ramach funduszy zewnętrznych,
6) monitorowanie procesu oceny formalnej i merytorycznej (merytoryczno-technicznej) złożonych aplikacji do czasu uzyskania decyzji o dofinansowaniu projektu,
7) gromadzenie informacji o wszystkich realizowanych w Uczelni projektach, zadaniach i inicjatywach finansowanych z funduszy zewnętrznych,
8) sporządzanie planu rzeczowo-finansowego projektów,
9) uczestnictwo w realizacji projektów, na które uzyskano dofinansowanie, w zakresie zadań niezastrzeżonych do kompetencji innych jednostek Uczelni, w szczególności przygotowywanie wniosków o płatność, prefinansowanie i potwierdzanie kwalifikowalności wydatków,
10) wykonywanie innych czynności związanych z realizacją projektów ze względu na ich specyfikę,
11) monitorowanie rzeczowej i finansowej realizacji projektów oraz utrzymania wskaźników efektów w okresie trwałości projektów we współpracy z innymi jednostkami Uczelni,
12) niezwłoczne informowanie właściwego prorektora o zagrożeniach w realizacji projektów,
13) prowadzenie dokumentacji każdego projektu umożliwiającej pełny monitoring i kontrolę jego realizacji w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji innych jednostek Uczelni,
14) obsługa kontroli i udzielanie wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie prawidłowości realizacji projektów,
15) analizowanie sprawozdań z realizacji projektów, konstruowanie i przedstawianie wniosków z analizy właściwemu prorektorowi,
16) współpraca z instytucjami zarządzającymi, pośredniczącymi i płatniczymi w zakresie realizacji i rozliczania projektów,
17) przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji realizowanych projektów zgodnie z umową o dofinansowanie, w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji innych jednostek Uczelni.”
§ 731 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Działu Innowacji i Transferu Technologii należy w szczególności:
1) gromadzenie i rozpowszechnianie informacji o możliwościach finansowania badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem projektów badawczych i wdrożeń na rzecz gospodarki,
2) nawiązywanie współpracy, przygotowywanie dokumentacji (wniosków, projektów umów), koordynowanie ich realizacji i prowadzenie rejestru podmiotów zewnętrznych, w tym gospodarczych współpracujących z Uczelnią w zakresie badań naukowych,
3) współpraca z pracownikami naukowymi Uczelni w celu przygotowania wniosków
o dofinansowanie projektów badawczych, w tym międzynarodowych, w zakresie interpretacji wytycznych dotyczących opracowania oraz pozyskania wymaganych danych niezbędnych do złożenia wniosku,
4) wspieranie działań mających na celu współpracę Uczelni z otoczeniem zewnętrznym, w tym gospodarczym, w zakresie przygotowania prac dyplomowych i doktoranckich realizowanych na potrzeby tych podmiotów i rozwoju innowacyjnej gospodarki,
5) wspieranie pracowników przy przygotowywaniu grantów,
6) aktualizacja komercyjnej oferty naukowo-badawczej Uczelni,
7) obsługa informacyjna i administracyjna usług komercyjnych realizowanych przez Uczelnię na rzecz podmiotów zewnętrznych,
8) wspieranie pracowników Uczelni w przygotowywaniu dokumentacji projektów badawczych
w językach obcych,
9) aktualizacja wewnętrznych aktów normatywnych wraz z załącznikami w postaci umów
o współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz umów związanych z procesem transferu technologii,
10) współpraca z innymi jednostkami w zakresie działań na rzecz współpracy z gospodarką,
11) opracowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z komercjalizacją badań naukowych oraz prowadzenie dokumentacji prac zleconych,
12) sporządzanie faktur i prowadzenie ich rejestru z komercyjnej oraz zleconej działalności naukowo-badawczej,
13) przygotowywanie aktualizacji wewnętrznych aktów prawnych Uczelni w obszarze naukowobadawczym,
14) prowadzenie rejestru umów cywilno-prawnych finansowanych w zakresie prowadzonej
w Uczelni komercyjnej działalności naukowo-badawczej i gromadzenie dokumentacji z tego zakresu (umowy o dzieło, umowy zlecenia, rachunki w ramach realizowanych projektów badawczych),
15) kontrola formalno-rachunkowa realizacji prac badawczych dotyczących zadań realizowanych przez Dział.
16) zapewnienie obsługi i prowadzenie dokumentacji związanej ze zgłoszeniem projektu wynalazczego, w tym m.in. kierowanie do oceny złożonego projektu i zgłaszanie projektów do Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej i innych urzędów patentowych.
17) zapewnienie prowadzenie dokumentacji związanej z projektami wynalazczymi oraz przyznanymi patentami, prawami ochronnymi i prawami z rejestracji.”
§ 2
1. W zarządzeniu Nr 45/2013 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia
1 lipca 2013 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
w Kielcach, zmienionym zarządzeniem Nr 92/2013 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
w Kielcach z dnia 25 listopada 2013 roku, zarządzeniem Nr 9/2014 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 3 lutego 2014 roku, zarządzeniem Nr 84/2015 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 10 listopada 2015 r., zarządzeniem Nr 88/2015 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 20 listopada 2015 r., zarządzeniem Nr 6/2016 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 24 lutego 2016 r., zarządzeniem Nr 54/2016 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 1 września 2016 r., zarządzeniem Nr 107/2016 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 30 grudnia 2016 r., zarządzeniem Nr 34/2017 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 23 marca 2017 r. oraz zarządzeniem Nr 51/2018 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 20 sierpnia 2018 r, dotychczasowe załączniki nr 1, 2, 3 i 4 zastępuje się nowymi załącznikami nr 1, 2, 3 i 4.
2. Nowe załączniki nr 1, 2, 3 i 4, o których jest mowa w ust.1, stanowią załączniki do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2019 r.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data opublikowania: | 2019-04-08 07:56:25 |
Zaktualizował w BIP: | Wójcik Marcin |
Data aktualizacji: | 2020-08-28 12:30:12 |
Liczba wyświetleń strony: 2077